Direktlänk till inlägg 11 april 2013

65.

Av Isabella - 11 april 2013 15:20

trött kropp kan jag tala om! Lite smått ont i halsen, känningar med andra ord. Ändå sitter jag här och funderar på om jag ska träna om två timmar eller inte. Sjutton alltså, jag har tränat sedan i fredags och har ändå svårt att vilja ta en vilodag. Det känns som om "äsch det är ju bara lite styrka" och jag var ju på bara cirkel igår. nog för att man tar ut sig branog på cirkeln men ändå vill man göra mer! Vad innehöll veckans cirkel tänker ni då? Jo, 15 stationer! Och tiden flög förbi, POFF sa det så hade första varvet gått. wow, dags att in på nästa och snart slut, ta ut sig nu! Det var; Burpeesgång, situps med 8-9 kgs boll, sidohopp över låda, dips, upphopp fast i fyrkantkettlebells sving, C med stång, planka (variationer) på balansboll, löpning med viktplatta, vandrande armhävningar över låda, roddrag, knäböj med axelpress, spring upp på låda/jämfota hopp upp på låda, baklänges burpees, vandrande planka.


Jag och Jessica ska ju köra tre pass på lördag, totalt 3,5 h träning så det kommer bli riktigt grejt! i och med detta så vill jag ju självklart då inte dra på mig något halsont, därav tanken att ta en vilodag idag.

kanske ska sammanfatta senaste veckans träning för att se om jag ska träna ikväll eller icke:

Fredag: Intervaller 5 x 2 min, 1 mins ståvila, styrka i minicirkel med mamma, löpning 14 km

Lördag: Cirkel med tjejerna i gymmet, 35 min ca

Söndag: Distans med Torill, 21 kms löpning

Måndag: Löpning 10 km, intervaller på bandet 5 x 1 kms löpning + 1 kms uppjogg

Tisdag: 5 kms löpning ut till mamma, 5 kms jogg med mamma

Onsdag: Cirkel 55 min.


Rätt nöjd med detta, så ska nog ta en promenad snart och sedan kanske haka på träningen som vankas tjugo över fem idag med två pluppar. Alltid kul att träna med andra, se vad de har för övningar och bli peppad. Känner att huvudvärken jag har haft under dagen börjar släppa lite och en lugn promenix tror jag är alldeles kanoners att slänga in.


Imorgon vankas lite lugn löpning för att tagga till för lördag, spinning 55 min, cirkel 55 min avslutning spinning 1,5 h. WOHOO, skapligt taggad kan jag lova ;) Jessica kommer troligen hata mig undertiden (även jag kommer hata mig själv) men tror även vi kommer ha ruggigt roligt och känna oss riktigt nöjd efteråt ^^,


Vad ska ni hitta på för trevligt i helgen? :)

Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Ovido - Quiz & Flashcards