Alla inlägg den 8 december 2014

Av Isabella - 8 december 2014 09:46

Julkalendern då? Tänker ni. Har hon skippat den?

icke! bara de att jag numera har förkylning så kan inte träna som jag vill. Men har ändå valt att bocka i det som jag gjort.


I Lördags valde jag att uppleva en träningsdejt med någon jag gillar. Vilket jag anser vara hela gänget på tomtetåget!

vilket i sin tur leder till gårdagen som jag blev jättejättetrött för jag hade sovit lite och hade en förkylning i kroppen men ack så glad ändå :)


och ikväll, ikväll ska jag ta en myskväll med raggsockorna på! Så så ser min julkalender ut de senaste dagarna ;)


Hur har eran julkalender gått? Ni har väl inte missat att bocka av och njuta av december, sista månaden på året och alla fina belysningar som är såhär års :)


 

Av Isabella - 8 december 2014 09:45

Tomtetåget 2014


Vilket underbart tåg! Skratt, Glädje, Gemensak, Underbart!


Började på fredagen redan när jag åkte till Jönköping tidigt för att möta upp min Ida så vi tog en lugn eftermiddag tillsammans där. Gick i butiker, åt god lunch och bara njöt och hade kul. Peppade inför kommande morgon.

Mötte sedan upp folket för middag på hotellet, återigen massa underbara återseenden och några nya ansikten. Alltid lika skoj! :)

Skratt, god mat och glädje var den kvällen fylld med. Drösade i säng och somnade.


Upp på morgonen för att ladda hotellfrukost och då dök ju även våran älskade och efterlängtade Maria upp efter sin vistelse i Hongkong och omnejde under några månader. Så hon sprudlade och lös min fina tjej!

Åt frukost läääänge innan vi fnissande tog oss upp till hotellet för att svira om till våra dräkter. Enhörningar! (Jag såg ju dock ut som ett stekt ägg om jag inte hade luvan på. men de bjöd jag på ;) )


 


Off we go! 10.00 tuffade detta underbara tåg sedan iväg från Jönköpingscentral. Det var omkring 65 glada spralliga löpare. Och då hade ju ytterligare ett gäng anslutit sig. Så vi var ungefär hälften "gamla rävar" och hälften nytt blod som jag och Emma kommenterade det hela ;)


Tuffade på genom staden med ett leende på läpparna, många var pirriga och förväntansfulla. Aldrig sprungit/joggat längre än 21 km vilket de trodde de knappt skulle klara idag. Men vi, längst bak i partygruppen tog ju våran uppgift mycket seriöst och skulle minsann se till att folket skulle fixa mer än de trodde! Så peppande ord, mycket pratande, skratt och leende fortsatte vi till första stoppet. Lite vätska och sedan vidare mot Kackel för macka och kaffe och kiss. 


Efter Kackel skulle vi dela upp oss i de grupper vi berättat om för folket redan innan. Det är "Snabba gruppen", "Mellan gruppen", "6 gruppen" (blev väldigt många glada hejarrop till detta namnet) och så avslutningsvis "Partygruppen" det är vi som håller 6.30-7 tempo och går i alla backar. Vi är också otroligt nogranna med att ingen, verkligen ingen hamnar sist själv utan det är alltid någon av Henke, Fredrik eller jag som är sist med denne i så fall. För detta är inget tempolopp utan en rolig dag vi genomför tillsammans. Där vi spräcker distansrekord som många inte trodde fanns i deras liv ens!


Så halvvägs till näst sista stoppet Ölmstad kom det ett par tjejer, Ann och Jeanette, med som säger "vi har aldrig sprungit längre än 21 km!" och då tjoade vi, körde highfive och bara njöt. Deras leenden för varje steg är svåra att förklara. Men jag menar, titta på dem? Helt underbara tjejer som alltid höll humöret högt och verkligen visade att ingenting är omöjligt!

 

Framme i Gränna, där de gått från 21 km till 41 kms rekord. Och de skulle inte sluta där utan de tog hela dagen 44 km!! GRYMMA BRUDAR!

 


Framme i Ölmstad hade vi en mycket fin överraskning som väntade oss. Pepparkakor, Glödd, Lussebullar och allt sånt där. OJ SÅ GOTT DET VAR! Mums mums, glada människor och vädret var ändå med oss med lite lite duggregn och vindstilla, 3-4 plusgrader. Perfekt! Jag blev dock väldigt varm i min dräkt men äsch! Hade ju mina brudar med mig vid Ölmstad så vi körde såklart en obligatorisk selfie på de ;)


 


Vidare mot Gränna! 12 kms färd där vi fortsatte som tidigare, gick i backarna, höll ned tempot och släppte ingen ur sikte. Efter några km kom Ida och hängde på och som hon glänste och njöt i hela sin aura över denna resa. Helt underbart! Jag och Emma sprang och pratade och höll ett mycket behagligt tempo. Jag kanske ska berätta (mycket dåligt av mig jag veeet men hallå eller, det sker två gånger om året detta lopp bara!) att jag hade en förkylning i kroppen. Så innan vi begav oss på morgonen hade jag petat i mig två alvedon och de kändes toppen att springa men jag tog ju inte ut mig rent pulsmässigt heller. 

Stannade till när vi var halvvägs till Gränna på sista etappen för att köra lite gruppfoton. och varför köra standard med massa ansikten då? Vi körde såklart Partygruppens mood!

   


Sedan fortsatte vid, mot Gränna, mot Gränna!


 


Vi närmade oss, både Emma och Ida var oförskämt pigga där vi trippade på mot Gränna hamn. och när man ser skylten GRÄNNA så måste vi såklart varje år stanna där. För vad skulle de annars vara för vits att springa förbi en sådan fin skylt? Nä precis! Så slängde upp mina brudar där vid skylten och fotade!


 


Framme i Grännahamn blev det många känslomässiga upplevelser. De var nästan hälften av alla deltagare som tagit distansrekord detta året vilket är helt underbart! Vilket genomförande! och de krigade, skrattade, njöt och var helt underbara allihopa så man blev ju nästan känslomässig själv!

Färjan över till Visingsö där vi sedan springer de sista 3 km till hotellet vi ska bo på. In och duscha, kan ni fatta hur skönt de är att duscha? Svårt att beskriva men topp tre bästa sakerna den dagen nästan ;)

Bytte om och gjorde oss redo för middag med det bästa gänget!


   


Under middagen körde vi lite frågesport och annat kul. Självklart skulle vi också rösta fram en vinnare av årets bästa utklädnad. Detta året blev det David aka Hjärtat med sin fantastiska förmåga att alltid få till en underbar utklädnad och genomför hela loppet trots att han som i detta fallet fick springa med händerna längst kroppen hela vägen och ändå gör det lätt och ledigt med ett leende och alltid ett gott ord över. Mycket bra jobbat!


 


Efter middagen fortsatte festen upp till puben på övervåningen. Skratt och dans kan man ju beskriva bäst den kvällen med. Lika härliga människor som alltid.


Vill tacka Suss, Alex och Marie för en underbar helg som alltid. Fast ändå liiite bättre, roligare och lättare än tidigare. Helt underbart!


Idag sitter jag helt utan röst för min förkylning, men vetni? Det var det värt! Alla dagar på året.


Puss!


Skapa flashcards