Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

102.

Av Isabella - 7 augusti 2013 19:50

hej, här sitter jag och sväljer och sväljer. Har kört cirkelpass idag. Cirkelpass=kräkpass=cirkeldöden så att säga.

Och som det är nu äter jag väääääldigt mycket grönt salladshuvud till min mat för att dra ned på kcal-intaget. Detta leder då till att jag tydligen lättare får halsbränna och blir illamående än tidigare. Så där har ni den bakgrunden.


Jag upplevde ju samma symptom i söndags på distansrundan och lika så igår på min korta och myyyycket långsamma 5 kms runda. Det är en trött kropp jag har att göra med, men jag hoppas detta vänder snart och fortsätter nöta träningen eftersom jag egentligen mår bra av den! :) Ska byta ut en del grönsallad mot kanske frysta grönsaker och morötter istället så slipper jag denna halsbränna.


Nåväl, dagen har varit bra, och nu är det bara två arbetsdagar kvar innan jag äntligen får en efterlängtad liten semester. Det började kl 5.40 då klockan ringde och det var dags att kliva upp. Körde på med städet och det känns också bra, jag trivs ganska bra att gå där och skrota på i min egna värld. Jag och mopparna liksom. hehe. sedan hem och käka liten mellis innan mamma kom hem och bytte om efter jobbet. Då drog vi upp till Billingen för att ta gröna milen och den tog vi med bravur baklänges dessutom (åt "fel håll" alltså för alla som sitter som frågetecken). Hem käka lunch (ja, jag gillar att äta så gör det gärna ofta dessutom) innan det var dags för en powernap tydligen och sedan taggning för cirkeldöden. Jag var så trött att jag kunde somnat stående, slängde i mig lite mellis (tada! mer föda) tidigare än förra gången för att slippa hålla på och svälja ned den efter halva första varvet.


Cyklade ned och mötte Susanne, lika taggad och glad som vanligt, vilket gör mig glad också! Vi taggade till, hjälpte "fienden" som vi brukar säga när vi plockar i ordning inför cirkeln. Dagens pass bestod av 15 stationer då vi var så många deltagare, riktigt skoj med uppsluppningen! 15 jobbiga, kräkiga och alldeles underbara stationer. Två varv á 60 sek & 45 sek. Uppvärmning sedan köttning. Stationerna då; Flygplanet x 2, dips, benfällningar, utfallshopp + upphopp, kettlebells swing, vridningar med viktplatta, vandrande armhävning på låda, grodhopp, vandrande planka, rodd med stång, knäböj + axelpress, baklänges burpees, spindel armhävningar (fråga mig inte hur, kände mig mest...krälande) och avslutningsvis sidohopp över låda. PUUUH! Sedan avslutade vi, och Hanna hade bestämt sig för att "vara lite snäll idag, men inte försnäll för sånt håller hon inte på med som vi vet". Och hade därför bara tre avslutnings intervaller á burpeeeeees (!!! dödamä!! ) det var 40 sek, 35 sek och 30 sek med 15 seks vila mellan.


Behöver jag säga att jag la mig pladask efter sista burpeesen? stapplade ut till receptionen för att genast boka in oss till nästa vecka. varför gör vi detta? För det är egentligen alldeles sjukt underbart och härligt att känna hur man kan plåga sig på bara en timme. Riktigt härligt!


Nu ligger jag som sagt här, bara är i sängen och ska skeda med kudden om en stund. Imorgon vankas ju sovmorgon ända till kl 8 - som jag längtar!


Puss på er ;*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards