Alla inlägg under januari 2013

10.

Av Isabella - 6 januari 2013 10:11

Igår satt jag och gick genom bilderna på datorn jag har från ifjol. MASSA svettiga bilder - härligt! Jag hoppas detta år blir minst lika svettigt! ;) Tänkte nog pilla ihop så bilderna kanske kan rulla på sidan eller nå sånt, det skulle vara kul :)


Idag vaknade jag och registerade att det var +0.6 sedan i fredags (kan ju ha varit den "lilla" kebabrullen och nötterna från igår) nåväl. Jag väljer att se framåt och möjligheterna. Jag tänker att istället för nötter och så nästa helg kör vi på med grönsaksstavas. Det är gott så varför inte?! Efter detta bytter jag snabbt om, tog ett litet glas vatten och begav mig ut på morgonpromenaden jag planerat. Det var riktigt härligt att ute och gå denna tid då Ryd vaknade mer och mer för varje steg jag tog. Den slutade på 40 min och när jag kom hem var jag riktigt redo för kaffe och frukost!

Nu sitter jag här med bara kaffet kvar, peppar och planerar inför löpningen senare idag, jag ser fram emot rundan faktiskt! Samtidigt önskar jag att Sandra eller Ida var här så jag hade någon att springa med. Det är sällan jag faktiskt vill springa med någon, eftersom jag gillar min egentid som jag får under löpningen. Men idag fick jag ett starkt behov av mina fina löparvänner. Men det kommer fler tillfällen, det betvivlar jag icke. Så istället ska jag njuta av den fina (molninga men fina) dagen och min härliga musiklista som alltid överraskar mig på ett sätt eller ett annat ^^ Har ni tips på musik som gör att hela kroppen rycks med så skriv gärna!


Nu ska jag fortsätta sörpla kaffe och kolla upp detta med bilderna innan det är dags för lunch och sedan verkligen toktagga för finfin löpning ;)


Puss!

9.

Av Isabella - 5 januari 2013 22:16

Jag tänker börja lägga upp veckoutmaningar här för att göra det lite roligare och mer inspirerande inför kommande träningsvecka. Ni får gärna vara delaktig genom att komma med förslag själva på utmaningar som passar alla :)


VECKOUTMANING V.2

 

Minst 1 timmes promenad varje dag (sammanhängande en dag, övriga dagar kan den delas upp på max tre om det behövs), utöver övrig träning + minst 1 min plankan, gärna sammanhängande annars så länge du kan. Sikta mot att kunna stå i plankan med korrekt teknik 1 min innan veckan är slut!


Är ni redo? Jag tänker tjuvstarta redan imorgon med morgonpromenad innan frukosten och löpning samt planka loss på eftermiddagen.


 

8.

Av Isabella - 5 januari 2013 20:06

Wooopwooop!


Dagen har flytit på så sjukt bra, lite lite folk på actic bara men äsch jag fick tiden att gå ändå ;) Slutade halv fem och tog bussen hem. Kom på att folk jag möter måste antingen tro att jag är störd på något vänster eller typ lyckligast i världen. För jag ler ofta när jag lyssnar på min musik, gör små skutt, mimar med och dansar ibland också. Jag ÄR lycklig, känner mig ostoppbar och skiter fullständigt i vad andra tänker. Faktiskt.

Jag gör ett avslutningshopp till min musik om jag känner för det, sedan om jag får ett leende eller huvudskakning från mötande person gör mig inte ett dugg ;)


Nåväl, när jag hade skuttat hem från bussen så tog jag tag i min mor. Körde ett pass med henne i vardagsrummet så hon muttrade om hämnd något tag. Jag gillart! Jag och min mor jobbar för att fixa Göteborgsvarvet, hon har fått mig som PT fram till dess. Hon vet inte om hon blev glad eller förskräckt över den julklappen, men vi ska nog fixa det tillsammans minsann!


Nah, nu ska jag planera min kommande träning, sedan slappa framför Rambo, en av mina blodiga män ;)


PUSS!

7.

Av Isabella - 5 januari 2013 10:36

Pirr! Vilken underbar start på morgonen, jag vaknar med massa fin musik från datorn och härligt putter från kaffebryggaren.


Superfina superbraiga Ida hon vaknar upp med en AHA-upplevelse och vet helt plötsligt vad hon vill med detta året. Hur fantastiskt är inte detta?!


Mina mål och planer för året är ju fortfarande luddiga men jag hoppas att de ska bli skarpare snart och att även jag kan börja formulera dem bättre. Just bättre fokus du har på målen destu lättare är det att staka ut vägen dit. Att tex. ha som mål "bli mer tränad" känns som "jaha, hur då, vart står jag idag, vad vill jag bli mer tränad på/i, hur vill jag träna, vad och vilken tid vill jag lägga ned osv osv" det blir så mycket längre att fundera och det är dessutom lätt att man börjar fokusera på fel saker.


Ett par av mina huvudmål i år är dock att 1. Se saker som möjliga, "Believe in yourself and nothing is impossible!" 2. Börja fokusera på saker som jag gör, "får" göra. Sluta upp med att fokusera på sådant som innehåller negativa termer som orden "får inte, förbjudet" osv. Detta för att hjärnan fungerar så att tänker jag "nej jag får inte äta godis" så blir jag totalt fokuserad på detta och vill vill vill äta godis. Att istället se andra positiva saker och kanske hitta nya bättre/godare/finare saker så är det ännu bättre ;)


Idag ska jag iväg och jobba lite, sisådär 4 timmar och så tänkte jag sola lite innan. Så jag hoppas folk har lite nyårs löften kvar fortfarande och vill köra järnet idag. Det finns egentligen inte mycket som slår en hektisk dag på Actic med massa svettiga människor och man dras in i deras lyckoendorfiner.


Därför vill jag tipsa alla som funderar på de, att försöka komma igång med sin träning, har ni svårt med det så bolla gärna med mig. Jag kan försöka komma med tips och idéer till att komma till denna underbara känsla som det faktiskt ger när man får riktigt pump i musklerna eller upplever en runnershigh!

Jag fick faktiskt en endorfinkick senast igår! Det var tungt de första km, men samtidigt höll jag ett tempo på strax under 5 min/km trots de skick jag är i. När jag kom in på 5e km kände jag hur benen började flyta under mig och jag lyckades öka tempo och sista km gick faktiskt på 4.36 min/km. SÅNT är de jag tränar för, den upplevelsen. Jag skiter nog egentligen ganska hårt i tiden, utan känslan och gensvaret från kroppen. Det är de jag går igång på.


Nä, dags att byta om och bege sig till bussen. Kör hårt idag nu folket, "I just wanna make you sweat" ;)


PUSS


 

6.

Av Isabella - 4 januari 2013 10:22

Kära nån, då var ju de tre första dagarna gjorda av 100 grymma dagar. Det går som ett smäck! Sedan i onsdags har jag blivit av med 2,5 kg vätska. Jag är riktigt nöjd över detta och hoppas det fortsätter lika lätt nedåt ;)


Nu på morgonen har jag varit sjukt effektiv och hunnit med massa ärenden som skulle göras. Känns fint! Igår hade vi fullrulle på jobbet, de två första timmarna satt jag inte ned ett dugg, sprang runtrunt och fyllde på lager och höll på. Sedan rullade kvällen på, det kändes riktigt kul och bra. Vardagsmotion ni vet ;)


Kan ju säga att jag är så uppe i jobbet så jag har drömt massa om det i natt! haha. Först drömde jag om att jag jobbade.. fast i sängen liksom! Så folk kom och frågade mig saker fast jag fortfarande låg i sängen. Sedan tjugo över fem drömde jag att jag skulle upp och hjälpa någon. Så jag satte mig upp i sängen och började pilla på mig byxorna, tills jag insåg att det var en dröm så la jag mig ned igen. Så sömnen var väl sisådär i natt ;b


Dock sitter jag nu och taggar för en löprunda, utan ryggsäck idag så då kanske det går lättare! Måste dock lämna in min mobil på service idag och jag har en riktig separationsångest. Får låna mormors lilla mobil tillsvidare. Nåväl, det ska nog gå bra tror jag.


Naah, dags att börja dona på med resten som ska fixas. Det är ju trots allt fredag hörrni! ;)


PUSS!

5.

Av Isabella - 3 januari 2013 09:44

100 grymma dagar á 2013 har kört igång med dunder och brak!


Målet under dessa 100 dagar är:

- Att komma i form till Göteborgsvarvet

- Droppa någonstans kring 10 kg

- Bli nöjd och glad i mig själv

- Hitta en balans i livet

- Bli av med sockerberoende


Under dessa 100 dagar känner jag att jag verkligen vill gå all in! Det är 2013 som ska bli mitt år, jag har försökt andra år men känt att det varit något som stoppat. Nu ska jag inte längre låta något hindra mig.


Löpmålen totalt under 2013 är:

- Göteborgsvarvet

- Tjejmaraton (kanske!)

- Sommartåget

- Tjejmilen


Jag har även andra planer för mig personligen men det får vi ta upp senare ;) Även ska Bollnäsloppet 2013 anordnas! Detta kommer ske på distans om jag inte åker till Bollnäs någon vecka och kör hårt på detta med att leta sponsorer.


Så ser mitt år ut just nu. woopwoop

4.

Av Isabella - 3 januari 2013 09:26

Mitt 2012 har varit ett ganska svängigt år. Mycket har hänt, både bra och jobbiga saker.


- Läste sista året på Hälsopedagogiska, jag och Josefin slet som djur med uppsatsen som blev grym i slutändan!

- Magda gifte sig, underbart bröllop och bröllopsfest <3

- Arrangerade Bollnäsloppet 2012 - För välgörenhet, fick ihop 15 000 kr till Cancerfonden

- Tog examen, kände mig väldigt vuxen men samtidigt, inget jobb

- Flyttade till Edsbyn

- Cyklade Vätternrundan på under elva timmar, en mycket häftig upplevelse!

- Sprang Jubileumsmaraton samman med Sandra, vill göra de igen!

- Åkte till Berlin och såg massa hemska men också världshistoriska saker

- Sprang Lidingö 15km på medaljtid så fick en silvermedalj

- Blev singel, efter att ha gått och funderat en tid insåg jag att de inte var hållbart.

- Flyttade till mormor två månader, jobbade massor inom barnomsorgen för att få ihop en lön

- Flyttade till Skövde och mamma, började arbetspraktik på Actic

- Sprang Tomtetåget med ett gäng glada löpare (ca 70 st) hade en riktig kanonkväll med gänget också

- Blev gammal (23 år)

- Firade jul med familjen

- Funäs i 6 dagar, 6 dagar där jag delade nästan varje minut på dygnet med fyra fina och nära vänner.


Avslutningsvis, sprang 175 mil. Detta år vill jag komma upp i 200 mil!


Detta var mitt 2012, summasumarum så slutade det bra trots dippen på hösten.

Hur har ditt 2012 varit?

 

 

3.

Av Isabella - 3 januari 2013 09:17

God morgon! Jag har haft en mycket hektisk tid den senaste tiden och därför varit väldigt inaktiv överallt. Inte haft någon dator på över en vecka. Ganska skönt då man kunnat koppla bort denna delen en hel del :)


Men har alla fall varit ute och flängt en massa, först upp till Bollnäs för att fira jul sedan till Funäs för att fira nyår med mina fina vänner. Veckan däruppe var verkligen toppen! Umgicks med massa härliga människor och firade in det nya året med dunder och brak! Sedan blev det bussresa till Bollnäs på tisdagen och kom dit vid 19 på kvällen, hem till mormor åt och sedan toksomnade med mycket sömnbrist. Upp kl 5.20 för att ta tåget vidare till Skövde 6.09 Sedan vara i Skövde till elva och därefter jobba 14-21. Hann med att springa till jobbet och hann med två rundor i Funäs. En runda innan funäs.


Tänkte ta och summera mitt 2012 i ett eget inlägg så de blir lite mer koll på saker och ting :) Men från och med den 1a Januari körde jag igång 100 grymma dagar, inget socker och ingen alkohol. De som vill får gärna hänga på, annars kan ni bara följa min resa här om ni vill :)


Är ni redo för 2013? Det är jag - NU KÖÖÖÖR VI!

Skapa flashcards