Alla inlägg under oktober 2013

Av Isabella - 31 oktober 2013 12:55

Alltid lika spännande, eller vad man ska säga, att köra städet inne på herrarnas. Det händer i princip alltid något som man kan skratta åt i efterhand.


Lite exempel:

- Jag skurar duschen och en kille kikar in "heh, är du klar snart eller ska man komma in och duscha?". Jag tittar lite förvånat upp och förklarar att han gärna får duscha på lilla duschen istället. Då ser han snudd på besviken ut. jisses!


- Jag skurar ännu mer i duschen, en äldre man tittar in "ooh, flickor i duschen idag ;)" - say no more


- Jag spolar av inne på handikapp toaletten och suprise! lyckas tydligen spola på nödsignalsknappen. Gubbarna utanför börjar skrocka tillsammans och skämta om vilka som skulle komma och hjälpa mig när nödsignalen gick.


- När man väl börjar bli klar och packar ihop sina grejer och ska gå så tittar en kille upp, ler superstort och utbrister "NÄMEN HEJ!" snacka om att vara i sin egen värld när jag sprungit fram och tillbaka massor.


Samma sak när man dammsuger i gymmet;

- "Fortsätter du hemma hos mig sen? ^^,"


- Jag kryper på alla fyra för att komma åt under löpbanden och en kille får ta en liten omväg men säger "det är lugnt, stå kvar sådär ;)" 


Så mycket konstiga kommentarer får man ju inte ens ute som man får när man städar. Så ni vet, där är den svaga punkten hos män ;) haha.


Nu ska jag slappa en stund innan det är dags för nästa jobb :)


Puss!

Av Isabella - 31 oktober 2013 06:55

God morgon (natt)! iiiisch vad trött jag är idag!


Var ju ledig heeela tisdagen, så när man klev på igår visste jag att jag skulle jobba 7 dagar i rad med 9 pass totalt dessutom eftersom jag jobbar dubbla pass idag och på måndag. Igår var dessutom en helt cräääzy kväll på jobbet. Jag och Sebastian kämpade med en Celsiuskyl, varav vi lyckas kläcka ur oss den ena brutala/lätt-att-tolka-pervers meningen efter den andra. Men kul hade vi ju. Men mitt bland allt detta skulle de ju vara folk som ville ha hjälp också ;) haha. Men samtidigt så gick kvällen himla fort, som den ofta gör :)


pga att jag känner av i halsen när jag vaknar och lite under dagen väljer jag bort träningen för att hellre hinna bli frisk och slippa ha det som ett stressmoment. 


Sen fick jag ju hem mitt armband som jag beställde från We Effect, riktigt tjusigt! Så återigen säger jag till alla, hjälp till med de ni kan. Armbandet kostade 75 kr, 25 går till tillverkningen, 50 kr går till att minska fattigdom i världen. samt att armbandet är supersnyggt så det ska lätt användas framöver :)


Nej nu måste jag sätta fart, 4 underbara städtimmar väntar på mig i följd av 6 timmar som assistent sedan. Hemma vid elva ikväll igen ;)


Puss!

 

 

Av Isabella - 30 oktober 2013 12:46

Den som säger att god mat måste vara avancerat. Come on! Jag äter just nu något som är så gott att jag knappt vet vart jag ska ta vägen ;>

Wokade grönsaker (+ roccula och hemmagroddade groddar), stekt laxburgare och cream fraiche som jag blandat ned pesto i.

Hur gott som helst och så enkelt! Tips liksom ;)

Puss!

Av Isabella - 29 oktober 2013 20:23

Fortsätter med detta dåliga uppdaterande, men jobbar maaaassor och tränar ganska lite. Så har inte mycket att delge.


