Alla inlägg den 18 februari 2013

42.

Av Isabella - 18 februari 2013 19:48

Idag tröttnade jag totalt på att vara inaktiv och äta nästan allt som sitter löst. Därför beslöt jag för att gå hem efter en timmes instruktion på actic och då ta vägen via maxi för att handla lite. Det blev la 6 km total promenad och jag kände mig helt lyrisk efter allt stillasittande. Jag ville mer mer mer, bara springa studsa hoppa krypa. Ni vet sådär underbart wierd man kan bli med allt syre man missat under 1½ vecka. >.<


Kirrade i ordning torsk med mathavre till lunch samt massa god vitkål till. Lät sedan mamma kladda med färg i skallen på mig innan det var dags för hennes att svira om för jobb..

Jag knallade runt och kände mig lite rastlös. Sa till Nils att vi kanske kuna göra nå riktigt enkelt till middag. De höll han med om. Sedan slänger jag ur mig att jag vill göra piroger.

Sagt och gjort, skrev en inköpslista för att knalla till willys i snöblasket. Väl på Willys inser jag att näh, ingen lista medtagen, men turligt nog har jag ibland ett minne som kan chocka vem som helst ;) kom därför ihåg vad som skulle handlas (det var ju hela fyra saker som stod på listan (fyra saker kan vara myyyyckekt ibland)) sedan tog jag mitt pick och pack och knallade hem igen.


Väl hemma började jag dega på med allt som skulle fixas. Degen skulle jäsa så då pillade jag med fyllning, tacosköttfärs, ost och skinka med dijon senap samt lite kyckling med curryklegg på. Mycket disk blev det. Efter detta vare ju dags att knåda de små klumparna till piroger, lättare sagt än gjort! Jag förvarnade Nils när första plåten var i ugnen att de kanske inte var tokfina men dock gjorda med massa kärlek! men nog blev de ganska fina ändå, jag är mycket nöjd. Två stycken slank ned och Nils sa också att de var mycket goda. Alltså tror jag på min egen smakupplevelse också. Eftersom pirogerna blev så lyckade och jag kände ett slags flow i detta med husfruandet så "slängde jag ihop" fyra hemmagjorda energibarer också helt utan socker och sådant. Hoppas de blir lika braiga som pirogerna minsann.


Jag har ju hört att man ska sluta när man är på topp, därför stängde jag av husfrun för dagen och sitter nu här och njuter av denna dag jag hunnit med en hel del på. Nu ska jag se till och anmäla mig till 6 timmars loppet också så är alla tokigheter done liksom ;) Imorgon planerar jag en dejt med löpbandet, nästan två veckor sedan jag sprang senast. detta kommer bli tungt, det vet jag, men jag längtar såå sjukt efter att få använda benen till det bästa jag vet.


Nu ska jag köra kvällsträningen som veckans utmaning består av; 100 benböj plus detta magprogram, 30 st per övning förutom plankan som ska maxas!


 


"It's everyting about you, you, you. Everyting that you do, do, do.

From the way that we touch, baby. To the way that you kiss on me"

Skapa flashcards