Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Isabella - 31 augusti 2014 14:46

Att bryta ihop och komma igen.


Det är vad jag valt att göra denna helg. jag slutade leka stark i fredagskväll. Öppnade mig för Ida, skrev av mig här och lät tårarna rinna. Rinna tills de inte fanns några tårar kvar. 


Igår när jag vaknade var jag på bättre humör, gladare tjej. En tjej som längtade ut i löpskorna för att få springa upp för berg, flyga fram och bara le. Och de var precis vad jag valde att göra. Jag sprang uppför Simsjöbacken, sprang sedan runt skultorp, p4 och hem. Landade på 21 km. Plättlätt var vad de kändes som när jag sprang! Jag log, hela jag sken kändes de som. Så pass att vissa bilister log tillbaka, en del till och med pekande och vinkade åt mig.


Hemma så dansade jag runt och hade världens Runners high, på min tröja stod det dessutom "Your #1 fan" som jag tog åt mig av.


 


Sedan valde jag att sluta känna mig som den fula ankungen. Valde att känna mig fin, le mot min spegel och tänka positivt. Jag kollade på massa standup. Magnus Betnér och David Batra. De två måste ju kunna få vem som helst att rulla runt i sängen av skratt? Bytte sedan om för att möta upp Sebbe och några på fezt, kolla in matfestivalen. Jag valde att vara nykter. Men de var ju så galet mycket folk att man känner de krypa i skinnet på en nästan. Hur orkar man med fulla människor när man själv är nykter? Jag hängde med ett gäng härligt folk alla fall men valde att knata hemöver vid tolv snåret. Då var jag nöjd. Nöjd på att ha massa människor runtom mig och nöjd på att jag lyckats vara glad hela kvällen. 


För de är lite så man får börja göra nu. Inte ta allt på en gång utan faktiskt vara glad och nöjd med varje timme man lyckas hålla de läskiga mörka borta liksom. Pratade med Ida i telefonen när jag gick hem. Älskade jänta som får mig på bra humör, som finns där och är allt och lite till! <3


Vaknade idag på samma braiga humör som igår, gick upp för att knäppa igång kaffebryggaren och sedan gå och lägga mig i sängen igen medans de puttrade igång. Helt underbart!


 


Gick på gymmet, pratade massa med Ulrika som jobbade, har saknat henne och vårat prat alltså! Sedan knåpade jag ihop en liten cirkel inne i gruppträningen. Lite ska man ju ha för att jobba på gym, lite fördelar liksom. Så de blev lite draken med kettlebell, rörelseträning med pinne, vandrande armhävningar, negativa situps, benfällningar, rumpövningar, dips och sidoplankan två varv.


 


Sedan kröp jag ned i solariet-. Slog upp ögonen när de stängdes av och fick en vision om lunch. SUSHI. sushi var svaret på allt för mig just där och då. Så nu sitter jag med kaffet, sushi i magen och ska snart hoppa in i duschen innan jag ska vidare för att kolla lite film hos en kompis. Siktar på en hemma kväll ikväll, en bra hemma kväll. för jag ska planera inför allt jag vill göra i lägenheten. Jag vill göra den med hemtrevligt. Ett ställe jag kan vara glad på, ensam eller med andra. Ett ställe jag kan vara, utan massa konstiga tankar.


Ett ställe för mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards