Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

129.

Av Isabella - 13 oktober 2013 08:23

Hallå!

Jobbat en sick massa igen på sistone, så var alldeles slut när jag kom hem halv sex i fredags och att sedan försöka ställa in sig på att klockan skulle ringa igen kl 06.00 på lördagen för en heldag på tio h gjorde att jag stängde in mig i fredagskväll. Bar iofs lådor ned till källaren så fick min trappträning där ;)


I fredags ringde kl 04.00, då jobbet skulle ske 07.00-15.30, min buss gick 05.35, sedan gick dagen i sig ganska fort. När jag väntade på bussen hem var det helt underbart höstväder, med höstiga färger och mysig sol.


 


Dock hade jag hela morgonen och förmiddagen gått runt med en såndär känsla av att något inte var helt rätt. Det var något som hänt/skulle hända. Så när jag fick en lugn stund och hann andas slog det mig som ett knytnävsslag i magen. Morfar! det var hans årsdag i fredags, fem korta, långa, hårda, ofattbara år. År av saknad, av ilska för vad som hände, av glada minnen och av förändring.


Så då var det så passade att när jag kom hem hade mitt armand kommit just i fredags, det som jag beställt för ett tag sedan. Så det kändes väldigt konstigt men samtidigt så bra. För jag vet att detta är något jag står för, något jag gladeligen lägger mina pengar på. 


 


Som sagt, igår jobbade jag heeeela dagen. Åkte hemifrån strax efter sju på morgonen, jobbade sedan 9.30-19.30, sprang därefter en bit (9 km-ish) till en busshållplats där jag kunde hoppa på bussen. Detta för att min buss inte gick förrän 20.45 så då kunde jag lika gärna använda tiden på ett bra sätt tyckte jag ;) Dock väldigt tunga steg, ungefär som den övriga veckan med mjölksyra och mentalt jobbigt. Sprang ju dessutom första gången med pannlampa och reflexväst. Men det gick bra, jag hann med bussen så! ;)


Upptäckte även igår att det är toksvårt att spöa en 8 åring i spel. Man kan ha nybörjartur men sedan tar det över, och skulle det motförmodan inte gå redi som 8 åringen vill, då ändrar man om reglerna lite. haha! Stört sköna är de alla fall. Första som sas i fredags var "du har lila naglar! Med silverränder.. jag vill mä ha!"


Tog sovmorgon idag till kl åtta minsann då det taggas distanslöpning, längsta sedan förra lördagen är mitt igår på 9 km. Så det känns i kroppen att jag inte sprungit på ett bra tag. Därefter blir det jobb, Actic, 14-stäning. Så kom och söndagsträna folk! En sånhär gråmulen dag är aldrig roligt att ligga hemma och lata, ta tag i den där krypande ångesten eftersom ni inte tränat sedan i torsdags ;) (men inte förrän jag börjat jobba - så ta en sovmorgon först!)


Peace out!

Puss-ish!

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Ovido - Quiz & Flashcards