Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

132.

Av Isabella - 22 oktober 2013 04:19

 


TRÖTT!


Det är väl de ordet som kan förklara mig just nu. Shit vad sliten jag är, nog för att jag redan förra veckan kände det när jag åkte till Bollnäs och bara satt på tåget, kroppen värkte av en enorm trötthet som inte ville ta slut. Men efter helgen är den tröttheten ju inte mindre, bara.. annorlunda ;) Istället för att vara utsliten av jobbjobbjobb så är jag numera trött i kroppen av förlite sömn men samtidigt energi efter alla fantastiska vänner och min familj som jag fått träffa i helgen. Kvalitétstid med pappa genom löprunda, med mormor genom att vara bara så som vi kan, med Angelica på gymmet + en underbar födelsedagsfest för henne som fyllde år igår! <3 Sedan Sandra genom ytterligare en löprunda i lugn och ro. Samt massa andra underbara människor i lördags. TACK för denna helg! Men, som sagt, ganska lite sömn.


Natten mellan fredag till lördag var väl okej, men låg dock fortfarande på minus efter 8,5 h sömn. Sedan har de dalat! 4 h lördag-söndag, knappa 7 h söndag-måndag (klev liksom upp kvart i fem) och inatt snackar vi max 5 h orolig sömn eftersom klockan skulle ringa 4. Jag sover aldrig bra då. Rädd att missa klockan. Så ska jag jobba 61 h måndag-måndag, alla dagar. Ingen vila här inte ;) Tänker att nästa tisdag! DÅ, då är jag ledig ;b haha.


I fredags körde jag lite cirkelträning med Angelica och Ewe på gymmet i Bollnäs (btw, vad litet de är. Man blir verkligen hemmatam med vårat gym här..). Då går det runt en av biffarna och småler när han tittar på oss. Jag håller på och visar de olika stationerna men blir osäker på om han vill åt den enda maskinen vi råkat täcka upp för att få plats. Så frågar om detta, då svarar han "haha nää, jag är bara så ovan att se folk träna på golvet i de hörnet av gymmet" och mitt svar blev "ja, men vi måste väl nyttja hela gymmets yta? ;)" snudd på att jag bjöd in honom på cirkelträningen också.. haha.


Lördagen då, sprang 15 km med pappa, de lättaste 15 km på några veckor vilket jag är så sjukt glad över! Sedan for jag och hämta upp Angelica, duschade och gjorde klart det sista innan folket kom. Vi var aaassnygga med amerikanska flaggan tema ;)


   


Angelica har ett rött linne under som inte syns på bilden. Men vi gick verkligen allin för detta. Och vilken underbar kväll/natt eller?! Jisses, har inte haft så kul på länge, det var precis det jag behövde :)


Nu ska jag börja dona på för dagen, jobbar 7-15.30 men är inte hemma igen förrän efter 17 pga buss och så. Sedan ska jag tydligen plåga mig med spinning idag kl 19, vet inte riktigt hur jag tänkte när jag anmälde mig? Kommer ju vara död bara av att jobba. Men vi gör det bästa av situationen! ;)


Tjipptjipp :*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Ovido - Quiz & Flashcards