Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

78.

Av Isabella - 14 maj 2013 19:46

gårdagen blev inte riktigt som jag planerat. nej.. vi åkte till Göteborg för att byta min svettskadade mobil men blev sen åt båda hållen. Så istället för att vara tillbaka i Skövde vid halvfyra som planerat var vi inte här förrän kvart över fem igen. Då hade hela dagen gått och min motivation och inspiration till intervaller hade försvunnit.

Jag tänker när det gäller löpning att det ska inte bli ett nödvändigt ont utan något jag ska längta efter och njuta av undertiden. Och igår hade den känslan försvunnit och jag var mest bara frustrerad och ville hem. därför blev det så också, vi åkte raka vägen hem.


Idag däremot vaknade jag kvart i åtta, kvart över åtta ungefär stod jag på bandet. redo för lite snabba intervaller. hade druckit mina aminosyror innan så jag hade fin energi och körde därför 2 minutare. började med att värma upp 2 minuter. där jag ökade succesivt upp till 13 km/h hastighet. vilade därefter 30 sek innan jag satte fart på riktigt. Körde 8 st 2 mins intervaller med 30 sek vila mellan sedan 2 mins nedvarvning. riktigt jobbigt och svettigt men gött! cyklade hem och käkade frukost. hade telefonintervju med en lokaltidning gällande Bollnäsloppet som faktiskt bara är om 11 dagar nu folk! suuuupersnart.


Därefter blev det tillagning av matlådor och jobbsökande innan jag hojade ned till actic igen till tjugo i fem. mötte upp gänget där jag övertalade Tess att köra först lite mage sedan 100 chins och dips med mig (vi avbelastar såklart ;b) innan jag tog tag i mina intervaller igen.

Jag började precis som i morse att värma upp 2 min innan jag satte fart. Började på 15 km/h hastighet slutade på 16 km/h, körde så upp till 5-6e intervallen innan jag började gå nedåt igen och körde totalt 10 st. Hade 30 sek ståvila mellan förutom efter 5e intervallen då de blev 1½ min för att hitta andan igen. När detta var klart vilade jag 2 min innan jag skulle köra tabata på intervallerna tänkte jag. alltså 20 sek arbete, 10 sek vila x 8. hann köra en i hastighet 16 km/h då saktar bandet ned och visar felmeddelande. muttrande hoppar jag över till nästa band, kör klart mina 8 intervaller där jag börjar på 16 km/h och slutar på 18 km/h. sen när jag ska jogga ned så stannar även detta band av och visar samma felmeddelande! Nu börjar jag se ett mönster i detta med mig och elektronik. kanske borde hålla mig ifrån de?


Nä, nu är det fullt ös fram till varvet. Jag är galet taggad för i år - hoppas alla ni andra som ska springa också är det!! :D


Puss!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards