Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Isabella - 4 augusti 2013 18:00

God eftermiddag/kväll folks!


Haft en sick arbetsvecka bakom mig så är helt slutkörd. Igår ville jag mest stänga in mig, gömma mig under täcket och gråta av utmattning. men icke, var bara att lägga på ett leende och vara trevlig mot de stackare som tog sig in under årets varmaste dag ;) När jag väl slutade drog molnen ihop sig och när jag var hemma och bytte om för löpningen jag så väl behövde var det mycket mörka moln som fanns på himlen. Under löpningen till slingan såg jag en mycket snygg blixt som syntes väl och därefter bröt allt loss. Hela rundan i skogen (5 km) bestod av åskknallar, blixtar och ösregn, alltså ungefär som mitt humör. Men det var så befriande att springa där, helt själv och bara vara ett med vädret!


Idag jobbade jag till strax efter ett, cyklade hem, bytte om och taggade till för distansrunda i värmen. Inte alls lika varmt som igår men dock varmt! Vätskeryggan fylldes, tejp på halsen för att slippa skav och så gav jag mig iväg. Drack så mycket jag kunde men kände att ack denna runda skulle bli tredubbelt så tung som förra långpasset. Kosten jag gått in i under veckan består av mindre kalorier än jag är van och lika dagens intag har inte varit speciellt hög. Vi går efter teorin "träna lågt, prestera högt" alltså med kaloriintag. Lära kroppen att arbeta med lågt kaloriintag och att när den sedan får mer tillgång till energi prestarar den bättre.


Det märktes under rundan kan jag meddela! Efter dryga 20 km fick jag så lov att gå knappa 100 m, benen bar mig inte framåt. Så fortsatte jag några hundra meter innan jag fick gå igen, sedan tog jag i, klarade väl kanske en km eller så och höll på sådär tills de sista 3 km hem då jag sa åt mig själv "nu är det du som springer hela vägen, inget mesande, inget gående, lär kroppen att göra det huvudet säger!" och så gjorde jag. Väl hemma var jag så nöjd att jag gick till hemköp för att fira med en cola zero som jag delade med solen ;)


     

Skapa flashcards