Alla inlägg den 21 juli 2013

95.

Av Isabella - 21 juli 2013 18:13

SOMMARTÅGET 2013


Sommarens häftigaste, roligaste, skönaste, bästaste helg har precis varit och jag har njutit. njutit massor, med massa härliga människor och massa härlig och fin löpning. Men äsch, vi tare från början!


I fredags åkte jag till Jönköping för att sova på hotell helt själv (väldigt skönt ;) ) Mötte upp fina Maria och knallade till hennes hotell där flera andra tågdeltagare bodde också. Det var dags för middagsbuffé och lite prat inför lördagen. God mat (massa lax!) slank ned och härlig stämning. Alla var glada och pratiga inför dagen med stort D. Vid nio tiden knallade jag till mitt hotell och slängde mig i sängen. Sov som en prinsessa och vaknade relativt utvilad kvart över sju. Käkade hotellfrukost och gjorde mig i ordning. Det var äntligen dags! Sommartåget 2013 skulle gå av stapeln. Det innebär att ett gäng galna löpare möts upp, utklädda, och springer Jönköping - Gränna + Visingsö. En total sträcka på 46 km. Det är pauser för vätska och fika längst vägen och partygruppen går så klart i backarna när vi sprungit halva vägen. Måste ju spara på benen inför kvällen ;) Alla fall, tog på mig min outfit och begav mig för att möta upp de övriga deltagarna.


 


Taggad till tusen begav vi oss sedan iväg, tokfint väder och härlig stämning. Genom Jönköping och sedan genom lite bostadsområden och stora vägen. In i mindre lantligt område för som är väldigt mysigt att springa vid, innan vi kommer till Café kackel. Där delar vi sedan upp oss i tre grupper, snabbagruppen, mellangruppen och partygruppen. Vi tre rödhåriga valde partygruppen som går i backarna och inte gör mycket för att stressa på.


   


Solen stekte på ganska bra så jag drog på mig en rejäl bränna kan jag berätta.. Genom Gränna kom vi så småning om och sedan ned mot hamnen och färjan över till Visingsö innan de sista 5 km skulle avverkas. Jag drog dock på mig vätskebrist sista biten innan Gränna kände jag, så drack en hel del innan färjan men kände ändå att krafterna försvann lite grann på Visingsö och de sista 5 km kändes som 15 km nästan. men kroppen i övrigt var med, lika så psyket. Jag har ju det i kroppen efter alla långpass i år så det var inga problem för den delen.


   


Sedan var vi framme! Vi fick slänga oss i polen lite snabbt innan vi checkade in och duschade mycket skön dusch sedan gjorde oss redo för middag och dansa hela natten. Riktigt god mat återigen, supertrevligt sällskap, det finns så många fantasiska människor i denna krets!


   


Stort tack till Mirre och Suss som fixar detta år efter år, grymma tjejer är vad ni är! :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards