Alla inlägg den 5 november 2015

Av Isabella - 5 november 2015 06:28

Hejhejhallå!


Igår blidde de ingen löpning. Jag kände att jag inte borde göra de när jag under mötet med chefen och även efteråt var helt slut. Halsen värkte, öronen började kännas av och jag av allmänt supertrött. Jobbade till kvart över fem. Mina söta små barn på eftermiddagen var så mysiga många av dem. men visst saknar man de stora barnen eftersom jag är på lilla avdelningen nu och har varit på den stora några veckor.


Igår satt jag strax innan jag slutade och byggde plusplus med en av grabbarna från stora avdelningen.

Så sitter han och säger "Varför är inte du hos oss längre?"

jag svarar "för att jag jobbar som vik här nu då en av de är sjukskrivna. men jag kommer tillbara till er om ett par veckor"

Han "aha, hur många veckor då?"

Jag "Jag kommer vara här denna vecka och nästa. Sen kommer jag till er igen"

Han "vad tråkigt och långt.."


så himla söt! Det är ju när man får den kontakten med barnen som de känns så himla rätt!


Efter jobbet sladdade jag in till frisören för att kirra håret. Mitt hår har lite smått hatat mig efter att jag och Idis gick lös på de i slutet av sommaren. Jag ville ha tillbaka mitt bruna hår och köra rött i topparna. Då fick vi så lov att börja blondera först innan vi slängde in lite brunt. Så de har varit lite av ett kråkbo. Men jag sa till min frisör att jag försöker använda massa hårinpackning, balsam och olja till håret. 

Då hytte hon med pekfingret åt mig och berättade hur jag skall använda min inpackning framöver. haha. Så nu vet jag de minsann, inget hårinpackande i duschen utan de ska ske efter duschen, i handdukstorrt hår. Och ju längre man har de i desto bättre! Gärna sova med de. Där ni, nu ska jag börja behandla mitt hår så snällt så snällt ;)


Nu ska jag fixa iordning frulle, matlåda, kläder så jag inte skrämmer barnen idag innan mamma kommer och hämtar mig. Efter jobbet så ska vi gå hem från stationen sen klurar jag på en litenliten löprunda ;>


Snart helg folks! oh, så jag längtar efter kvalitétstid igen <3


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards