Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Isabella - 14 augusti 2013 19:43

uuh, här halvligger jag nu i soffan efter att ha dött cirkeldöden åter en gång. Dock inte lika hårt som de föregående gångerna men dock ett riktigt bra pass!


Det är trötta ben som sitter på mig just nu, i måndags begav jag mig ut på ett "härligt" distanspass. Det skulle enligt smhi (och när man tittade ut) vara spöregn - risk för åska - och ca 12-13 grader ute. Så jag klädde mig för just detta; långärmad tröja och långa tights. Kom ut och det slutade regna precis. Jag hade med mig en liten vattenflaska för jag sikta på 20 km. Inte en droppe regn under hela rundan kom utan det var bara sol och omkring 20 grader! Gissa om jag ångrade klädvalet? Återigen påminnde jag mig om tatueringen; pain is temporary. quitting lasts forever. Så jag kämpade mig genom och var ruggigt nöjd med genomförandet.


 


Igår begav jag mig och köpte nya pjux och anti-skavsårs sockar inför loppet nästa helg. Dessa måsta ju såklart invigas på direkten.


 


Med gröt landad i magen begav jag mig ut (denna gång klädd i t-shirt och kortbyxor) på en runda utan klocka. Jag valde 15 kms rundan, det var lätta steg och jag njöt av varje steg! Helt underbart, att jag dessutom avverkat 21,5 km i lördags och sedan 20 km på måndagen verkade benen helt glömt bort. Och vem är jag att påminna dem? Nej precis, det var bara att rida på vågen liksom!


  


Idag tog vi en promenix till Elins för att ta en kaffe, men väl där var det liksom dags för lunch så det blev sallad istället och kaffet glömdes bort. Sedan gick jag även ned till actic för att tagga cirkeldöden samman med Suss. Det var ju sista onsdagen vi körde på ett tag nu så vi tog en final så att säga. Peppade och köttade så gott det gick. Men idag tror jag minsann benen märkte av att de var ganska välanvända denna vecka. Att jag sedan valde att ändra stegen från promenad till något som åtminstone liknande löpning påvägen hem var väl kanske inte helt genomtänkt men hem kom jag, om än vääääldgt långsamma smärtsamma sega steg. Vi hade idag 13 stationer: Flygplanet x 2, Plankan på boll, Knäböj + Hopp upp på låda, Dips, Utfallshopp + Upphopp, Kettlebells swing, Viktlöpning, Knäböj + Axelpress, Rodd, Vandrande planka, Grodhopp avslutningsvis Beda + Smala armhävningar. Uppvärmning + avslutande intervaller som vanligt. intervallerna var burpees; 40, 35 och 30 sek. PUH!


Nöjd tjej med veckan hittills duschade sedan och rörde ihop en gröt som kanske inte såg så aptitlig ut som den ändå var. Riktigt gott satt det och mycket välbehövligt dessutom.


 


Nu är det bara att ladda om, mina fem lediga dagar är till ända och imorgon hoppar jag på jobbvecka torsdag-måndag igen. Kan nog bli bra då jag trots allt jobbar med David :)


Ciao!

Skapa flashcards