Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Isabella - 22 mars 2014 11:35

Vissa helger är lite bättre än andra redan från start! Förra helgen var ju galet bra så varför inte göra denna lika bra?!

Gårdagen började med att sova ut. Kötta i tvättstugan, sedan fortsatte jag i de moodet, städade i lägenheten, dammsög och moppade, samt bäddade rent. Underbart!

Därefter började det närma sig löpning. Jag blev trött och omotiverad. Tänkte för mig själv "det är lugnt Bella, 10 km, mer behöver du inte ikväll!" insåg ju att jag trots allt sprungit en del i veckan redan. Springer och möter upp Torill som har ett såntdär leende (antar att de liknar mitt när jag ska plåga folk) och så säger hon "vi tar en utmaning idag. Backe! Men bara en..tror jag" och så skrattar hon. Ja, om vi säger såhär, mjölksyran sprutade ur öronen och min andhämtning är väl inte återställd ännu. Men gosse vilken härlig runda vi fick till! Stannade till vid Ryds grottor och blickade ut över varat kungadöme som låg där i kvällssolen. Underbart!!

Påväg hem möter jag coola Kim som kör en high five med mig mitt i farten så jag fick extra energi och sprätte hem som en kanin! Hemma slutade klockan på 16,5 km och jag nickade nöjt för mig själv.

Lite senare tog jag och Kim en promenad då båda satt med överskotts energi på varsitt håll. Skratt och prat är väl de som kan symbolisera rundan! :))

Idag sedan skuttade jag ur sängen, galet taggad! Skulle ju iväg och äta Hoteeeeellfrukost med mamma och Nils! Woopwoop. Så där strosade jag runt, plockade några frön här, lite bröd där, kaffe och kaka som avslutning. Muuums!

Jag var ju galet gullig i min sovtoffs dessutom.

Väl hemma var jag lite kaxig. Slängde iväg ett meddelande till Torill där jag bad om 25-30 km idag.. Om vi hade någon fin runda på lur. Fick till svar "det kan du ge dig på! Den kommer bli tuff men underbar :D " jag är inte ens förvånad.

Nåväl, jag har lovat kroppen styrka imorgon så då kör vi ett sista ryck med distanspass idag ;)

Puss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards