Direktlänk till inlägg 11 november 2013

139.

Av Isabella - 11 november 2013 07:13

denna frånvaro verkar sitta i, trots att jag många gånger tänker att NU nu ska jag skriva. Satte mig ned och skrev förra veckan, ett ganska långt inlägg... sedan när jag skulle spara de hade det blivit fel på sidan och jag hade inte krafterna att skriva om allting igen. Så därför blev det inget nytt inlägg. Förrän nu! :)


När man jobbar och jobbar och försöker få ihop livet på sidan av detta med kost och lite träning så gott man orkar så är det svårt att få in annat också. Ibland önskar jag framför allt att jag var en Zombie (känner mig snart som en) så jag slapp sånt som att behöva sömn liksom. För den trasslar till det för mig, den gör mig sjuuukt trött! Som i förra veckan, jobbade 14-22 på Actic, så skulle jag upp kl 4 dagen efter för att jobba 7-20 på PA. Det TÄR på en kan jag meddela, att jag sedan bara hade en ledig dag i lördags hjälpte inte då jag istället jobbade nästan 11 timmar igår. Så först 13 timmar i fredags och sedan 11 timmar igår och så fortsätter vi denna vecka. Från söndag till söndag ska jag jobba 64 h, plus att jag inte har någon ledig dag förrän nästa onsdag. Det är kris på jobbet - behöver jag säga annat? ;b


Räknade efter, 190 arbetade timmar i oktober, tyckte det kändes sjukt mycket! Sedan satt jag korkat nog och räknade ihop hur mycket jag är planerad i November...ops.. 203 timmar där. Ska nog inte klaga framöver att jag inte får jobba så mycket ;b ska även lägga undan en hel del så jag faktiskt kan gå ned lite i tid känner jag, för detta fungerar inte. Denna vecka har jag tagit på mig extrapass precis som förra veckan. Men ska även försöka få in löpning så energin balanseras rätt :) Har dock lyckats få in tre ynkliga löppass förra veckan, hoppas på bättre denna vecka :) Förra veckan blev det alla fall 17 km + 20 km (11 km själv, 8 km löpkurs 1 km hem från bussen) + 22 km i lördags ;> Dessutom Novemberutmaningen måste ju få plats i dagarna, plankor som ska stås liksom. Är ni med på den?!


        


Btw, jag hade ju en helt ledig lördag! Gissa om det var skönt? Sov till kl 10 (elva timmars sömn), åt en låååång frukost och bara njöt. Tog en löprunda i regnet. Där jag trots att regnet piskade hade ett leende på läpparna, njöt till fulla drag av att inte ha någon tid att passa och inga andra att ta hänsyn till. Benen och kroppen bara fortsatte och springa och springa. När jag var hemma så hade jag kunnat fortsätta i en evighet till kändes det som. Shit vad skönt! :)

22 underbara km kom jag upp i. Sedan knallade jag upp för att hänga alla kläder på tork, tog ett tuggummi innan jag duschade för att åka på affären och hämta ut ett beställt paket. Jag skrattade lite när jag insåg detta, att tuggummit var min "återhämtning" jag drack inte ens nå vatten.


  


Hemma sedan blev det tacomys (egentidtacos och sims - kan inte bli bättre en lördagkväll!). Enda människan jag pratade med på hela dagen var Angelica i telefon ett tag. Det blir sådär, när man väl är ledig så låter man även rösten vila. Jag jobbar väldigt socialt på två jobb så känner att ensamtid är en vardagslyx numera. haha! Dessutom har jag ju mitt "andra hem" på PA. Som i helgen, jag spenderade liksom nästan 24 vakna timmar där. Mer än jag har varit hemma den senaste veckan typ! :b


Nåväl, nu ska jag fokusera på en dag i taget, idag äre städ sedan PA som gäller. 8 timmar sammanlagt, men kliver på arbetsdagen kl 8 idag och kliver av halv åtta ikväll. Hade planer att försöka träna på håltimmarna idag men känner att det behöver handlas och vilas upp mellan då istället så det får fokuseras på. Löpning ska jag ägna mig åt alla fall fem dagar denna vecka! Tisdag (Med Torill), Onsdag (löpkurs), Torsdag (själv troligen), Lördag (Med Torill) och Söndag (Löpkurs) ja ni hör ju. Denna vecka kommer bli en bra vecka, jag längtar! Är ni taggade? det är jag - nu köööör vi!


Puss!

 
 
Ingen bild

Magda

11 november 2013 20:24

haha du jobbar ganska mycket mer än heltid! du har säkert redan gått med i a-kassan, men om du inte har det så tycker jag absolut att du ska det! akademikernas a-kassa kostar bara 95 kr i månaden tror jag och har rätt bra villkor :)

Isabella

11 november 2013 21:44

Jo det blir så med två jobb :b japp! Gick med i somras. Både fack och a-kassa fixades ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards