Alla inlägg under maj 2015

Av Isabella - 23 maj 2015 07:33

Vissa dagar vaknar man bara upp med en brutal insikt, idag var en sån dag. En dag jag vaknade upp med så galet dåligt samvete. Vaknade upp med en känsla som ett slag i ansiktet om vilken dueschess jag varit den senaste tiden mot en människa som jag älskar och inte alls förtjänar att hamna i kläm för en stress och press som jag känt länge men som nu kommit ut på henne. 


En såndär känsla då man bara vill gå och knacka på dörren, öppna och krypa ned i sängen, krama människan och berätta för henne hur fakkin bra hon är och hur mycket jag ångrar mitt bittra beteende. Och oavsett vad och hur, kommer hon alltid vara den människa jag vill berätta allt för. "She's my person" och det tänker jag se till att hon fortsätter vara. Ta tillvara på att ha en sån fin människa i mitt liv och sluta stöta ifrån när jag kanske behöver henne som mest?


Jag ska börjar springa mer, sluta tänka, börja fokusera och njuta. Om en dryg vecka börjar ett nytt kapitel och då tror jag vi kan börja hitta tillbaka. För varandras och bådas skull. Jag ska bli bättre på att lyssna och börja finnas där igen. Like old days <3 


 

Av Isabella - 17 maj 2015 22:12

God kväll! Wips så försvann en vecka bara sådär?!

Vars har veckan tatt vägen?! Måndag; följde med S för att skruva cross på förmiddagen, hemma på eftermiddagen, en liten löprunda där jag tog strupen, sprätte runt lite uppe på berget och på vägen hem fick jag rygg på en okänd löpare jag såklart var tvungen att springa ikapp och förbi. Så min tänka mysrunda avslutades med jakt... Haha.

Tisdag såg ungefär lika ut, skruva cross och springa, fast denna gång sprang jag med fina Therese från löpkursen. 17 fina km fick vi ihop :) väl hemma sedan målade jag klart mina köksmöbler. :> onsdag jobbade jag heldag. En mycket mysig arbetsdag :) direkt efter jobbet för att packa och dra med pojkarna till Säffle. S och de övriga hade crosstävling på torsdagen nämligen. Bilresan och hela dagen där var underbar. Galet mycket skratt och massa sol. Ingen tidspress utan bara njutning. Fyllde på med mental energi trots lite sömn. :)

Fredag var jag död, sprang 27 km med Torill på förmiddagen och var runt på massa annat resten av dagen. Mysig dag men fullt upp :) igår jobbade jag hela dagen. Slutade kl 20, hem å äta och lördagsmysa med S och Ida, kolla film och tvärslockna. Efter en vecka med alldeles för lite sömn behövde jag de 9,5 h jag fick inatt. Kände mig som en ny människa idag och på mycket bättre humör :) myst hela förmiddagen och jobbar nu eftermiddag och kväll och natt. Dock på bra humör och busat med ongen en massa, fnittrade till en film så vi nästan kissade på oss :)

Nu väntar en ny vecka, ganska mycket jobb och fullt upp hela helgen. Men hoppas få sova ut någon dag alla fall :)

Nattinatt, puss!!

Swinto som lilla skeden med lejonet, saknar min kille nu när jag jobbar <3

Av Isabella - 10 maj 2015 14:25

Åhoj!

Sitter på tåget hem från sthlm just nu. har varit i stora staden med familjen på teater. Jag vet, vem trodde väl att jag skulle säga att jag gått på teater?! Men den var riktigt bra! Vi såg En man som heter Ove, och trots att jag var galet trött så var den riktigt rolig :)

Veckan som varit har jag jobbat långa dagar. Och mitt i fredagens 12h pass hade vi dessutom klämt in en brandutbildning, vilket vissa kanske kan tycka verkar gött. Men inte på en fredag! Fruktansvärt svårt att tagga om för jobb efteråt kan jag säga. Att jag dessutom vaknade på så totalt fel sida att min kära brukare inte alls kunde testa gränserna lika mycket som denne är van, gjorde ju att dagen blev ännu längre och utbildningen ännu mer opassande ;b haha.

Eftersom jag hade sån fin fredagskänsla så klädde jag mig helsvart.

Nu längtar jag hem till mina pojkar, och lägenheten. Lillkillen var ju galet superkelig igår innan jag åkte. Var som om han inte sett mig på en vecka eller nå ;b haha. Ska vila lite på tåget hem nu sedan ta en runda med S som sällskap bredvid på cykel, får la se hur långt jag orkar idag efter att varit på resande fot :)

Puss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards