Alla inlägg den 30 september 2013

Av Isabella - 30 september 2013 17:35

Tjipp så hade den helgen bara försvunnit.


Men vilken helg det har varit, helt underbar! Åkte upp till sthlm i fredags där jag och Maria checkade in på hotellet innan vi begav oss till Lidingövallen för att hämta ut nummerlapp, fixa med namnändringen åt mig samt spana in mässan. Köpte en tröja som minne. Sedan vare dags att åka tillbaka till Kista där vi bodde. Käkade tokigt god mat och bara pratade massa. Var ju ett tag sedan vi sågs så hade en hel del att tjattra om ;) Sedan blev vi sockerhöga på hotellrummet och flummade hur mycket som hellst i blandningen med pirret i magen och peppningen inför lördagen och Lidingöloppet! Det var en blandad känsla, efter förra Lidingö för mig sa jag aldrig mer. Och nu var jag där igen, två år senare och kände mig rätt säker i min löpning men ändå blir man ju kluven. Kommer det kännas tungt eller lätt? Hur kommer vädret vara? Hur kommer det gå, håller kroppen osv.


Vi klev upp strax före åtta och knatade ned till hotellfrukosten, drack massa kaffe då jag sovit kasst.. Vi hade fått ett handikapp anpassat rum, som innebar trygghetslarm även i huvudgaveln. Den kom jag SÅKLART åt mitt i natten så man fick springa upp och stänga av de innan personalen kom. Låg sedan och vred och vände mig. Så kaffe var helt rätt på morgonen kan jag lova. Därefter drog vi mot tunnelbanan redo för en dag i spåret. Vädret såg ut att bli med oss, halvmulet och inte allt för varmt. kring 10 grader - perfekt!

Vid Solna klev superHenke ombord utan att vi bestämt något allt (är Stockholm litet eller vad?!). Där satt vi och pratade inför dagen, alla tre var överens om att målet var att komma just i mål. Sedan bara njuta av dagen, löpningen, omgivningen och naturen.


Alla som någon gång sprungit en höstdag med höstens underbara färger och krispig luft vet vad jag talar om när jag säger att det var perfekt! Torr banan, fina färger, glada löpare och bara njutning rätt genom! Första km går alltid supersegt då det är smockat med folk och väldigt lite plats att springa på, men vad gör väl det? Då är det ingen risk att man rusar iväg i vild panik och kör på förhårt heller.


Jag sprang som sagt och njöt, hade inget tidsmål eller prestation överhuvudtaget. Valde dessutom att lyssna på musik istället för ljudbok så hade taggat till med massa skön musik som jag diggade till. Kär & galen, Günther, Vi för Vendetta och massa annat :) Backarna kändes konstigt nog väldigt lätta. Jag mindes från förra gången hur man liksom klättrade som bergsgetter vid vissa partier, men inget sådant denna gång?! (kan ha varit bättre tränad i år men äsch) Km efter km rullade på och rätt vare var hade vi kommer 15 km in i loppet, ops halvvägs redan! Swish sa det så var vi inne på sista milen och jag började känna lite den där känslan "nej, låt de inte gå så fort, ta inte slut redan!" Vet inte vart den kom ifrån, kan ha varit sportdrycken jag flitigt drack vid varje station då jag lärt mig att detta är a och o för ett bra lopp med bra energi. Inte äta en massa men fokusera på vätskan.


Kom till den omtalade Abborrebacken där jag mentalt gjorde ett "I'm watching you"-tecken mot skylten som förkunnade detta. Sedan som från ingenstans dök Sean Banan – Skaka Rumpa upp på playlisten och det var precis det jag gjorde. HELA BACKEN! Förra gången var det ren ångest och pina uppför. I år gick det så enkelt så jag trippade förbi massor av löpare, tog mig tid att göra flygplanet där de filmade i mitten av backen och körde sedan nynnande vidare. Poff så var backen slut och jag hade fortfarande massa energi så jag kunde fortsätta trycka på en del i de kommande backarna och njuta av allt runt omkring.


Hepp, pang så visade skylten helt plötsligt 1 km kvar så då vare ju dags för slutspurten tänkte jag. Tröck på ytterligare och där var målrakan. FLÖG in i mål som de flygplan jag tagit för vana att vara över mållinjen. Stoppade klockan som visade på att man minsann förbättrat tiden från förra gången med fem minuter. Hur hände detta? 


 


Nöjd brud väntade sedan in mina två pumor som också de gjorde fantastiska lopp båda två. Älskade tjejer, sedan drog vi till Bosön för afterrun med Växjö löparklubb. Mycket trevlig kväll var det! Jag och Maria drog oss tillbaka vid tio tiden då vi hade tåg att passa dagen efter och ville försöka få liiite bättre och fler timmars sömn.


Tvärslocknade skulle jag nog kalla det med ett leende på läpparna, nöjd med dagen och kvällen. Glad över att få återse mina rödhåriga snyggon som ger mig massa energi och glädje i livet.


Söndagen ägnades åt frukostätande, tågmysande och sedan ett arbetspass på actic innan jag nöjt kunde stiga innanför dörren hemma och mötas av tre stora paket som innehöll lite möbler åt mig.


 


Så gissa vad jag gjort större delen av dagen idag? Just det, skruvat möbler! Så snart är lägenheten färdig inredd och jag har lite smågrejer kvar jag vill fixa bara :) hepphepp, dags att bege sig mot gymmet för lite träning minsann! :)


   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards