Direktlänk till inlägg 10 november 2014

226.

Av Isabella - 10 november 2014 11:32

Vilken helg jag haft eller?! Helt underbar på alla sätt


Ida kom upp i fredags undertiden jag jobbade.. Jag slutade jobbet kl 6 på lördagmorgonen då jag valde att springa hem från jobbet, mycket skönt men ack så jobbigt. Jag var helt plötsligt en av dessa jag brukar muttra över när jag möter dem löpandes på morgonpromenaden hem. Väl hemma slängde vi in lite svartfärg i mitt hår för att slinga de. Mycket tjusigt om jag får säga det själv! BOOOM :>


Senare på dagen så skrev vi kontrakt på en lägenhet från och med januari. Den var helt underbar! Svårt att beskriva men jisses, stort kök! 93 kvm hela lägenheten med fyra rum å kök. Vi gick runt där med tefat till ögon och bara insöp. Allt kändes perfekt. Bästa vännen i livet och vi ska snart bo ihop! Vi slipper denna panik på kvällarna som vi annars brukar kunna få på varsitthåll och hetsäta bort känslorna. Vi kommer kunna baka och laga bra mat i mängder. Vi har varandras stöd på nära håll men kan också leva egna liv då vi bor i en stor lägenhet med varsina rum

 


Detta skulle vi såklart fira! Så hem och öppna skumpa, bål och tacomys med fina vänner :) Kvällen var toppen på alla sätt, vi hade sådär galet kul som man kan ha vid köksbordet med massa skratt och sjuk humor! Sedan knallade vi vidare till centrum och gjorde vår grej.


 

Kände mig lite som pippi långstrump på rymmen liksom men äsch, kör bara!


Någonstans där emellan kommer Ida på den briljanta idén att vi ska ta folks (okej, killars) autografer! Så där springer vi runt med varsin penna och ber dem skriva på oss. Fick ihop allt möjligt, hjärtan, autografer, nummer osv. Vaknade igårmorse och skrattade åt att vi såg ut som anteckningsblock båda två! Det är lite så vi fungerar liksom. 


   


Mamma muttra något i stil med "jisses, bättre du flyttar ned till Ida nu istället för du har ju snart förstört denna stad" fattar inte alls vad hon menade ;)


Tog mig en liten löprunda igår också för att piggna på, riktigt skönt att kunna springa i t-shirt och de lär jag göra idag också när jag springer till mamma. Har man bara vantar på sig så äre inga problem alls att springa i t-shirt och kortbyxor. Tips för er som oftast överklär er pga kyla :)


Puss på detta!


 

 
 
Ingen bild

magda

20 november 2014 14:11

haha tok :) kul med lägenheten! hoppas ni kommer att trivas ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards