Alla inlägg den 4 februari 2013

36.

Av Isabella - 4 februari 2013 20:03

oj sicken dag som inte blev alls som jag planerat, men det slutade bra ändå! ;b


Först igår såg det ut som följande: Ledig dag från jobbet; löpning förmiddag och cirkel på eftermiddag. Sedan förändrades detta då jag blev tillfrågad att jobba 16-22 idag så jag fick ställa in cirkeln och tänkte att det är lugnt, jag kan köra löpning på förmiddagen hinner ju fortfarande med ganska långt.

Imorse så ringde de halv nio och frågar om jag kan komma och jobba redan då för att en personal ska gå hem, så jag får hoppa in och jobba 10.30 - 14.00 tänkte jag eftersom jag fick ta hennes tid. Så tänker jag hem byta om och springa vid två. Icke, då får jag sedan jobba till kl 17 istället, så ber mamma komma med träningskläder så jag kan springa lite längre på bandet. Icke det heller! För halv fem kommer en kompis och frågar om jag har en träningstopp att låna ut, så då får jag liksom jobba sista halvtimmen toppless (med tshirt så klart ;b haha)


Så, det slutar med att min dag blir följande: upp och slänga i sig lite frukost och kaffe, jobba 10.30-17.00, åka hem och byta om för att sedan bege mig ut och springa, ganska motvillig ska erkännas. Men vilken runda!


Jag sprang och det kändes som att jag knappt nuddade marken under mig, det kändes som att jag hade vingar och bara flög fram. Ibland kändes det tungt, bland annat när jag sprang i i väggen motvind som varade ca 1½ km sedan flöt det på igen. När jag hade två km hem så kommer låten Fronda – Rulla fram och då nynnade jag med fast sjöng liksom "Vem kan stoppa mig när jag bara flyger fram?!" helt underbar känsla! Jag tog ingen tid och ibland så klår känslan och upplevelsen vilken tid man faktiskt får ;)


Min dag har med andra ord varit toppen, fick även tokigt mycket beröm av frukoststamisarna att jag tydligen blivit första kokerska på äggen då de tycker dem är toppen - underbara män! :) haha.


Nu ska jag ta och chilla, umgås lite med dem jag bor hos kanske och hoppas att morgondagen blir mer som jag planerat ;)

Grym låt btw: Trofast – Håll om mig nu så står jag kvar


Puss!

Skapa flashcards