Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Isabella - 24 augusti 2013 09:52

Ouh, snart är det dags! Mindre än 12 h till start. knappa 8 h för att vara sån! PIRRIG är vad jag är. Och det har jag verkligen märkt av i veckan hur mina nerver är. Som jag skrev tidigare så har mitt humör gått upp och ned, även har mitt sockerberoende kommit fram på ett sätt jag trodde och hoppades jag hade kontroll över. Men igår blev det bara blä av allting. Blä på dagen, blä på socker och blä på mig. Men jag kommer närmare och närmare att acceptera detta beroende, närmare att acceptera att jag inte kan hantera det och därmed också kunna fokusera på att få bort det ur mitt liv.


För när man accepterar och förstår är det lättare att hantera. Precis som en alkoholist som till slut inser att de inte heller kan ta de där få dropparna för då rasar allt och man måste ha mer och mer och mer och man är nere på botten igen. Så blir jag också. Det är ingen undanflykt utan det är något jag måste ta tag i. Så från och med imorgon, efter kvällen och nattens lopp ska jag fokusera på att återgå till min kost jag hade innan. Fokusera på mål och komma ihåg känslan från igår. Illamåendet och ångesten som infinner sig. Men på ett sätt är jag glad över att det skedde igår, och inte idag tex. För då hade loppet ikväll gått sämre än sämst. Idag är det nytt fokus som gäller, ny insipiration och motivation. Så ut med det gamla och in med det nya. Sluta grubbla och bara titta framåt.


Ikväll är det alltså dags! Jag peppar till med mycket sömn, vila och kaffe. Sov till kl nio igår. och halv tio idag. Somnade vid kvart i elva igår. Så mycket sömn blir det, men som jag tänkte för mig själv igår "imorgonnatt blir det ingen sömn". WOOP, pirr och nervositet attack..... ^^, Idag blir det till att printa ned en lista av distansmål och belöningar samt bygga pussel och ladda mp3an för att kunna slappna av och släppa pirret lite mer :)


Hoppas ni får en toppendag allesammans! Om jag orkar så kommer en update imorgon annars blir det till veckan ;)


PUSS!

Skapa flashcards