Alla inlägg den 2 september 2013

Av Isabella - 2 september 2013 09:33

Helgen har varit lugn och fin. I fredags var jag iväg på en liten tripp under förmiddagen, sedan lunchande jag med mamma och Nils innan de åkte till Sthlm och jag hade planer på att springa lite. Detta uteblev då regnet öste ned och jag tappade motivationen till löpningen. Dessutom kändes mina skav av fortfarande ganska rejält så då var det skönt att stänga in sig och glo på Desperate Housewives i mängder, äta tacos (Dr Sadness) samt tvätta samman med tvättmaffian.

Tvättmaffian är alltså två kvinnor som sitter i tvättstugan hela kvällen. Bokat 6 st tvättmaskiner + att de frågar om de kan låna en av mina när jag är klar. Tvättar en gång i månaden eller vad?! haha.


Lördag inleddes med låååång sovmorgon till kl 10, redi gött! Frukost i magen sedan distanspass på 20 km, fint väder och tungt var det då jag ätit socker kvällen innan men jag tog mig runt och var glad för de. Sedan tog jag en sväng ned på Matfestivalen för att kika läget. Mycket folk vare och mycket saker att titta på. Sedan drog jag hem, fortsatte med DH maraton och bara nöjt av att vara själv. Sådant ska man inte ta förgivet, det är en lyx ibland kan jag meddela! :)


Söndagen vare dags för jobb, flertalet kunder kom och grattade för prestationen på 12 timmarsloppet vilket var riktigt skoj! Hade även lite flyt i städningen, dammsög friavikts avdelningen där mina små spännisar så snällt flyttar sina saker och lyfter upp vikter så jag kan dammsuga. Sötnosar! Och varje gång jag lyckas köra hela avdelningen utan att slå skallen i någon stång blir jag glad!

Efter jobbet klev jag i löpoutfitten igen och drog iväg på en 20 kms runda. Så två dagar i rad kunde mina ben prestera - så glad! Jag älskar dessa stockar som sammarbetar med mig och gör mig till viljes. Och tro för all del inte att jag tänker utmana ödet genom att springa idag också, för idag är det vilodag. Ibland verkar folk tro att jag inte vilar, vilket stör mig. För hur ofta säger man högt och ljudligt "yepp, idag kör jag vilodag igen!!" nej, det är inget man skryter med för det är något man gör med en självklarthet. Att däremot kunna springa 20 km två dagar irad är ingen självklarthet och det är något jag önskar folk kunde säga "wow, härligt jobbat!" istället för att börja muttra om hur viktigt vilan är för dig. JAG känner min egen kropp, JAG vet vad och när den behöver vila. Så varför vila varannan dag och missa värdefull träning när jag satsa på Ultra? Dags att fixa med matlådor för kommande dagar och även göra lite ärenden.


Ha en toppenfin måndag! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards