Direktlänk till inlägg 5 september 2014

203.

Av Isabella - 5 september 2014 13:18

När jag och mamma var och sprang i onsdags så pratade vi mycket. De blir liksom så, vi har ju ändå 3 h framför oss att spendera tillsammans så då går samtalsämnen hit och dit.

Så kom vi in och prata om detta med in vs utsidan på en människa. Känslan och så. Vi pratade om att de viktigaste är egentligen hur man känner sig. Hur jag ser mig själv.
Och visst är de så, men så konstatera vi ju också att de är ganska lätt för dem med förhållande/gifta att säga.
För oss stackare på singelmarknaden är de inte lika självklart detta med att insidan är viktigast. För fram till de att den andra personen fastnat för insidan slåss man ändock med alla andra om uppmärksamhet utseendemässigt. Man behöver ha ett bra yttre för att komma vidare till nästa del så att säga.

Då frågar mamma (för vi tog upp just detta med vikten i huvudsak) "Men vill du verkligen ha en kille som vill ha ett ex antal Bella i kg? Eller dig som person? För tänk om du skulle gå ned tio kg så skulle du ju aldrig vågs gå upp dessa igen i så fall?"

Hon har ju helt rätt egentligen! Och det är detta jag dagligen kör en fight inombords med. All hets om hur smala och välsvarvade tjejer ska vara numera. Att ett sött ansikte inte längre räcker. Fast jag gång på gång får höra detta "du är så söt. Har sån fin personlighet osv" så räcker liksom inte de. Man ska ha allt numera, alla fall enligt dagens syn i media. Och detta leder ju till stress. För vem stressar man och varför? Varför duger inte jag som jag är idag?

Jag ska i fortsättningen jobba med saker för min egen skull. För jag kan inte ständigt försöka sträva efter att se ut som andra vill ha en. Jag är mig själv, varken mer eller mindre. Sedan kanske de är bra att väga mindre just för löpningen men då är de där jag ska finna min motivation också. Inte för någon annan än mig själv!

Hela mig eller inget. Punkt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Ovido - Quiz & Flashcards