Direktlänk till inlägg 2 december 2015

282.

Av Isabella - 2 december 2015 20:17

Godkväll!


Här sitter jag med kvällsfikat. Lite varmt vatten med ingefära och citron och macka. Idag har jag gjort, ungefär samma sak jag gjort i en vecka. Umgåtts med Simon på förmiddagen. skrattat åt katterna. När S åkt till jobbet la jag mig i sängen, glor på historieätarna och sen ringde Simson för att prata lite i telefonen. och nu har jag kvällsfikat innan jag ska duscha snabbt sedan lägga mig.. Kul? Nope, vill jag klösa ögonen ur mig? ja. men hostan känns bättre, numera blir jag dock illamående av de för jag hostat så hårt och så länge. men de ger la med sig snart med. så är jag fit for fight nästa vecka ;)


Idag skrattade vi så vi vek åt oss Ajax. Simon skulle ge dem lite köttfärssås som ramlade ut när han gjorde matlåda. Swinto satt redan på plats. så han tänkte kasta lite köttfärs till Ajax... bara de att de liksom fastnade på honom, i fettet. och katten blev alldeles tokig! Började snurra runt runt för att leta efter maten, mjauade massor (lockade på maten eller muttrade för att han trodde vi lurat honom?). till slut när Simon hämtat andan, jag låg fortfarande flämtandes på bordet, så gick han för att gräva fram köttfärsen från katten som gluptsk nästan satte i sig S's finger i farten. 


 

Underbara söta katt


Jag har förresten köpt mig en såndär målarbok för vuxna! Och gosse så avslappnande de är att sitta och måla i den också. Jag sitter flera timmar och plitar på en bild, nogrannt, kanske inte picasso snyggt men ack så helade för huvuduet det är.


Saken är den att när man går hemma såhär länge, inte kan träna som man vill, har länge taggat för att komma igång med träningen och hela detta år i princip bestått av olika saker som satt hinder för min träning så tär de. Jag tappar min person, den jag vill vara, den jag ÄR. När jag är van att kunna snöra på min skorna och sticka ut för att tömma skallen, eller bara kötta av ett kort pass för att få svettas lite. Så kan jag inte de längre. jag känner mig tråkig och har inget att prata om. jag känner mig instängd som inte kan göra något eftersom jag ständigt är så trött och inte orkat hitta på något efter jobbet direkt. nu kör jag stenhårt på detta med att bli frisk. ingefära, citron, c-vitamin, sömn, vila. de är de som gäller. för jag tycker det suger rent av att gå hemma, den som säger att de är skönt, visst testa gå hemma och inte ens hitta på något eftersom du är sjukskriven liksom. man orkar inte, men ändå har man överflödig energi som kliar i kroppen av oro.

 

Sen är jag dålig på att prata av mig, för jag orkar inte gråta inför folk. vilket jag väldigt lätt har att göra nu förtiden. men för var dag tar jag ett steg närmare att kunna ha ett vanligt aktivt liv som jag är van. "Lev på som vanligt." inte tänka för mycket, spänna sig, känna efter. nej de är lätt att säga.

 

 

 


Tur jag har tre underbara grabbar jag bor med, som får mig att skratta dagligen, som ger mig kärlek och får mig att känna att jag är behövd. Ni är bäst <3

 

Imorgon är det torsdag, snart får mannen helg. helgen kommer gå i lugnets tecken, har jag tur kan jag ut och röra på mig någon dag. om hostan ger med sig. bara lite, sådär känna på liksom ^_^

 

Heeep, dags att göra kväller, packa ned sig i sängen med boysen och somna till historieätarna ;> Puss på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Skapa flashcards