Alla inlägg under januari 2013

18.

Av Isabella - 15 januari 2013 19:47

Jag har under en tid nu varit testpilot för Kari Traa, deras underställströja + hipsters. Under denna period har jag testat produkterna under löprundor utomhus då de är underställ och till för att användas just.. utomhus. Jag har även haft dem på mig under någon promenad.


   

Bland annat hade jag dem på mig under tomtetåget jag genomförde i december. De var en riktig utmaning då vi befann oss utomhus i många timmar och man svettades mycket samtidigt som vi ibland var inomhus och stannade upp. Tröjan fungerade fint då att ha under eftersom den transporterar svetten tokigt bra till nästa lager. Trosorna hade jag inte på den rundan utan använde dem en annan gång.


Helhetsbetyg på dessa:

Tröjan är jag jättenöjd med, den transporterar bra, är snygg, sitter bra trots mycket användning och tvättning. Torkar också väldigt fort efter användande! Vilket kan vara en fördel, både när man använder den och blir stilla ett tag men också när man tar av dem och kanske vill använda den senare under samma dag.

Trosorna är jag inte fullt lika nöjd med, kan ha att göra med att mina andra löpartrosor som jag använder är bland annat från ullmax och de är verkligen toppenbra på att hålla en varm om rumpan. Men, de sitter otroligt bekvämt under rundan, de är snygga och har en bra passform. Bekväma att använda och fungerar nog toppenbra på temperatur över nollan.

Självklart spelar det stor roll i vilket sammanhang man använder dem samt vilka kläder man har som extra lager, dessa har egentligen som funktion att hålla en varm då de ska transportera bort svetten, har man sedan rätt lager nästa så fungerar kläderna som de ska.


Så totalt ger jag dessa två tillsammans en 9/10 i betyg för de jag testat dem. 


Jag och Ida på tomtetåget, där ser man att jag använder tröjan.


  

17.

Av Isabella - 15 januari 2013 17:48

woopwoop vi är inne på 15e dagen och jag börjar se ljuset i tunneln igen!

Igår hade jag en riktig skitdag. vet inte vad det blev men jag fick den där känslan att jag ville stänga in mig och inte göra något alls på hela dagen, men jag hade ju praktik så fick försöka vara så social jag kunde ;b Fick ett flow med städningen så det var jag och moppen där under dagen <3


Sedan valde jag att skippa allt var måsten och träning hette så jag gick hem istället. Dundrade på musik i öronen och tänkte på människor som gör mig glad. Då blev jag glad också, jag började fundera vad det var som gjort detta till en sådan humörssvängning. Jag brukar vara den som har nära till ett leende nästan jämt och se saker positivt. Sedan blev jag arg på mig själv. Jag menar, varför denna hysteri kring några siffror, de som många (tjejer och killar) tittar ned på och med en suck konstaterar att något måste göras. De tar tag i det och de går bra ett tag tills de når en platå eller en gräns. Då blir det bara en jobbig grej. Vågen talar jag om, dessa siffror som många av oss låter till viss del styra våra liv. Varför?! Vad talar dessa siffror egentligen om för oss, mer än just var det är, vår kroppsvikt. Vad säger de om hur jag mår i mig, hur min kropp egentligen är formad, vad som finns i min kropp osv.


Jag hade en panikvecka förra veckan och vägde mig nästan varje dag, men sen i söndags slogs jag av att nej, det är inte bra för mig att hålla på sådär. Jag blir stressad i huvudet och det märker övriga kroppen också. SÅ därför bestämde jag mig för att börja med en vägdag i veckan. Jag hade det förr, detta för att jag vill kunna ha någorlunda koll på att de inte skenar men samtidigt för att också kunna koppla bort och veta att det är bara en dag. de andra dagarna ska den lilla få stå helt ensam utan att varken håna mig eller beröma mig. För sånt kan vi ju göra så bra själv.


Jag ska börja beröma mig själv mer, se mig själv i en posivit syn som jag är så van att göra för alla andra. Jag älskar att se människor le och skratta, att iakta glada människor är kul. Har ni testat göra de någon gång? De lyser om dem och de smittar av sig! Så testa att börja ge någon ett av dina leenden, se om du får ett tillbaka. Det brukar ske ungefär 90% av gångerna. Och det leendet kan man sedan fortsätta leva på ungefär resten av dagen.


       


Delar du med dig till andra, får du mer tillbaka!


Oj vilket inlägg detta blev, nåväl. Ska la avrunda denna fina dag jag haft. Fyra instruktioner, jag känner mig mer och mer säker i mig och övningarna jag ger ut. Imorgon ska jag träffa en tjej för konsultation inför våra PT timmar - spännande! Jag körde genom överkroppen lite snabbt efter jobbet. Rygg samman med chins och dips, lite baksida axel, flyes, rygglyft på pilatesboll avslutade med mage i maskin, russian twist, plankan + indrag under magen i TRX.Tog ca 30 min och jag var mör sedan. Bytte om jag joggade hem i snöpisket. Riktigt skönt. Fick ihop 6 kms jogg.


Nu blire dusch sedan käk och mysande bara vara :)


Puss!

 

 

16.

Av Isabella - 13 januari 2013 19:07

God kväll, söndag och jag har snart fixat klart hela veckoutmaningen med en timmes promenix om dagen + 1 mins planka. de enda som återstår är den där plankan ;) höhö


dagen har gått kanon! Fick sova ut så vaknade kvart i nio, klev upp och drack massa kaffe, åt frukost strax efter tio med planen på en långrunda idag. Sagt och gjort, vid halv ett begav jag mig ut på min runda. Siktade på 20 km, fick kringelkroka lite för att komma upp i detta. sprang på samma väg tre gånger till slut, inge illa ;)


Jag skulle ljuga om jag sa att dagens runda gick lätt, det var skittungt de första km främst, sedan sprang jag ikapp och förbi en löpare efter 6 km och då helt plötsligt fick jag fjäderlätta steg ett tag. hmm?! haha. sedan fortsatte jag nöta, och dessa fina uppförsbackar man kan hitta här i Skövde är ju alldeles underbara för ben som tränat massor sista veckan, ingen tung träning men en timmes promenad om dagen plus löpning 5 av 7 dagar samt detta långpass då. Så de var branog möra. Men det var så himla gött när man kom på sista km och pressade ut de sista krutet som fanns.


Sedan hem och vila ett par timmar innan jag begav mig på promenaden där jag gick och pratade med fina Angelica i telefonen hela tiden, jag saknar henne massor och hon är ju ända uppe i Funäs och jag här nere. Nåväl, snart hoppas jag vi träffs igen :) hehe.


Kommande vecka då? Jo, en ny veckoutmaning som går ut på att testa minst en ny träningsform, blir svårt för mig men ska leta om något av gruppassen är något jag inte testat på förr och gå på de, annars får jag la.. leta reda på en boxningsklubb eller nå sånt ;b haha.


Åååh, på tal om ingenting! Fina Ida har ju ett konstigt inflytande på mig.. hon gör mig sugen att delta i ett 6 timmars lopp här i Skövde. SEX timmar! där man springer runt runt på en bana som är 1200 m.. haha, gissa hjärndöd man kommer vara i slutet då. Men Ida och jag och kanske underbara Maria ska delta, då ska vi springa och bara tjöta massa skit i sex timmar. undra om de stoppar tävlingen tidigare pga av att vi kommer prata förmycket? haha äsch. men det är nästan så jag ser fram emot de faktiskt! woopwoop :D


Underbar söndag med andra ord, det är kanoners :D


 

15.

Av Isabella - 12 januari 2013 09:55

sedär, var vi inne på den tolfte dagen i januari. Känns det inte fantastiskt?! Idag blir det workwork 14-18.30 Kom och håll mig sällis i gymmet folk, det är bra med träning ;)

Kolla bara HÄR så förstår ni vad jag menar ^^


Igår jobbade jag 8-16, och vilken konstig dag allt var. Hela förmiddagen var i kaos för mig och Ullis, vi gjorde allt som skulles med instruktioner hit, frukost dit osv. Men ändå upplevde vi det som i ultrarapid och kaos. När vi satte oss ned för att snabbt få i oss lunch tittade vi på varandra och sa "vad hände?!" Dagen fortsätter med intruktion och sedan bestämde jag mig för att köra genom överkroppen snabbt efter jobbet för jag vill egentligen bara hem och slippa höra min egen röst och någon annans också för den delen. haha.

Så jag kör genom snabbt med metoden vi själv instruerar i förutom några droppset som jag körde. Mycket skönt, musklerna skakade härligt efteråt och jag kände mig bättre till mods faktiskt.


