Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Isabella - 27 oktober 2015 06:27

Denna förkylning sitter i som en evighet känns de som. Vill bara bli kvitt den nu. Få ut och springa och skutta av mig energi istället för att stupa i säng kl åtta på kvällen helt slut och toksova hela natten.


Jag ser fram emot milen på berget, i höstsolen. Eller snökrispiga rundor i vinter, frusna lungor med ett leende på läpparna. Svetten glänsande. Njutning, ansträngning, mjölksyra. allt!


   


Idag på jobbet lär de bli en rätt så lugn dag, ena avdelningen är iväg på badresa så de är småttingarna och jag kvar med en eller två fröknar till. Supermysigt!

Igår hade jag stäning och de var en pojke kvar till sist. Så kom hans pappa "Nejmen, är du ensam kvar?" så svarade jag "japp, vi kör stängningen idag ;) " detta fick ju pojken att flina, så pratade pappan med honom. frågade om de inte skulle åka hem och äta raggmunkar med bacon. så tittade jag på killen och sa "åh vad gott! kanske jag ska hänga med er hem och äta de med!" leendet och glädjen jag fick till svar sa de mesta. Jag älskar barn och denna ålder, 8-9 åringar är supermysiga! Ibland tar man nästan med någon av dem hem. haha.


 


Nu är det dags för mig att fixa iordning frukost och om 40 minuter bege mig mot bussen för en relativt kort arbetsdag ;> 

Hoppas på underbart höstväder med mycket utomhus bus idag!


Puss på er!


 

Skapa flashcards