Alla inlägg under april 2013

72.

Av Isabella - 29 april 2013 19:00

wooopwoop, då sitter jag här igen. Mitt i ett kaos med pryttlar överallt och ingenstans. Hemma hos mamma. Jag är där igen. inneboende, hemmaboende och som barn på nytt känns det som.


Men, förhoppningsvis kan jag stabilisera min samvaro snart, hoppas jag. Så jag med det även kan finna ett boende som kan bli mitt. mitt mitt bara mitt. Jag har ju varit "hemlös" snart ett år då jag ifjol i slutet av maj flyttade ut ur min lägenhet in till N's för att bo där ett halvår innan vi flyttade isär. Då flyttade jag in till mormor två månader, sedan ned hit till Skövde till mamma, bodde där i två månader, skaffade rum i två månader och nu är jag tillbaka hit. Varför? p.g.a osäker inkomst och då hellre veta att jag kan bo någonstans än att riskera bli stående utan att kunna betala hyran.

Det är min verklighet, min vardag just nu. Men jag lever på ändå, kommit in mig bra och trivs i denna stad. Träffat underbara människor som förgyller min dag. Sedan har jag ju min träning som ni märkt, löpningen och den styrka jag numera kör är i form av cirkelträning och ibland smiter de in något styrkepass med folk :)


Idag var det dags för måndagscirkeln, ett kortare pass på 45 min där båda varven körs 45 sek istället för 60 sek första och 45 sek andra. Jag försökte köra på men kände mig lite måndagsseg, men hoppas ändå det känns lite :) efteråt så träffa jag på M på gymmet. jag hade lovat att ge besked vad jag maxar i benpressen, lite mör efter cirkeln (men dock uppvärmd!) satte jag mig med 176 kg först och pressade, sedan 184 körde jag två gånger. M skrattade åt mina benmuskler som han hävdar är stora och sa att jag lätt hade kunnat fixa 200 kg. vem vet? Vi får la testa det någon dag, när jag inte kört cirkeln som innebär:

Uppvärmning, "tävling" som slutar i 15 upphopp och 20 armhävningar.

Därefter cirkeln, bestod av 12 stationer:

Bearcrawl, sidohopp över låda, dips, kettlebellssving, snabbafötter upp på låda, planka på balansboll, grodhopp, armhävningar breda&smala, baklänges burpees, knäböj med axelpress, magövning med stång mot fötter avslutning med djupahopp i fyrkant. Puh! svettigt, roligt och trevligt som alltid! :)


I morse blev det lite ändrade planer, jag cyklade ut till mamma istället, joggade 8 km med henne sedan cyklade vi ned på stan för att luncha. Så idag har la blivit lite av en vilodag. Men samtidigt tror jag mina ben behövde de och huvudet också. Jag sov påtok fördåligt i natt med massa vaken tid och tänkande och planerande inför idag och veckan. En ledig dag innebär inte ledig utan bara ledig från jobbet och massa annat som ska hinnas med. Nu ska jag försöka packa upp/runt/om lite här så det kan bli lite ombonad i alla fall. ^^,


Finmåndag på er!

Puuuuss

 

 

Spralliga ben efter gårdagens löprunda

71.

Av Isabella - 28 april 2013 07:47

Dagens första kopp kaffe går nog inte att beskriva tillräckligt bra. Och att sedan titta ut se klarblå himel, solen lyser och lite vind. WOW. Idag blir det jobb 9-14 sedan ska jag hoja hem och svira om, på med löpstället och bege mig ut en sväng för att få sol på näsan och lite egentid :)


Igår jobbade jag 8-16 då vi stängde tidigare, och det var inte många som såg lappen på dörren och därför blev paff när jag vid tjugo i fyra började förvarna. Men det gick bra och jag var från jobbet kanske kvart-tjugo över. Skulle möta upp Torill halv fem för att köra distanspass, riktigt trevligt trots löparmagen som protestera lite men inte värre än att jag fixade mina två mil på under två timmar ;) Sedan blev det hem, duscha, svira om, sminka till sig lite. Såg att jag var så trött att ögonen var röda och jag orkade inte göra något åt håret utan lät det vara helt utsläppt vidare mot Pim's för att möta upp actic-gänget på smörgåstårta och lite snack. Drog hem vid tio för att jag var så trött och ville varva ned lite så jag kunde somna i tid. Sedan tokslocknade jag vid elva och sov till halv åtta. Riktigt skönt!


Nu taggar jag som sagt för jobbelijobbjobb. Ledig imorgon men tro inte att man är ledig för de! Yogalates är bokat 8.45-9.40 sedan cykla ut till Ryd, springa med mamma, cykla hem och städa, packa och tvätta tänkte jag. Cirkel 16.30 (där jag förövrigt fick sms om att knäcka Emil då han tydligen skröt på förfesten om hur mycket starkare än mig han är. haha) och sedan hoppas jag mamma kan få med mina grejer ut till Ryd så jag kan lämna in nyckeln till rummet. Så ser dagen ut och det känns ju allt annat än ledigt ;)


Nä nu kör vi folk, en riktigt trevlig söndag ska detta bli!! :D

70.

Av Isabella - 26 april 2013 12:07

God förmiddag!


Imorse skickade mamma bild på ett par skor som var nedsattpris endast fredag-måndag och tipsade mig om dessa. Hon sa åt mig att var jag intresserad fick jag nog vara där precis vid öppningen. Sagt och gjort hojade jag iväg till Intersport. (vet ni förresten när det är den mest underbara tid att cykla förbi förskolor/dagis? Jo, när barnen kommit underfund om att alla faktiskt har ett eget namn, inte bara dem som befinner sig i deras omgivning. Och då de står och ropar till alla som går/springer/cyklar/åker förbi staketet till deras förskola "HETER DUUUU?!". (Bästa repliken jag fått till svar av sånna är när man berättat sitt namn och de säger "varför dä?")) var på Intersport till 11 min över tio och det var smockat på parkeringen! Folk trängdes som galningar och jag tänkte kära nån har folk inget liv? Jag knatade runt i lugn och ro.


Fann skorna mamma tipsat om men nje, det kändes inte rätt ens när jag tittade på dem. De tilltalade mig inte alls och jag är ju mer en Nike-löpare än Asics nog för att jag haft ett par sånna förr men efter de hare blitt Nike's.

Så jag knallade på runt och kikade, och där stod de, lila och svart/grå och bara väntade på mig! Jag tog på mig dem och de var kärlek. De satt perfekta och jag ville inte ta av mig dem utan ville gå med tom låda till kassan och behålla dem på "forever and ever". Men jag hade ju andra Nikes på mig och de är också störtsköna så då gick det bra att efter ett tag ta av sig dem och röra sig mot kassan. Smekte självklart skokartongen helavägen fram till kassan för att försäkra mig om att ingen tog dem. När jag skulle betala så inspekterade kassören så det var rätt stl på båda skorna så hör jag kvinnan bakom mig "vilka fina skor!" till sin man, jag log nöjt och nickade instämande (i smyg såklart).


Sen cyklade jag hem, och att springa i motvind kan väl vara jobbigt men ändå alldeles underbart. Men, att cykla i motvind är det värsta jag vet, jag skulle nästan hellre såga av mig en arm än att göra det frivilligt. Och mjölksyran som kommer gör det än mindre mysigt.


Men, nu förstår ni säkert hur superhårt jag längtar till distanspasset imorgon efter stäning samman med Torill, vi ska ta de lugnt sa vi, så jag kommer ju kunna njuta av varena steg läääänge i mina nya älsklingar. <3


Olly Murs – Heart Skips A Beat


 

69.

Av Isabella - 25 april 2013 08:58

Hade vilodag i söndags och i måndags var vi på Gekås, riktigt trevligt! Fick träffa mormor och Britt-Marie igen :) Shoppade lite nya träningskläder vilket alltid är välkommet!


Tisdagen inleddes med lugnare jogg på ca 5 km då mina ordinarie löparskor är i Ryd och ha blivit tvättade efter onsdagens bravader ;) Sedan körde jag intervaller på kvällen, 10 st á 2 min, började på 4.18 hastighet de 9 första, sista körde jag på någonstans 4.10 skulle jag tro. Svettigt, jobbigt och alldeles underbart! :)


Igår körde jag milen på förmiddagen, riktigt härligt trots motvind och mulet! Jag Log trots att jag i nedförsbackarna fick ta i för att komma framåt. Löpningen är underbar och jag gillar denna stad. Kommer in mig mer och mer i mina rundor häromkring :) sedan på kvällen vare dags för cirkelmys samman med Susanne, alltid lika trevligt :) Lite extra svett och flås drog vi till med måste jag säga. Fick även höra efteråt att jag var extremt svettig, men det står jag gladeligen för ;) haha. Jag älskar att svettas och ta ut mig så varför hålla igen och inte svettas på?! exakt! :D

Gårdagens cirkel då undrar ni, hur var den upplagd? de obligatoriska burpeesgången och grodhopp eller vad?

Följande fanns: 14 stationer ála; Grodhopp (förvånade? ;> ), situps med boll/russian twist, kettlebells sving, dips, sidohopp över bräda, plankan på pilatesboll, Burpees med hantlar & 4 boxviktlöpning (här tävlade självklart Susanne mot mig och stack iväg med en rivfart, men denna gång var jag beredd!), bredarmhävning över lådor & smal mellan, roddrag, knäböj med axelpress, spring upp på låda/hopp upp på låda, baklänges burpees, statiska rygglyft med rörelse.

Tackar Susanne för hennes minne och förmåga att alltid påminna mig om övningarna jag förtränger ;)


Självklart avslutade vi hela passet med finfina pulshöjande/utpumpande intervaller 6 st; 2 st 40 sek, 2 st 30 sek & 2 st 20 sek. Där det var varannan snabba fötter och varannan burpees. WOHO. Endorfinerna flödade och jag sprang (okej, nej jag gick) till receptionen och bokade in mig till måndagens cirkel. Göttans!

68.

Av Isabella - 25 april 2013 07:43

Nu var det några dagar sedan jag skrev (typish en vecka kanske?) så lite saker har hunnit ske!


Jag satt ju med halsont större delen av förra veckan, körde styrka i tisdags, sprang/gick med mamma från varnhem i onsdags samt cirkeln. På torsdagen hade jag en total dipp i träningen! Jag jobbade 8-16, skulle träna efteråt. Började med 3 km på bandet, det gjorde ont överallt (troligen efter cirkeln) och jag hatade varenda steg redan från början. Kände inte alls för att träna med hade lovat att köra ihop med några så var bara att bita samman. Begav mig och testa på nya ReShape för att få lite motivation och inspiration i väntan på folket. Men nej, ingenting alls att ge. Kändes som om jag fuskade mig genom passet och allt kändes bara bläää. Fy, trodde aldrig jag skulle gilla löpning igen. Ni vet den känslan?


Fredag sov vi till halv nio, knata upp och gjorde frukost, det blåste ute men jag tänkte att en liten löprunda måste jag få till inför halvmaran på lördagen. Begav mig ut efter att ha övervägt samman med Maria och Ida, jag kunde ta en joggingtur på 5 km. Inga krav bara varandra. Men när jag väl var igång så ville jag och benen mer. Det var så skönt, det gick så lätt! Det kändes så rätt och jag log och var glad, kunde inte nöja mig med 5 km utan det blev 10 km istället. Underbara km, älskade km!