På kvällen tog jag det lugnt, knatade till Hemköp för att köpa pepsi max åt min mor som har feber och är sjukt stackarn, så när jag går där inne tyckte jag att jag hörde något bakom. Vänder mig om, inget där. Vänder mig tillbaka och BOM står en kille framför mig och tittar på mig som om han sagt nå. Så jag tar ut hörluren och frågar "va?" han tittar mer och säger "HEJ!" så går han bara. VAAAAH?! skit creeeaaapy ju. haha, verkade lite mysko dock ;b haha.


Idag blire transportlöpning till och från Actic är tanken, det är lite tråkigt väder ute men äsch, det som inte dödar härdar, eller hur?


Dag att ta tag i dagen nu folks! ;) Vi gör detta till en grym lördag och helg!


Puss ;>

14.

Av Isabella - 10 januari 2013 11:32

dagarna springer iväg och nu har vi redan kommit 10 dagar in på januari. vart tar tiden vägen?!


Jag har hunnit med att ha tre instruktioner i gymmet nu alla fall, två stycken med en person och en med två personer. Riktigt kul måste jag säga! Så snart kan jag börja boka in dem på mig själv och inte bara få andras instruktioner ;)

vecko utmaningen lullar på fint också, jag promenerar minst en timme om dagen och det är så skönt ute, kan inte göra annat än njuta när man är utomhus måste jag säga. Frisk luft och härlig musik i öronen :D Igår sprang jag hem från Actic igen, bara de att då tog jag en omväg så det blev 8 km i slutändan, det är så klumpigt att springa med ryggsäcken känner jag men äsch. Jag får motion och är nöjd över de :)


 


Imorgon blir det jobb igen, då ska jag dessutom få ringa upp en tjej som jag troligen ska genomföra tre PT timmar med. Det ska bli så kul och lärorikt att jag är alldeles uppspelt inför detta! Sedan jobbar jag stängning på lördag, så det blir mycket jobb denna vecka, men det är kul och jag trivs så ;)


Idag då? Jo då är planerna på en löprunda, se hur kroppen känns efter denna vecka, sedan promenad i eftermiddag också, så klart! Kan ju inte missa min timmespromenad. Kanske drar ut mamma på promenaden då hon har vila från övrig träning idag? Dessutom känner jag mig sjukt effektiv idag, planerar massor inför Bollnäsloppet 2013, bollar idéer med Elin som var till stor hjälp även ifjol. Stort tack för det! :)


Hur går eran vecka, flyter allt på eller blir allt bara kaos? Jag hoppas självklart ni har en lika grym vecka som jag ;)


Puss!

13.

Av Isabella - 8 januari 2013 19:26

Idag kom jag på att det är dag 8 utan socker eller alkohol. Det har flytit på så smidigt att jag inte ens tänkt på detta förrän idag. Inte illa!


Dagen idag har också varit alla tiders! Jag hade mina två första instruktioner i gymmet, det gick kanon och jag tyckte det var skitkul verkligen, att få komma ut och ha ännu mer kundkontakt än tidigt :D woopwoop!

Efter jobbet så sprang jag hem och sedan ut och joggade med mamma 5 km för att hon skulle genomföra detta. Jag tog den joggen som min timmespromenad då det var utanför min egen träning och när vi gått hem efteråt så var vi nästan uppe i en timme totalt. Så nu är det bara planka kvar på dagens träning att genomföra. detta går ju riktigt bra måste jag säga :) Hur går det för er med veckoutmaningen en timmes promenad om dagen + en minuts planka?


Imorgon planerar jag följande: kliva upp kl 6, gå till actic vid sju, jobba 8-16, jogga hem. Det tror jag stenhårt på! Sedan på torsdag är jag ledig eftersom jag ska jobbajobba på fredag. känns redi gött att börja få lite timmar hit och dit nu faktiskt :D


Idag gjorde jag en liten.. rolig grej skulle man la kalla de. Vi höll på att städa omklädningsrummen, och jag knackade på hos herrarna för att jag tänkte städa duschen där. Så frågar jag "Är det någon som duschar?" en person svarar "Nej, ingen duschar" jag frågar vidare "Får jag komma in och duscha?" det blir alldeles tyst tills jag inser vad jag frågat, mina två kollegor började asgarva kan jag ju lova och jag stod i duschen och städade fort som tusan för det var ganska pinsamt men roligt ändå ;b


Naj, dags att vara social med folket jag bor hos, de vill se någon dokumentär som heter "Sanningen om fett" så varför inte?


Puss! ;)

12.

Av Isabella - 7 januari 2013 20:20

Oj, idag kastade vi om planeringen, lite sådär på morgonen så som är ganska bra att göras ibland men som kräver en viss tankeverksamhet och flexibilitet att göra.


Jag var idag inställd på följande dag: Sova tills jag var utvilad, äta frukost i lugn och ro, gå en timme till jobbet vid tolv, träna mellan ett och två, duscha och käka sedan jobba tre till stängning. Där med mamma som inbokad PT timme vid halvfem.


Det blev följande senario: Personal från actic ringer tio i sju och undrar om jag kan komma in typ direkt och jobba då en är sjuk och ska gå hem. Jag ringer mamma i panik som lovar att hämta upp mig och skjutsa mig, springer runt halvt sovande fortfarande, kraffsar med matlådor, mellis, frukost och mascara. allt på samma gång. Är tjugo minuter senare klar och sitter i bilen mot Actic. jobbar istället halv åtta till halv tre, tränar en timme, käkar lite mellis, går en halvtimme på bandet i motlut (ni vet, veckoutmaningen med en timmes promenad om dagen) sedan kvart i fem dyker mamma upp så kör jag ett pass med henne. Kvart i sex åker vi därifrån, då har jag varit på Actic närmare 10½ timme idag. Hem, äter en sväng sedan ut och gå sista halvtimmen. Jag fick ihop min plankan redan under träningen och känner att träningen idag gick sjuuukt bra.

Det var marklyft, benpress i dopset, sittande lårcurl i dropset, negativa chins, baksida axel, liggande lårcurl, rygglyft, plankan i TRX, ryggdrag i TRX, benindrag i TRX, sneda situps och hopp upp på pall. detta kommer kännas riktigt gött imorgon det känner jag på mig! och hela jag kände mig lycklig efteråt, det är så gött med träning när man väl är igång! :D


Jag känner på mig att detta år kommer bli ett grymt träningsår, massa finlir i gym och ute i pjuxen väntar och jag känner mig så otroligt taggad att ta emot de med öppna armar!

Någon mer än jag som "lider" av denna januarisjuka som troligen kommer sitta i hela året?! Vill ni ha en spark i rumpan och komma igång med träning, bor i Skövde, säg till bara så ska vi nog kunna fixa de på något passande vis :)


Nu ligger jag nedbäddad och peppar inför morgondagen som faktiskt innehåller min första egna instruktion i gymmet, känns pirrigt, spännande, kul och bara WOW. It's on nu ;>


Hoppas ni haft en gryyyyym måndag!

Puss ;)

11.

Av Isabella - 6 januari 2013 16:00

Vilken underbar runda jag precis fått till! Skrapade ihop 15 km, taggade till innan med massa fin musik som lades till på spellistan och som jag gick igång på ;>


Sedan ut i det härliga vädret, upptäckte att jag var aningen för bra klädd, men äsch, hellre lite för varm än frysa. Tog det lugnt då jag inte sprungit särskilt långt den senaste 1,5 veckan (nästan två!) och efter sisådär tre km började andra andningen komma och det flöt på riktigt fint. Kom in i stan och ser en snubbe jag direkt tar rygg på. Han verkade hålla ett bra tempo så tänkte att jag kunde ju försöka hålla honom i sikte. Fast i mitt undermedvetna ökade jag tempot för att komma ikapp. När jag bara hade ca tio meter kvar så svänger han turligt nog av åt ett annat håll. Jag menar vad skulle jag sagt om jag kom upp sidledes? "Tjena, springer du här ofta eller...?" puh!

Sedan har jag något för mig att jag gärna ler och hejar på alla jag möter, och när jag möter folk som nästan ser ilsken ut tillbaka vill jag inte ge dem de tillbaka utan ler brett och stort och säger HEJ :D


Dags att duscha och fräscha till mig lite sedan söndagsmysa innan det är dags att ta en avslutande promenad för dagen ;> Hur har er söndag gått? Kanoners hoppas jag!


Puss ;>

Ovido - Quiz & Flashcards