Körde första delen av löpkursen i söndags. Riktig skoj! Tre deltagare som fick köra järnet. Först 2,5 km lyktstopls intervaller, springa två stolpar, gå en osv. Ena deltagaren tog i så hon fick stanna i spåret och spy. underbart med den kämpeviljan! :D sedan körde vi 6 st 400 m med gåvila tillbaka. Riktigt duktiga alla tre och de var så härliga att dela tips och minnen med :)


Igår och idag har "stormen" Simone dratt förbi här i Skövde. Visst, det har blåst och regnat massor, men ingen direkt storm som de pratades om inför. Men jag och Torill hade bestämt oss för att ta en löprunda ikväll ändå. Så regnet öste ned, det blåste men inte jättemycket. Men påklädd med både underställ, jacka och reflexväst var jag för att inte bli genomblöt direkt. mycket tjusig! ;)


 


Vi började som sagt springa i ösregn, men som många gånger med Torill gör det inget vilket väder det är eller vilken form man har så går det lätt och är så himla skönt. Vi pratar och pratar och pratar. Rätt vare är så har regnet upphört - huh? Vi fortsatte springa och så poff var vi hemma och klockan visade 13,5 km. Mycket blöta, mycket grymma, underbara och alldeles perfekta 13,5 km. Precis sådär som det ska vara.


Jag.Älskar.Löpning.<3

 


Idag var min enda lediga dag btw, har jobbat sedan förra måndagen, och jobbar till och med nästa onsdag igen. Känns som om jag inte direkt gör något annat, men snart så lugnar det ned sig :)


Hur ser veckorna ut för er? Händer något roligt? Vill ni att jag ska berätta om något speciellt så hojta till!


Puss så länge ;*

Av Isabella - 22 oktober 2013 04:19

 


TRÖTT!


Det är väl de ordet som kan förklara mig just nu. Shit vad sliten jag är, nog för att jag redan förra veckan kände det när jag åkte till Bollnäs och bara satt på tåget, kroppen värkte av en enorm trötthet som inte ville ta slut. Men efter helgen är den tröttheten ju inte mindre, bara.. annorlunda ;) Istället för att vara utsliten av jobbjobbjobb så är jag numera trött i kroppen av förlite sömn men samtidigt energi efter alla fantastiska vänner och min familj som jag fått träffa i helgen. Kvalitétstid med pappa genom löprunda, med mormor genom att vara bara så som vi kan, med Angelica på gymmet + en underbar födelsedagsfest för henne som fyllde år igår! <3 Sedan Sandra genom ytterligare en löprunda i lugn och ro. Samt massa andra underbara människor i lördags. TACK för denna helg! Men, som sagt, ganska lite sömn.


Natten mellan fredag till lördag var väl okej, men låg dock fortfarande på minus efter 8,5 h sömn. Sedan har de dalat! 4 h lördag-söndag, knappa 7 h söndag-måndag (klev liksom upp kvart i fem) och inatt snackar vi max 5 h orolig sömn eftersom klockan skulle ringa 4. Jag sover aldrig bra då. Rädd att missa klockan. Så ska jag jobba 61 h måndag-måndag, alla dagar. Ingen vila här inte ;) Tänker att nästa tisdag! DÅ, då är jag ledig ;b haha.


I fredags körde jag lite cirkelträning med Angelica och Ewe på gymmet i Bollnäs (btw, vad litet de är. Man blir verkligen hemmatam med vårat gym här..). Då går det runt en av biffarna och småler när han tittar på oss. Jag håller på och visar de olika stationerna men blir osäker på om han vill åt den enda maskinen vi råkat täcka upp för att få plats. Så frågar om detta, då svarar han "haha nää, jag är bara så ovan att se folk träna på golvet i de hörnet av gymmet" och mitt svar blev "ja, men vi måste väl nyttja hela gymmets yta? ;)" snudd på att jag bjöd in honom på cirkelträningen också.. haha.


