Alla inlägg den 4 november 2015

Av Isabella - 4 november 2015 05:59

Godmoooorgon, eller ja godnatt?

 

Fast fick ju rena rama sovmorgonen nu när jag klev upp efter halv 6 istället för kl 4. woopwoop!

Pigg och allert? Njaee, tåls att diskuteras huh. men alla fall, bara två tidiga mornar innan det är heeeeelg, helg helg helg!


Sitter här med en galet tokkelig vit herre, han är så kelig att han inte vet vars han ska ta vägen. haha. Trampar runt, pratar, kelar, ligger på rygg, går runt igen, pratar lite till kurrar och har sig. kommer snart råka gå över ljuset på bordet och då säger de SWISH! så är han naken lillponken istället för den begynnande vinterpälsen.


 

tbt till minime åldern, nu väger grabben drygt 6 kg. inte så liten längre ;b


Igår när jag gick runt som resurs i trean, hade vi lite småkaxiga killar. De skulle promt sätta sig emot mig när jag sa att rasten började 13.05, de sa neeeej den börjar 13.00 så de vägra liksom lyssna. jaja, tänkte jag inget mer med de. så kom deras lärare in sedan och sa att rasten började 13.05, oouuuhhh. Deras miner och jag ba "BAM! In your face!" sedan började vi fnissa lite tillsammans. 


alla fall, och sen, sensensensen! Sen så fick jag mina nya löparskor igår. var ju sååå tvungen att sladda upp till billingen för att dra 5an där uppe. Det blir ju mörkt astidigt numera (GE MIG LJUUUUS) Så jag skuttade ut vid halv fem. 1,5 km in så var de liksom skymning.


Kom ikapp ett par. och då kan jag inte låta bli att öka farten för att swisha förbi dem. Sedan måste jag ju dessutom hålla farten uppe för att de inte ska tro jag gjorde de bara vid dem. Kände att de kanske inte var de smartaste att göra när förkylningen fortfarande finns lite kvar. men äsch, de gick bra! De kändes som om jag flöööt fram, men så vare ju ganska mörkt nu. Så tror jag fick en lättare hjärtattack vid en korsning där i skogen, för de såg ut som de stod en man där. FYA! Jag flämtade till, tog mig för bröstet och bara rusade vidare för att inte skylten skulle komma ikapp mig!


Sen kom jag på upploppet, leende, för nu fanns de ju lyktor så då såg jag bättre. Åh vad skönt de var!


   



Idag ska jag lätt ut och jogga efter jobbet också, trots att jag är hemma till kl 18. Dra av 4-5 km, försöka handla och laga mat också då de behövs matlåda imorgon och på fredag också. Sen i helgen ska jag nog ta tag i detta att laga massa matlådor igen. De var så smidigt att ha i frysen förr. så nu läll ska de lagas så de svämmar över ;)


Heeee, dags att göra frukost och göra sig klar för jobb. Onsdag, de ska vi la klara av galant? Ja!

Puss på de ;*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards