Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Isabella - 16 augusti 2013 10:01

Trötta ben, väääldigt trötta ben har jag idag kan jag meddela! Även om jag (enligt mig själv och känslan) inte tog ut mig fullt så mycket som jag brukar på cirkeln i onsdags så lurade kroppen hjärnan.

Vaknade mitt i natten, smärta i benen och kissnödig - ingen bra kombo! Så för att mjuka upp min stackars kropp lite tänkte jag simma. Tog rygg på mamma i bassängen och vi körde om ett par stycken. 1000 m sa jag, sedan var det bra för min del. Mamma lurade mig på 1050 m, då vare ju bara att fortsätta! Så 1500 m blev det till slut.


Sedan var det dags, första arbetsdagen efter 5 dagars "semester", kändes lite konstigt. Men kör ba kör som sagt! Relativt bra drag på gymmet nu när folk inte har semester längre och därmed försöker komma tillbaka till vardagen - we like! Kvällen rullade på, rätt vare var så var klockan åtta och jag fick sluta. Eftersom jag åkt med mamma ned så var jag ju tvungen att ta mig till fots hem. Då hade jag planerat löpning - bra tänkt Bella, precis vad dina ben vill ha. Mer löpning! Kan meddela att dessa 5,5 km var ungefär femtiogånger tyngre än måndagens 20 km. Varje steg smärtade och på något konstigt vis känns 5 km längre än 20 km. Hur fungerar det? Någon annan som upplever detsamma? Nåväl, summasumarum av denna väldans långa inledning är = Fredag - vilodag - glada ben. Nog för att jag kommer cykla till och från jobbet så de blir 11 km-ish men får la se till att jag trampar lätt och glider långa bitar!


Hepphepp, folks! Nu laddar vi för jobbhelg + löphelg. Jag sammanställde ju mina löpta mil häromdagen, 145 mil i år. Det tar sig! Så i helgen blir det löpning för fulla muggar, försöka få ihop åtminstone 3 mil är tanken, kanske mer. Då blire alla fall 7 mil denna vecka och jag kan med gott samvete gå in i en laddningsvecka nästa. vad tror ni om de?


Nä dags att iväg och handla, måste ju bunkra upp med massa mat när man ändå snudd på ska bo på jobbet i helgen; 13-20 idag, 8-16 imorgon och 9-14 söndag. FOOOOD ;>

Skapa flashcards