Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Isabella - 17 juli 2014 08:44

Godmorgon!


Efter en helg fyll med energi från sommartåget känner jag att livet är gött igen. Jag lever, jag älskar löpningen och jag älskar folket runtomkring mig! Fick träffa mina brudar och få känna deras kärlek som ger mig ökad livsglädje också. Underbart <3


Tåget i år skulle springas i inget mindre än Gladiator/Gudinneklädsel, Maria cyklade med i en likadan klänning. och jag ska säga att den var riktigt skön att springa i, luftig och go, gav inga skav någonstans.

 


Det enda som var, blev ju solbrännan som man fick, en sned och fin sådan dessutom! haha. men de spelar ju ingen roll, vad man än springer i får man en mycket tjusig bränna när man springer Jönköping till Visingsö och solen steker liksom :)


 


Dagen började 8 med att vi gick upp och åt frukost, mös i matsalen med Emma bland annat. en mycket mysig tjej som kom till gänget och tåget för ett år sedan :) Därefter upp till rummet och fixa iordning de sista, packa och sådär. Vara pirrig inför dagens sträcka då jag knappt rört mig de senaste tre veckorna som de känts, bara ätit och ätit! Men jag tänkte att jag får helt enkelt köra på, jag har gjort de förr, de finns i kroppen och jag älskar ju detta som vi gör. Denna fest i löparskor!


Mötte upp de härliga gänget vid stationen där Suss och Mirre i vanlig ordning gick genom dagen och upplägget. Alltid lika sprudlande och härlig stämning! Så beger vi oss!

Första sträckan springer vi väldigt samlad trupp, jag springer och pratar med allt och alla känns de som. Poff så var vi vid första depån 10 km in! Vars tog tiden vägen?! Den brukar vara seg annars tycker jag. Dricka och sedan fortsätter vi, denna sträcka springer jag med TG, vi pratar om allt och livet. Sträckan mellan första och andra depån är underbar. Ute på landet kringelkrox vägar, jag älskar den! Skulle kunna springa den om och om igen. 

POFF sa de igen så var vi framme vid Kackel, alltså var halva tåget avklarat nästan. Fick lite ångest över att årets tåg gick så fort. Visst gick de lätt för mig att springa, 18 km är inga problem. Men jag ville inte att de skulle gå så fort, jag ville ju njuta hela dagen!


Lite längre stoppe vid Kackel innan vi begav oss måt Ölmstad och macken där, det är la 10 km dit också. Jag och TG sprang avslappnat, pratade vidare, gick i backarna som vi i partygruppen gör. Underbart väder hela vägen! Maria och Ida på cykel langade med vätska när de behövdes och kom med peppande hejarramsor som bara de underbara jäntorna kan! :>

När vi närmade oss Ölmstad (gick också påtok försnabbt denna sträcka!) så säger TG till mig att han tar sin banan och fortsätter framåt medans de andra sitter och fikar för att han inte vill riskera bli stel och så. Och ber mig också plocka upp honom längst vägen. Sagt och gjort vinkar jag hejdå för att få mig en efterlängtad piggelin - muuums!


Sedan beger jag mig med sista gänget mot Gränna, 40 kms stationen! Men de blir lite så att jag känner för att jaga ikapp TG, har fortfarande massa fart i benen så jag glider ifrån de andra mer och mer. Så hamnar Maria bredvid mig på cykel. Så sista 12 km från Ölmstad till Gränna springer jag i princip själv med Maria som support med vatten och pepp bredvid mig. Ibland kom Ida ikapp för att snacka lite men så hitta hon en annan grupp och prata med plus att hon hade grym koll på sista gruppen så alla kom i land så att säga :) Jag löpte på bra, gick i vissa backar, sprang i vissa. Kom dock aldrig ikapp TG eftersom han låg så långt före och att försöka jaga ikapp en som har ca 20 mins försprång som varvar löpning med gång på 12 km är ju ingen möjlighet för mig då jag inte är tillräckligt snabb för de :)

Framme i Gränna hamn slet vi av oss pjuxen, hoppa i vattnet och svalkade oss innan Färjan skulle ta oss över till Visingsö, där väntade 3 km trail löpning innan vi avslutade på Persgården. Helt underbart! Fick lite å knapra på där innan bussen hämta oss till vandrarhemmet där vi duschade och bytte om. Iväg till buffen och åt massa mumsig mat.


Därefter gjorde vi som vi alltid gör "Mellanfest" i huset. Där blev vi så småningom ett gäng på 8 pers med några som kom och gick. Så satt vi där och körde Sanning hela kvällen och natten typ. Riktigt roligt hade vi. Kom i säng vid halv två - två tiden. Vaknade dagen efter med träningsvärk i magen (!!) inte benen. Så vältränad mage har jag alltså ;)


Årets tåg blev en film också, den måste ni titta på, där ser ni glädjen och hur underbart fint vi har de! :) Finns även bilder HÄR från PeaX som följer oss längst vägen :)

Puss på er

Sommartåget 2014 from KONDITIONSFILM on Vimeo.


   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards