Alla inlägg under februari 2014

Av Isabella - 20 februari 2014 08:57

Vissa dagar vaknar man, och läser på fb på mobilen i sängen att de jublar uppe i norrland över snön samt att de sägs på radion något om snön som kommit inatt. Då vet man att det bästa man kan göra egentligen, är att ligga kvar, somna om och låtsas som om jag inte existerar.


Men jag, jag kliver upp! eftersom jag på något vis ibland intalar mig att världen inte skulle fungera fullt så bra om inte jag var uppe och vaken där vid åtta tiden. (vem som lurat i mig det vet jag icke..) har dock inte vågat dra upp persiennerna ännu. För igår, när jag gjordet det, fanns det snö. massa nysnö. Som jag hatade.


Och jag tänker lite som så: att låter jag persiennerna vara nere tillräckligt länge så kanske snön hinner smälta undan innan jag ska springa.. Det kör vi på, mycket bra idé där!


 

Av Isabella - 19 februari 2014 21:17

Sedärja, ska vi göra ett nytt försök i att återuppliva denna stackare då? Kanske inte sätta så stora krav på mig själv och inte heller på bloggen. Ja, kör bara!


Det är ju dessutom snart dags för årets första lopp, 6 timmars i Skövde. Vissa kanske minns hur galet nervös jag var inför fjolårets lopp, hur galen jag själv ansåg att både jag och framför allt Ida var! Men som ni också ska få minnas HÄR var det en av mina bästa dagar i livet. När jag upplevde detta med ultralöpning, vilken känsla man får i kroppen av detta fantastiska!


Och jag tänker lite såhär, håller jag igång bloggen fram till dess kanske jag lyckas hålla mig från socker igen. Detta gift alltså! Men lite som jag och Matilda säger, sockret (okej, GODISET) finns där, det sårar en inte, bryter inga löften och slår inte ned en till marken gång på gång. De är iofs ingen bra sängvärmare heller men äsch jag har ju Ove där då! Lillponken ligger alltid redo i sängen ^^


Idag har jag jobbat förmiddag, ingen jätteupphetsande rolig dag. Ingen dag där det sker massa galenskap som man känner att jisses de där måste jag berätta om! Däremot, så lurade jag med min kära mor på cirkeln ikväll. ojoj vad skoj det var :D Hon ville banga redan igårkväll när jag så fint avslöjade att jag minsann skulle hetsa järnet. Men vi hade följande 15 stationer: Knäböj med stång mot vägg, vandrande planka, knäböj kasta boll upp mot vägg, höftlyft med pilatesboll, burpees med boxslag, dips, "bruna fläcken", rygglyft 360 grader, löpning mot bräda, grodhopp/utfallssteg, breda&smala armhävningar, k-bel swing, knäböj + axelpress, roddrag samt sidohopp över bräda.

Jag hetsade mamma som jag älskar att hetsa, just för att hon går att hetsa.. Hennes beskrivning om passet hittar ni HÄR.


Sen efter passet när illamåendet började komma var jag på willys. alldeles innanför vid frukten står en man och stirrar galet på mig, samtidigt som han liksom diggar/skakar/jag-vet-inte-vad. Jag funderar i mitt stilla sinne vad stackarn går på.. innan jag ser barnvagnen! han går alltså runt och vaggar ungen och jag tror han var hög på något. Undra vem som var hög..


Nåväl, dags att krypa ned i sängen med Kinnaman, vilken kille att kolla på eller?! Singellivet <3 ^^

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards