Alla inlägg under maj 2013

76.

Av Isabella - 10 maj 2013 17:25

hejhoooopp, ändrade planer för helgen. vem är förvånad? ;)


Istället för distans på ca 3 mil imorgon hamnar jag på kring 2 mil istället ut till min mor för att hämta bilen hos henne så hon kan springa hem från jobbet. Insåg även idag att det kanske inte är det smartaste att kuta tre mil helgen innan varvet liksom, när jag vill försöka förbättra tiden från förra året ;) heh. Så därför ska vi försöka dra ned lite på träningen kommande vecka då, it sucks men kan vara värt det i slutändan! :)


Just nu sitter jag här, klurar på vad jag ska göra nu när jag är ledig ända till kl 16 på söndag, det känns ju helt fantastiskt faktiskt! Tror jag ska fira med att sätta mig ute i solen en sväng och sedan kolla lite skräckis med nils :)


Puss på er!


 


vare nån som sa rött? ;>

75.

Av Isabella - 10 maj 2013 06:36

Löpning och jobb, det är de mina dagar går runt på.

Igår jobbade jag först 9-14 (efter att ha jobbat stäng dagen innan 14-21) så var lite seg. Ville mest hem men hade planerat intervaller. Så jag bjöd in hela facebook till intervaller och det slutade upp med att snälla lilla Tom dök upp bredvid mig på bandet och körde 5-6 intervaller bredvid mig. Mycket snällt! Sedan fortsatte jag sista intervallen själv. Så knaprade ihop 8 intervaller i hyffsat tempo och jag var inte helt tokäckligt illamående som förragången.


Däremot verkar min mobil dött svettdöden? den brukar ju jag ha på armen för musikens skull, igår bara dog den när jag var klar. Så nu ligger den i en påse med ris och jag har drömt om att den började fungera! Vill ju ha den, saknar den. Jag sitter med en reservmobil som är av den gamla modellen, den har färgskärm men inte mycket mer så att säga. Bleh, det suger och jag känner mig så naken. Jag vet, beroende men vad ska jag göra utan spotify? Helt ärligt liksom? Nej just det, det går inte an! Så jag måste få ett sätt att få mobilen att fungera tills imorgon, annars får jag köpa ny. så är det bara. punkt liksom.


Imorgon ska jag nämligen springa ut till David och hälsa på, ca 3 mil vilket jag tror är kanoners veckan innan varvet ;) men det är bra att jag kör mycket distans också innan marathon och 6 timmars. Känner att kroppen behöver komma upp i mer distans och lära sig detta. Så jag kör ba!


Nä, dags att börja fixa sig för jobbet, duscha en sväng sedan slänga sig på cykeln.


Puss!

74.

Av Isabella - 7 maj 2013 09:27

sedär ja, så vare tisdag! Jag fick en hel ledig dag innan det är dags att ta tag i jobbandet idag ;)

den dagen spenderade jag på bästa sätt, klev upp, åt frukost i lugn och ro. Cyklade hem, knallade runt lite, svirade om till löpstället. Kände efter, kroppen fick bestämma idag. (Fast jag hade ju redan innan bestämt mig för 15 km så den fick väl bestämma hur snabbt eller långsamt snarare det skulle gå)


Begav mig ut, och oj så trött och öm min kropp var! Det kändes inte i lördags och inte i söndags men igår när jag sprang så de första km trodde jag nästan jag skulle få ge vika för min plan om 15 km. Men när jag kom till den korsningen så sa jag nej, fortsätt du Bella. detta fixar vi, allt handlar om inställning. Tänkt och gjort så fortsatte jag.

Kommer till Karstorpsbacken och där springer jag förbi en kvinna som cyklade men började gå. Försökte ha en bra hållning i backen, inte se för trött ut. Sedan kämpade jag på kom på en liten raksträcka. Då kommer kvinnan och cyklar förbi mig igen! Och så kommer vi för en lååång och seg uppförsbacke där hon börjar gå. Så jag springer förbi henne igen med mycket lätta och trippiga steg för här hade jag nämligen börjat komma in i rytmen igen. Kommer upp på "berget" och fortsätter i nedförsbacken, då har hon tatt en lite lättare väg och kommer ut mellan husen så hon cyklar förbi mig igen. därefter ser jag na inge mer för då tog nog hennes uppförsbackar slut. Men jag hade några fler ;)

Sen kommer Swingfly – Me and my Drum, den får mig alltid att springa lite lättare, lite snabbare och le lite till. Precis i en korsning där jag ska springa över vägen hejar en medlem från gymmet jätteglatt från en bil så jag vinkar glatt tillbaka och fortsätter sedan göra flygplanet över vägen. Folk funderar säkert vad jag håller på med, men låt dem. Jag njöt av varje steg. Resten av rundan gick relativt lätt, det blev lite varmt ett tag och jag hade ingen vätska med mig men ack den som ger sig! Fortsatte nynna med musiken och pow var jag nästan hemma, ska svänga in på min gata då vaktis står på sidan om och hejar på så jag får spurta in i "mål". ser dessutom på mobilen att jag sprang på stra,x under 1.15 utan att försöka. Kändes bra, riktigt bra! :)


Idag ska jag som sagt jobba igen (skulle haft en ledig dag men vad gör väl de) så då får det bli backträning i detta fina väder. Tänkte försöka få till ett pass sådant alla fall inför varvet nästa helg.


Ha en kanonfin tisdag så hoppas jag på mycket roligt folk i gymmet senare! ;)

Puuuuss!

 

 

73.

Av Isabella - 4 maj 2013 19:03

Åhåååj kapten! Vilken dag detta varit, eller ja vilken vecka kanske jag ska säga. först flytt i måndags, jobb i tisdags (stängde tidigare så fick skicka ut massa folk ;b ) i onsdags vare dags för "Spring för livet" ett motionslopp här i Skövde där pengarna oavkortat gick till Cancerfonden, precis som Bollnäsloppet! :)


Jag valde att springa med mamma och peppa henne då jag själv inte var där för egen räkning utan såg det mer som ett tillfälle att pusha hennes gränser och kvalitétstid då tiden i spåret är på ett annat sätt än hemma bara :) Efter de så sprang jag hem från Billingen också så jag fick ihop 20 km totalt. Riktigt härligt och det kändes bra. Torsdagen blev en vilodag då kroppen var riktigt trött och igår valde jag också vilodag då jag taggade för dagens runda.


Idag då, klev jag upp tio i sju, gjorde kaffe och en rejäl frukost. Det vaknades nämligen distans med Torlill, våra vanliga lördagar. Vi möttes upp vid nio och både kände sig taggade och pratglada. Satte av och tiden och kilometerna bara flög iväg. Riktigt gött, vid drygt 20 km började vi dividera hur vi skulle springa för att få ihop 30 km åt mig. (jag sa ju distanspass) så vi tog en omväg hem, sedan när jag är uppe i 27 km släpper Torill av mig vid en tunnel för att själv springa hem och jag springer också. tar ännu en liten omväg och kom tillslut upp i 30 km, riktigt nöjd med mig själv och det tog 2 timmar och 53 minuter. Riktigt gött!


 


Därefter vare dags för dusch och snabb lunch innan jobbet 14-18. Nu sitter jag här. Funderar på vad som händer ikväll, inget som det verkar just nu. tråkigt värre men men ^^


Nu ska jag glo tv och kanske bygga lite pussel ;>

Puuuss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards