Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

7.

Av Isabella - 5 januari 2013 10:36

Pirr! Vilken underbar start på morgonen, jag vaknar med massa fin musik från datorn och härligt putter från kaffebryggaren.


Superfina superbraiga Ida hon vaknar upp med en AHA-upplevelse och vet helt plötsligt vad hon vill med detta året. Hur fantastiskt är inte detta?!


Mina mål och planer för året är ju fortfarande luddiga men jag hoppas att de ska bli skarpare snart och att även jag kan börja formulera dem bättre. Just bättre fokus du har på målen destu lättare är det att staka ut vägen dit. Att tex. ha som mål "bli mer tränad" känns som "jaha, hur då, vart står jag idag, vad vill jag bli mer tränad på/i, hur vill jag träna, vad och vilken tid vill jag lägga ned osv osv" det blir så mycket längre att fundera och det är dessutom lätt att man börjar fokusera på fel saker.


Ett par av mina huvudmål i år är dock att 1. Se saker som möjliga, "Believe in yourself and nothing is impossible!" 2. Börja fokusera på saker som jag gör, "får" göra. Sluta upp med att fokusera på sådant som innehåller negativa termer som orden "får inte, förbjudet" osv. Detta för att hjärnan fungerar så att tänker jag "nej jag får inte äta godis" så blir jag totalt fokuserad på detta och vill vill vill äta godis. Att istället se andra positiva saker och kanske hitta nya bättre/godare/finare saker så är det ännu bättre ;)


Idag ska jag iväg och jobba lite, sisådär 4 timmar och så tänkte jag sola lite innan. Så jag hoppas folk har lite nyårs löften kvar fortfarande och vill köra järnet idag. Det finns egentligen inte mycket som slår en hektisk dag på Actic med massa svettiga människor och man dras in i deras lyckoendorfiner.


Därför vill jag tipsa alla som funderar på de, att försöka komma igång med sin träning, har ni svårt med det så bolla gärna med mig. Jag kan försöka komma med tips och idéer till att komma till denna underbara känsla som det faktiskt ger när man får riktigt pump i musklerna eller upplever en runnershigh!

Jag fick faktiskt en endorfinkick senast igår! Det var tungt de första km, men samtidigt höll jag ett tempo på strax under 5 min/km trots de skick jag är i. När jag kom in på 5e km kände jag hur benen började flyta under mig och jag lyckades öka tempo och sista km gick faktiskt på 4.36 min/km. SÅNT är de jag tränar för, den upplevelsen. Jag skiter nog egentligen ganska hårt i tiden, utan känslan och gensvaret från kroppen. Det är de jag går igång på.


Nä, dags att byta om och bege sig till bussen. Kör hårt idag nu folket, "I just wanna make you sweat" ;)


PUSS


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Ovido - Quiz & Flashcards