Alla inlägg under oktober 2013

Av Isabella - 10 oktober 2013 08:52

Brutalt cirkelpass igår. Verkligen dog cirkeldöden flera gånger! Så äckligt skönt och idag känns det.

Under och efter passet fick jag svälja flertalet gånger och andas djup. Då vet man att man tar ut sig! Det var mycket ben och rumpa - vilket känns idag! Låg i sängen och tänkte "äsch, känns ju inte så mycket" försöker sedan vända mig och resa mig. Jaalå, känns som om denna dag kommer bli kanon. Så nu har ni en anledning att komma till actic idag, kolla på när jag ska försöka ta mig fram ;)

Stationerna då? Ska vi se om jag kommer ihåg, annars litar jag på att Susanne hjälper till ;)
Höftlyft på boll/liggande lårcurl, planka med vridning, "bruna fläcken", dips, russiantwist, utfallshopp/knäböj, spindelarmhävningar, pressa vikt framför, sidoplanka med benlyft x 2, vandrande planka, kettlebellsswing, "sälen", sidohopp över bräda.

Tror det var alla? ;D nu ska jag kolla på standup innan det är dags att göra matlådor och sedan iväg på jobb :)

Puss!

Av Isabella - 9 oktober 2013 11:41

Klockan är ännu inte tolv och denna dag bjuder på mycket redan ^^


Jag vaknade på sjuuukt bra humör! (är fortfarande) Knatade ned för att köra igång tvätten. Drack kaffe och lyssnade på musik. Bestämde mig för en löprunda, men skulle först på stan. Så fixade en omgång till i tvättstugan innan jag gick på stan och kirrade lite kläder inför Angies fest nästa helg :) Påväg hem inser jag att jag för fjärde gången återigen glömt köpa hänglås. Nåväl, jag få la komma ihåg det nästa gång istället :)


Bytte om och begav mig ut på en runda, den kortaste rundan på vääääldigt länge, och den jobbigaste. Inser själv att jag inte ätit särskilt bra de sista dagarna, knappt något allt jämfört med hur jag brukar äta. Och idag hade jag inte ätit något men varit vaken någon timme.. första km gick rätt okej, men sedan gick det utför och den fjärde handlade mest om ren överlevnad. Så när jag väl fick 4 km på klockan tvärstannade jag och försökte hitta andan och bli av med mjölksyran i benen. Jisses, det var första och sista gången jag springer utan mat i kroppen! Men det är bra att lära sig tänker jag. I eftermiddag är det dags för cirkel och till dess ska jag ha energi i kroppen alla fall ;)


Min lägenhet ser kaosartad ut efter att mormor dumpade alla kartonger här i måndags, prylar överallt! Och värre kommer de bli idag när de kommer hem från Ullared med ännu mer saker. poooff


 


När jag kom tillbaka från rundan så skulle jag plocka ut tvätten ur torktummarn och inser då att mitt kära påslakan lekt packman och därmed slukat all annan tvätt. MYCKET MOGET vilket jag också utbrast där i tvättstugan. Jag menar, vaaarje gång man tvättar så sker det ju! Nåväl, bara att riva ut all tvätt ur lakanet.


 


Nu ska jag duscha, se till att få i mig energi sedan bara njuta av dagen  :)


PUSS!

Av Isabella - 7 oktober 2013 18:01

Kollar genom telefonen på bilder och ser vilka underbara brudar jag har runt mig. Många gånger är det tack vare dem jag ler dagarna i ända. Tack vare dem jag kan spontant och helt oväntat börja skratta för jag kommer och tänka på ett minne. Det finns många och många fler minnen ska det bli! :)

Angelica, Ida och Maria. Ni lyser upp min dag! <3


               

Av Isabella - 7 oktober 2013 11:00

I lördags hade jag och Torill ett underbart långpass! Vi sprang 22 km runt här i Skövde i dess underbart vackra natur. Och med det sällskapen känns det snudd på alltid också mycketmycket enklare än vad det är.


Vi pratar om allt mellan himmel och gjord, skvallrar, utbyter erfarenheter, berättar de senaste på olika fronter som man kan dela under en runda eftersom vi hela tiden rör på oss så ingen annan tar del om allt ;) haha. Sedan att folk reagerar på underbara sätt när man säger att man varit ute och sprungit den distansen är ganska kul. Allt som oftast säger folk "Vaa, pratar ni undertiden?!" eller "Du är ju inte riktigt klok, ser du de som lördagsmys?" Ja de gör vi och ja det gör jag :)


Sedan jobbade jag några timmar, härliga folk på gymmet, lite lite folk men äsch. Därefter mötte fina Matilda upp så gick vi iväg och handlade tacos för att ha en trevlig tjejkväll. Riktigt gott vare och riktigt kul hade vi! :) Slutade med att vi gick ut och dansade och umgicks med folk. En rolig kväll!


Idag kommer mina saker från Norrland hit. Jag har smått panik, vart ska allt få plats? Får sno åt mig minst ett förråd nere känner jag. Men det ska nog gå finfint detta. Har inte ens koll på allt jag äger, var ju ett år sedan jag flyttade ut från N men det är ju nästan 1½ år sedan jag flyttade ur min egen lägenhet.. men såå fort allting är fixat, jag har fått ordning och så så lovar jag att bilder kommer att komma! :)


Fram till dess får ni hålla tillgodo fölks ;)


Puss!

Av Isabella - 2 oktober 2013 08:42

Gütemååååågen (skitfintuttal)!


Här sitter jag med min Buddah kopp och njuter av andra koppen kaffe för dagen. Klockan plingade 08.00 och jag kände mig trött som en Zombie. Lite grann som "R".. enda skillnaden som gör att jag inte äter människor och deras hjärnor måste jag nog erkänna är kaffet!


Då jag är rätt usel på att uppdatera bloggen på ett fint och flödande sätt tänkte jag dela med mig om vart ni kanske finner mig i omgångar lite mer regelbundet: twitter samt instagram. Twitter är det väl mest skräp med inslag av viss ironiskbitterhet (jag är inte så bitter som jag verkar, bara om tex busschaffisen vägrar stänga dörrarna när det är minusgrader ute!) och instagram finner ni massa härligt sexiga svett bilder på mig och annat smått och gott ;)


Idag står det tvätt, städ, löpning och jobb på schemat! Så alla som vill - kom med eran tvätt så fixar jag det! Städet hinner jag inte riktigt med hos andra så ni får la plocka med era dammtussar hit istället då ^^ Just nu sitter jag och peppar med musik inför rundan, måste ju bestämma mig vart jag ska springa - ni vet sånt där livsavgörande beslut som tar lång tid att tänka genom..? Äsch, vi tar kaffet och tvätten först så får benen bestämma sedan hur rundan ska gå.


ooh btw, anmälde mig till Tomtetåget igår, så nu ska outfit bestämmas! Det är Tomte/Jul-tema. Så kom med fina tips på en bra utklädnad att springa i med det temat. Ifjol var jag tomte (fantasi..?) så nu ska jag vara lite mer påhittig.


Äsch, dricka upp kaffet och fortsätta med stöket häromkring. Kom och träna på Actic ikväll när jag är där och glider runt, alltid trevligt med folk vettni! ;)


CIAO <3

Ovido - Quiz & Flashcards