I lördags sprang jag, David och Davids bror Sebastian Skövdeloppet. Vi hade valt distanden 21 km men startade samtidigt som alla andra oavsett om man valde 5 km, 10,5 km eller 21 km. Dagen började med finfrukost i fin sällskap :) Sedan knallade jag hem, bytte om taggade och donade på lite. Strax efter tio begav jag mig mot Billingehov där starten skulle gå. Taggad då vädret var toppen! Dagarna innan hade det blåst och regnat. På lördagen var det vindstilla och sooool, massa varmt och skönt :)


Kom till Billingehov strax efter halv elva, mötte upp David och Sebastian innan jag hämtade nummerlapp. Gjorde det sedvanliga att kissa och ta av överdragskläderna innan man knatade ut igen. Hoppade lite på stället, började bli lite pirrig. David hade ju sagt till mig tidigare i veckan att han skulle sikta på 1.45. Och då kände jag mest "skjuut mä!" så han ändrade om till 1.50 för att vara snäll. Nåväl, sagt och gjort begav vi oss iväg. Det gick lättare än jag trott! Jag och Sebastian sprang och pratade och skämtade, skojade lite med David om att vi snackat ihop oss om att köra på 1.30 eftersom han ville ha en bra tid. Och loppet flöt på, efter ungefär halva ser jag Torill och hon ropar åt mig att jag ligger trea (?!) samt pekar på kvinnan framför mig och säger tvåa. Så jag smått fattar att jag alltså ligger som tredje dam/kvinna/tjej. Spännande! Det gav lite extra kraft. För jag hade inte druckit på hela biten och det var  varmt varmt så vätskestationen vid 13 km drack vi på, då började det gå ganska tungt för David och vi hade lyckats hålla strax under 5 min/km ända fram tid. Så vi sprang och hejade på, peppade och drog. Drack även vätska på nästa station men det var egentligen redan försent att kunna fylla på med de som fattades för mig, och vid sista stationen stannade jag inte eftersom det bara var 3 km till mål. Sebastian drog iväg där och då, fick en himla fart! Och jag satte igång de få krafter jag hade kvar. Kan förövrigt berätta att banan vi sprang var en oändlig uppförsbacke kändes det som! och inte alls lika mycket nedför, jisses! Nåväl, alla fall sista stationen så delade vi tre på oss som hållit ihop hela loppet.


Jag gick på överlevnadsinstinkten. Kom ikapp några gubbar i en uppförsbacke, gick förbi den. Sedan var det den underbara Karstorpsbacken, jag misstänkte att mamma skulle stå redo med kameran där uppe när man är som dödast. Men de hade snällt ställt sig efter nedförsbacken efter Karstorp. Mycket fint, knappt 1 km till mål och allt jag kunde tänka på var VATTTEEEENN! så när jag lufsade förbi dem sa jag de "nu äre tungt!" och mamma svarade "inte långt kvar nu!". Så jag pinnande på i de sista uppförsbackarna, hittade målområdet och "spurtade" i mål på 1.47. Mycket nöjd med min prestation smått dog jag efteråt. Då kom en gubbe fram till mig "Bra fart!" jag tittade frågande på honom så svarade han "jag låg bakom dig de sista 7 km, bra fart! :D" och jag tänkte i mitt stilla sinne att han hade la kunnat hjälpa till med dragningen ibland i så fall ;b


Jessica kom fram och grattade och sa lite fint "guuud vad mysig du är nu" haha, det var ju varmt ;) Jag kom även tvåa av de damer som deltog i halvmaran så jag fick ett litet pris. Mycket trevligt :)


Nu äre bara att formtoppa fram till varvet! Idag ska här köras tusingar ;)


   

67.

Av Isabella - 14 april 2013 21:37

Tänkte försöka sammanfatta gårdagens cirkel, det var ett tufft pass men inte riktigt lika äckligt jobbigt som det brukar. Vi började med uppvärmning med benböj, burpees, armhävningar, och massa annat. därefter dags för själva cirkeln som innehöll; utfallssteg med viktplatta, vandrande armhävning över låda, knäböj med rumpa ned på stepuplåda sedan hopp upp till lådan, russiantwist, burpees med boll, tricepspress med viktplatta, spindelgång, spring upp på bräda, bicepscurl, jaga varandra i fyrkant, rygglyft med rörelse, vandrande planka. Tror det var allt.

Därefter avslutade vi med att pressa ut de sista genom olika pulshöjande övningar.


Idag vaknade jag med fetingont i halsen så då blev det vilodag och jag hoppas att imorgon ska det vara borta. Ska börja med frukost på actic sedan plåga mamma lite granna med styrka ;) så ska planera ihop några övningar nu som jag hoppas passar henne. Det får bli ett cirkelpass med fina övningar för hela kroppen. Som min mor önskade "vad som hellst bara jag blir trött och får träningsvärk" - ber man om det ska man självklart få det menar jag ^^


Nä, dags att sova, natti! 

Puss

66.

Av Isabella - 13 april 2013 14:09

Underbar lördag avklarad! Har avklarat tre och en halvtimmes lördagsfys/mys med Jessica på actic nu. Började med 55 mins Spinning med Andreas. Riktigt roligt då jag inte kört spinning på ett par år typish. Sedan knallade vi till cirkeln. Tiden bara sprang iväg och poff var två timmar gjorda. Sedan väntade en och en halvtimmes spinning där dj matte skulle köra live och sara och Ulrika ledde oss genom passet. Skitkul och även där flög tiden fram. Vi båda konstatera att det var sjukt hur mycket energi vi hade. Så himla gött! Sedan när passet var slut dog vi ett tag i fotöljerna. Nöjda med dagens insatser och glada för att vi haft sådan energi.

Detta måste vi göra om något tag! :) nu har man fått i sig mat och väntar på att duschen ska bli ledig, sedan får vi se vad dagen bjuder på.

Hoppas ni får en trevlig lördag allesammans!

Puss

65.

Av Isabella - 11 april 2013 15:20

trött kropp kan jag tala om! Lite smått ont i halsen, känningar med andra ord. Ändå sitter jag här och funderar på om jag ska träna om två timmar eller inte. Sjutton alltså, jag har tränat sedan i fredags och har ändå svårt att vilja ta en vilodag. Det känns som om "äsch det är ju bara lite styrka" och jag var ju på bara cirkel igår. nog för att man tar ut sig branog på cirkeln men ändå vill man göra mer! Vad innehöll veckans cirkel tänker ni då? Jo, 15 stationer! Och tiden flög förbi, POFF sa det så hade första varvet gått. wow, dags att in på nästa och snart slut, ta ut sig nu! Det var; Burpeesgång, situps med 8-9 kgs boll, sidohopp över låda, dips, upphopp fast i fyrkantkettlebells sving, C med stång, planka (variationer) på balansboll, löpning med viktplatta, vandrande armhävningar över låda, roddrag, knäböj med axelpress, spring upp på låda/jämfota hopp upp på låda, baklänges burpees, vandrande planka.


Jag och Jessica ska ju köra tre pass på lördag, totalt 3,5 h träning så det kommer bli riktigt grejt! i och med detta så vill jag ju självklart då inte dra på mig något halsont, därav tanken att ta en vilodag idag.

kanske ska sammanfatta senaste veckans träning för att se om jag ska träna ikväll eller icke:

Fredag: Intervaller 5 x 2 min, 1 mins ståvila, styrka i minicirkel med mamma, löpning 14 km

Lördag: Cirkel med tjejerna i gymmet, 35 min ca

Söndag: Distans med Torill, 21 kms löpning

Måndag: Löpning 10 km, intervaller på bandet 5 x 1 kms löpning + 1 kms uppjogg

Tisdag: 5 kms löpning ut till mamma, 5 kms jogg med mamma

Onsdag: Cirkel 55 min.


Rätt nöjd med detta, så ska nog ta en promenad snart och sedan kanske haka på träningen som vankas tjugo över fem idag med två pluppar. Alltid kul att träna med andra, se vad de har för övningar och bli peppad. Känner att huvudvärken jag har haft under dagen börjar släppa lite och en lugn promenix tror jag är alldeles kanoners att slänga in.


Imorgon vankas lite lugn löpning för att tagga till för lördag, spinning 55 min, cirkel 55 min avslutning spinning 1,5 h. WOHOO, skapligt taggad kan jag lova ;) Jessica kommer troligen hata mig undertiden (även jag kommer hata mig själv) men tror även vi kommer ha ruggigt roligt och känna oss riktigt nöjd efteråt ^^,


Vad ska ni hitta på för trevligt i helgen? :)

Puss!

Skapa flashcards