Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

170.

Av Isabella - 25 mars 2014 07:39

God morgon!

Idag har jag grym träningsvärk! Goooosse, var ju på gymmet igår, första gången på nästan en månad. Heelt galet dåligt av mig. Jag vet. Men alla fall, så jag körde lite mjuka övningar igår, joggade ju först dit. Sedan körde jag tre varv med Korset, Vandrande armhävning över boll och dips. Därefter gick jag in till gruppträningssalen för att gömma mig lite. Där fortsatte jag min cirkelliknande variant med draken m k-bell, 5-6 st/sida, plankan med roddrag från låda för att få ned axeln riktigt samt negativa situps. Efter detta körde jag lite vandrande plankan + benlyft på plankan, dips, axelpress x 2, dels med stång och sedan med vikter för att få lite olika vinklar. Jobbigtjobbigt, framförallt draken där jag svettades draksvett kändes de som. Har man bara housen på hög musik och snyggbyxorna på sig fixar man ändå den där comebacken liite bättre än utan.


   

Avslutade passet med lite mer bål bara för att ungefär. Sedan knallade jag hemöver, åt en mycket god lunch och kände mig nöjd med dagens insats på gymmet.


Sedan på kvällen drog jag och Matilda för att skutta upp för backen alldeles innan strupen några gånger. Och som vi sprang och dog och återuppstod. Vilken backe det är men ack så skönt efteråt. Matilda var ju som ett ljus i sin endorfinkick påvägen hem :D haha. Men på något sätt lyckades jag samtidigt knåpa ihop 12 km också, så jag är nöjd med både backträningen och även att jag fick ihop km.

 


Annars var lördagens runda helt fantastisk också! Vi luffsade upp till Skultorp, för mitt löpsteg var inte det bästa. Sliten efter måånga km på sista månaden, alldeles förmånga egentligen men samtidigt behöver ju kroppen lära sig. När vi sedan var uppe där så lurar Torill in mig i skogen! Vi skulle minsann springa längst Billingeleden hade hon bestämt sig för. Jag tackade och tog emot bara. Tänkte liiite fula tankar ska erkännas. Som när vi gjort första stigningen och jag muttrade för henne att mjölksyran var inte nådig idag heller. Och hon svarar med ett skratt "Vi har ju inte börjat ännu!". Ja ni hör ju! Så när den stigning hon menade på kom, då tänkte jag ut många fina sätt att hämnas på. Framför allt på gymmet, med många jobbiga övningar...

Men sen när vi var uppe på berget och kollade utkiksplatsen över Skövde så var de så värt all smärta, så värt! Kändes som att kolla ut över vårat kungadömme liksom. Vi kom så småningom upp till en grusväg vid Simsjön som vi sprang på, innan vi sneddade in i skogen igen för ytterligare lite skogsvägar och stigar innan vi sedan vände hemöver. Nöjd med dagens tripp, 20,5 km blev det och jag njöd i solen efteråt. Uscha så skönt!


 


Nu ska jag dricka kaffe och vakna till liv, dags för möte hos min nya kund då jag får besked om schema, bredvidgångstider och allt såndär. Kommer bli awesome!!


Pusssss


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards