Direktlänk till inlägg 4 september 2014

202.

Av Isabella - 4 september 2014 10:16

Känslan när man igår vaknar och inser att nooooo inget kaffe hemma!


Bara slänga på sig kläder, stod och fundera på om jag verkligen behövde ta på mig bh eller ej. Slutade med att jag tog de ändå eftersom de var varmt ute och jag valde tshirt till de sexiga mjukisbyxorna. Till dessa kläder drog jag på mig mina tokgröna skor dessutom. Hej missmatchning! Men de bjuder jag på.

Hade de inte varit för att jag dessutom lyckades springa på fyra ganska snygga hantverkare inne på willys hade de ju gjort saksamma, nu kände jag mig mest supersunkig. haha.


 


Sedan när jag fått mitt efterlängade kaffe så satt jag vid datorn och sippa på detta i tiiiimmar kändes de som. Så himla skönt! Ingen stress utan bara vara :) Käkade min frukost och peppade för att ta Simsjöbacken idag igen innan jag sprang vidare för att hämta upp mamma i Stenstorp. samma runda vi körde förra onsdagen fast jag tog en lite längre väg denna gång.


Bara de att jag hade knappt kommit igång förrän en kille stoppar mig och frågar efter en gata. Jag förklarar där jag tror den ska vara och han svarar att nej, där har han varit och kollat. Och jag säger "Nej men jag är ganska säker den ska finnas där... ska du till en kompis eller nå?" så svarar han "Nej, jag ska hem." jag tittar på honom. funderar på om jag hört fel och upprepar "Ska du hem men inte vet vart du bor..?" så ser han lite generad ut och säger att japp, men han är ny i stan. haha. Kändes ganska skoj!

Killen vägra lyssna på mig alla fall utan tänkte att han kunde gå ned och ta bussen för med den hitta han minsann! jag ryckte på axlarna, önskade lycka till och sprang vidare. Mycket riktigt sprang jag förbi den gata han efterfrågat men nåväl. ^^,


Tog Simsjöbacken, möjligen inte lika grasciöst som senast men dock utan att gå, sedan fortsatte jag. 18,5 km i glassande sol och jag landade en sväng i gräset för att invänta mamma.


 


Sedan fortsatte vi och jogga/gå till henne. 22 km där, så jag knåpade ihop 40,5 km. UNDERBAAART! Hem till dem och åt lite innan Kire plockade upp mig för att köra lite axlar på gymmet. Fullspäckad dag men de är precis som jag vill ha de. Var hemma vid tio tiden ish och duschade, åt lite och tvärslocknade.


Kosten gick bra igår, hann inte äta så mycket liksom. Och de är väl lite så jag tänker också när jag är ute på, att slippa gå hemma och kunna äta en massa. Inget skåpsryckande utan de är bara att acceptera läget :)


Nu ska jag plocka ihop mina prylar, gå via stan och införskaffa lite extra för att lämna grejer på jobbet inför lördagens kräftskiva. woopwoop! Sedan jobb 13-19 och lite gym på det. Jodå, vi får nog till en bra dag idag också. En dag i taget, ett steg framåt. Ingen stress eller press. Bara hitta glädje och positiva saker.


Puss!

 

 

 
 
Ingen bild

magda

4 september 2014 12:57

haha rolig kille! om det är en sak jag lärt mig om dig då är det att du oftast har rätt, så han borde ha lyssnat på dig! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards