Alla inlägg den 16 juli 2013

94.

Av Isabella - 16 juli 2013 19:48

4 dagar till sommartåget och jag längtar som en galning! Idag har jag jobbat 9-14, ingen lång dag direkt utan lagom ändå. Jag cyklade därefter hem och taggade till på vägen. Vääääldigt varmt ute var det men jag hade tänkt springa 15 km idag. Längsta distansen på 3 veckor. Knappt sprungit något det senaste och känner mig svullen och äcklig. uuh.


Men väl hemma så pratade mamma något om grönsakshuset så jag hängde på. valde att skjuta upp löpningen någon timme till lite svalare väder. Sedan hemma var det dags för tvättstuga innan vi fikade mellanmål och taggade till. vid fem tiden stack jag iväg. utan klocka och utan massa tvång på tider och hastighet. Det enda jag hade i skallen var 15 km, så långsamt som det krävs. och det gick galet långsamt kändes det som. Typ 7 mins tempo (inget illa menar mot er som håller de i vanliga fall!) men jag tog mig runt. Mycket nöjd då jag dessutom, dagen till ära, valt att vända på rundan och springa åt andra hållet. Lite mer mentalt, men samtidigt avslappnande. För rundan börjar bli lite som min stagårdsrunda i Bollan, jag kan den utan och innan, känner mig hemma och avslappnad när jag springer den. Okej, inte hälften så avslappnande natur som stagårn men ack så skön då den går på asfalt hela vägen.


Visst gjorde det ont, visst var det segt. Usch, vad har jag gjort med min kropp tänkte jag flera gånger om.. låtit den förfalla pga en icke fungerande höft. Visst, jag har tränat men jag har ätit massor också. Kommit in i det igen och ska nu kämpa mig ut ur detta. Sommartåget på lördag och jag längtar mig sjuk, men då vill jag inte ha ont i kroppen och tycka att det är så äckligt jobbigt som det var idag. punkt liksom. Men kroppen mjukades ju upp allt eftersom och det var skönt, tungt men skönt. När jag var klar hade jag minsann inte alls hållit så segt tempo som jag trodde. Knappa 1.20 tog de tydligen på 15 km :)


Nu är det fullt ös medvetslös till lördag, imorgon jobbar jag hela dagen, först städ sedan actic. Torsdag är det "bara" actic och fredag jobbar jag öppning på actic innan jag åker till jönköping och ska sova på hotell sedan är det dags; sommartågeeeeet! :D


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards