Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

17.

Av Isabella - 15 januari 2013 17:48

woopwoop vi är inne på 15e dagen och jag börjar se ljuset i tunneln igen!

Igår hade jag en riktig skitdag. vet inte vad det blev men jag fick den där känslan att jag ville stänga in mig och inte göra något alls på hela dagen, men jag hade ju praktik så fick försöka vara så social jag kunde ;b Fick ett flow med städningen så det var jag och moppen där under dagen <3


Sedan valde jag att skippa allt var måsten och träning hette så jag gick hem istället. Dundrade på musik i öronen och tänkte på människor som gör mig glad. Då blev jag glad också, jag började fundera vad det var som gjort detta till en sådan humörssvängning. Jag brukar vara den som har nära till ett leende nästan jämt och se saker positivt. Sedan blev jag arg på mig själv. Jag menar, varför denna hysteri kring några siffror, de som många (tjejer och killar) tittar ned på och med en suck konstaterar att något måste göras. De tar tag i det och de går bra ett tag tills de når en platå eller en gräns. Då blir det bara en jobbig grej. Vågen talar jag om, dessa siffror som många av oss låter till viss del styra våra liv. Varför?! Vad talar dessa siffror egentligen om för oss, mer än just var det är, vår kroppsvikt. Vad säger de om hur jag mår i mig, hur min kropp egentligen är formad, vad som finns i min kropp osv.


Jag hade en panikvecka förra veckan och vägde mig nästan varje dag, men sen i söndags slogs jag av att nej, det är inte bra för mig att hålla på sådär. Jag blir stressad i huvudet och det märker övriga kroppen också. SÅ därför bestämde jag mig för att börja med en vägdag i veckan. Jag hade det förr, detta för att jag vill kunna ha någorlunda koll på att de inte skenar men samtidigt för att också kunna koppla bort och veta att det är bara en dag. de andra dagarna ska den lilla få stå helt ensam utan att varken håna mig eller beröma mig. För sånt kan vi ju göra så bra själv.


Jag ska börja beröma mig själv mer, se mig själv i en posivit syn som jag är så van att göra för alla andra. Jag älskar att se människor le och skratta, att iakta glada människor är kul. Har ni testat göra de någon gång? De lyser om dem och de smittar av sig! Så testa att börja ge någon ett av dina leenden, se om du får ett tillbaka. Det brukar ske ungefär 90% av gångerna. Och det leendet kan man sedan fortsätta leva på ungefär resten av dagen.


       


Delar du med dig till andra, får du mer tillbaka!


Oj vilket inlägg detta blev, nåväl. Ska la avrunda denna fina dag jag haft. Fyra instruktioner, jag känner mig mer och mer säker i mig och övningarna jag ger ut. Imorgon ska jag träffa en tjej för konsultation inför våra PT timmar - spännande! Jag körde genom överkroppen lite snabbt efter jobbet. Rygg samman med chins och dips, lite baksida axel, flyes, rygglyft på pilatesboll avslutade med mage i maskin, russian twist, plankan + indrag under magen i TRX.Tog ca 30 min och jag var mör sedan. Bytte om jag joggade hem i snöpisket. Riktigt skönt. Fick ihop 6 kms jogg.


Nu blire dusch sedan käk och mysande bara vara :)


Puss!

 

 

 
 
Ingen bild

Magda

15 januari 2013 23:02

bra gjort, det där med vågen! precis som att bmi är ett ensidigt sätt att räkna (då många bodybuilders kan ha ett högt bmi men vara sjukt hälsosamma och vältränade) så är vikten också det. du har så mycket muskler genom all din träning (vilket är awesome!) så vikten talar egentligen inte om ett smack! jag brukar tänka: "jag ÄR inte de här siffrorna, de definierar inte mig" och det brukar hjälpa :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Ovido - Quiz & Flashcards