Alla inlägg den 27 mars 2013

54.

Av Isabella - 27 mars 2013 08:13

Jolå såatteeh då sitter man hemma i ett soligt Skövde, riktigt härligt! :D Har hunnit med att jobba både måndag och tisdag redan, trots att mitt tåg i måndags var sent över en timme så jag fick stressa till jobbet så hann jag. Sweet. Sedan körde jag och J avslutningspass med PT, då flög något i mig så jag smsa till henne och skrev "Möt mig vid bandet en halvtimme innan passet". J svarade, utan att nog riktigt förstå innebörden, "Okej, ska försöka :)"


Sen när hon kom, såg hon mitt leende när vi gick bort mot bandet så hon började nog ana lite oråd då. Så jag förklarade upplägget "Du värmer upp 5 min, börja med att gå så ska du springa i slutet. Sedan kör vi 10 x 1 mins intervaller, JAG styr hastigheten" Så hon började värma upp och vi pratade om upplägget på det övriga passet och kom båda två fram till att det var dags för final så det var bara å kööör!


Efter fjärde intervallen började hon titta snett på mig när jag uppmanade om att 30 seks vila sedan kör vi igen. Och hon sprang, som hon sprang tjejen! När vi var klar kunde hon knappt andas och jag var lyrisk av endorfiner medan hon mest muttrade (självklart fina, rosa bomulls ord) om mig för sig själv.

Därefter knatade vi och skulle köra styrkan. Där började vi med utfallssteg på stepbräda och liknande ting, J muttrade även här, här menade hon att jag var bra på träning men räkna, det kunde jag inte. "Allt jag gör, gör jag för dig" svarade jag kärleksfullt tillbaka. ;) Vi har den chargången jag har J. kan skoja och muttra mot varandra vilket är en fördel när vi jobbar som vi gör också. Men hon körde på så sjukt bra, hon var "bara lite illamående" och hade "bara lite yrsel" när vi höll på. Jag är grymt imponerad över hennes vilja och motivation! Kommer sakna de, hoppas vi kör ihop snart igen :) I slutet när vi skulle köra sidoplanka med benlyft då försökte hon spraka mot mig för det var så tungt, men vi klarade även den delen! haha. Efteråt hade vi ett prat om framstegen som gjorts och var båda överrens om att de var otroliga, från att säga "jag gör knappt benböj" till att våga ta höga steg upp på låda, hoppa upp på bräda och liknande är en grym resa! jag är så stolt över hennes prestation :)


På söndag ska jag dessutom få nöjet att köra skiten ut M, då jag lovat att kirra middag efteråt ;) hah. det är en bra deal. Så jag ska börja fila på det upplägget idag under löprundan tänkte jag.


Btw, igår körde jag premiären i shorts, hade en tunn långärmad som jag dragit upp på ärmarna och shorts. Så möter jag en tjej som går i täckjacka och täckbyxor samt pannband och vantar. Kontrasten där ^^ Idag blire löpning runt i Skövde för att sedan landa i Ryd hos mor där vi ska luncha innan jag ska ta mig hemåt igen och jobba 17-22 ;> Snart äre påsk också hörrni! Massa kvalitétstid med fint folk, som jag ser fram emot denna helg :)


Vad gör ni om dagarna då? Nå roligt?


Puss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards