Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Isabella - 18 augusti 2013 19:38

Gårdagens jobb kändes som flera dagar, det var låååånga timmar. Inte så jättemycket folk och jag städade på lite granna. Började ju dagen med att dammsuga friavikterna när de var i princip folktomt där så det var gjort. Sedan tog jag även konditionen innan jag kände mig nöjd med det städet ;)


Hade ju mina fasta tider på dagen att räkna ned till: förmiddags mellis, lunch och eftermiddags mellis. Sedan kl 16 slutade jag och då var planen att ta 15 - ish km men jag var så omotiverad, trött och sliten kände jag. Stod och suckade. Försökte peppa mig själv och motivera. Då är jag glad att jag har PT Hanna i närheten som när man verkligen känner; för att strunta i löpningen åka hem baka sockerkaka och smeta på massa nutella, sedan vräka i sig en B&J på det - vänder på det genom att titta på en och säga "Tänk, fokusera på målet!". Precis de rätta ordet man behöver där och då. Då var det bara att vända på energin, snöra på sig skorna och bege sig ut. Ganska varmt och mör i kroppen efter veckans träning stapplade jag iväg runt stan en sväng innan det blev lite bergsklättring (en aning överdrift men äsch) och avslutningsvis komma hem med alla fall 11 km att tillgodo räkna. 11 km är bättre än 0 km! Tackar Hanna för den motivationen, benen var som tunga timmerstockar och energin var som bortblåst men jag gjorde det!


Väl hemma sedan slog det mig, jisses; 7 dagar till galenskapen tar en helt ny form. 7 dagar är kort tid, bara en vecka. Vi vet alla hur snabbt en vecka går! 7 korta dagar till 12 timmarsloppet startade. POFF, PIRR, MOTIVATION, KÖRBA!


 


Sedan idag laddade jag om för ett nytt jobbpass, inte alls lika långt som igår utan idag var det 9 - 13.30 som gällde. Tog bilen dit och hem för att spara på benen ytterligare, ville inte få samma soppatorsk som dagen innan på mitt planerade avslutande distanspass för denna vecka. Började dagen med att dammsuga och våtmoppa gymgolvet. Kändes bra att ha gjort detta. Sedan chillade man runt lite, pratade med lite folk och tog det lugnt. Packade ihop ett helt gäng matlådor (tror det var tio - tolv st..oops) innan jag for hem. Regnet kom och det stormade. POFF försvann all, verkligen all motivation för ett distanspass. Jag började dividera med mig själv om att jag skulle vara nöjd med 20 km. (Fast de vet vi ju att de skulle jag inte alls. Inte på en fläck). Dessutom hade jag lärt mig hur smhi fungerar. De säger regn och blåst. Jag vet då att de troligen inte blir regn och inte fullt så blåsigt. Grävde fram mitt pannben av stål, klädde på mig kompressions strumpor, shorts och t-shirt + vätskeryggan så klart! Begav mig och det rullade på, mycket bättre än igår och jag började även fundera lite på om man kanske skulle ta en extra sväng för att komma upp i 30 km istället för "bara" 28,5 km?


Sagt och gjort bestämde jag mig för detta, trots att det bitvis blev lite segt att springa så tänkte jag hela tiden 30 km. Jag sänkte farten, tänkte på Hannas ord och nästa helg. Dessutom kände jag att benen var med mig på ett helt annat sätt än förra gången jag sprang den distansen, då jag huxflux började gå efter 20 km. Det skedde inte idag. Idag sprang jag hela vägen, stolt som jag vet inte vad struttade jag ett extra varv här omkring innan jag nöjd klockade 30 km på 2 timmar, 46 min och 26 sek.


 


Så denna vecka har gett mig 86,5 kms löpning!! Känns ju helt sinnes. tror inte jag haft den träningsdosen på ett tag så detta känns toppen. Nu ska jag mest ligga still resten av kvällen, njuta av att benen känns lite möra och fokusera inför nästa helg.


"Tänk på målet!"

ANNONS

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ Ultralöpare. Sockermissbrukare. Kämpe med Blogkeen
Följ Ultralöpare. Sockermissbrukare. Kämpe med Bloglovin'

Följ bloggen på Bloglovin


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se