Lördagen då, sprang 15 km med pappa, de lättaste 15 km på några veckor vilket jag är så sjukt glad över! Sedan for jag och hämta upp Angelica, duschade och gjorde klart det sista innan folket kom. Vi var aaassnygga med amerikanska flaggan tema ;)


   


Angelica har ett rött linne under som inte syns på bilden. Men vi gick verkligen allin för detta. Och vilken underbar kväll/natt eller?! Jisses, har inte haft så kul på länge, det var precis det jag behövde :)


Nu ska jag börja dona på för dagen, jobbar 7-15.30 men är inte hemma igen förrän efter 17 pga buss och så. Sedan ska jag tydligen plåga mig med spinning idag kl 19, vet inte riktigt hur jag tänkte när jag anmälde mig? Kommer ju vara död bara av att jobba. Men vi gör det bästa av situationen! ;)


Tjipptjipp :*

Av Isabella - 16 oktober 2013 13:40

Slut. Sliten. Trött. Glad. Snarthelg!


Jag börjar se ljuset i tunneln för denna jobbperiod. Har jobbat otroligt mycket de senaste och kommer fortsätta göra det framöver. Men just nu tänker jag ett litet steg i taget. Idag och imorgon, SEDAN har jag hela tre dagars ledig. Uppe i norrland. Där jag ska bara vara, utan massa krav, utan massa busstider att passa och personer att springa på som man vill men ändå inte vill träffa. Jag ska njuta. Jag ska samla energi. Jag ska sova. Framförallt ska jag träffa min familj igen! :)


Igår gav jag mig ut på en löprunda, den slutade på 8,3 km. Den var tung, jobbig men samtidigt lättare än tidigare. Det gav mig energi och hopp om att löpningen är påväg tillbaka. Sedan jobbade jag, började kl 16 på Actic. När jag kommer dit så har hea maskinparken flyttats om! Det står huller om buller och atc'n är förflyttad och jag blir alldeles förvånad. Ställer mig som ett fån och bara stirrar. VAD HÄNDER?! De orden uttalades av flertalet personer under kvällen, alltid lika roligt att se reaktionen så jag och Ulrika fick någon idé om att förklara för medlemmarna att det alltid sett ut sådär bara de att vi flyttade en papperskorg ned till hörnet. Vi stod och fnissade branog länge åt de men sa som tur var inte det till någon ;)


 


Idag sov jag, jag sov till Maria ringde, då var klockan nio. Riktigt skönt! Jag behövde dess timmars sömn för att orka vara på topp ikväll, orka vara den där extra handen som kommer behövas. Ska bli spännande då det är min första kväll, tidigare har jag gått bredvid men nu blir det jag som står vid spisen och gör maten. Måtte de inte ha så höga ambitioner om mitt matlagande. hehe... Jag har även sprungit en sväng idag. Vi snackar inga distanser man fortfarande, jag genomför det. Jag springer, lyckas komma in i den där rytmen jag haft förr, där det känns bra. Där det känns som om kroppen och benen och sinnet svarar. Den där där jag tänkt mig en distans (idag 5,5 km) men den blir snäppet längre. Jag tar de där extra varvet runt parken och det slutar på 7 km. Den känslan när jag fixar mer än planerat är svår att förklara. Man äger hela världen och känner sig odödlig. Jag kan. Jag vill. Jag ska. Nu är jag påväg tillbaka folket, vi ses igen!


PUSS på er, nu ska jag packa inför kvällsjobbet. Matmat mera mat som min melodi så fint är. ciao!


 

Av Isabella - 14 oktober 2013 06:47

Hallå smulan!

Jag gillar hur någon tänker när det skaffar ett vrålåk mitt i stan som de startar halv sju på morgonen inne i området, nästan så att huset vibrerade. Mycket fin väckarklocka ;)


Igår tog jag och Torill en runda som sagt, längsta på en dryg vecka för mig. 15 km och det kändes tungt och jobbigt från start, men jag tänkte försöka alla fall. Så med Torills peppning och tjattrande vid sidan av så fixade jag det alla fall. Usch, vad händer med min kropp? Jag hoppas detta släpper snart för jag vill kunna komma tillbaka till de där med att 20 km känns plättlätt och ett lagomt pass att genomföra.


Men passet igår var alla fall precis vad jag behövde, pratade massor under rundan sådär som bara jag och Torill gör om allt och inget. Diskuterar saker man kanske inte tar till vardags och runt andra människor. Helt perfekt alltså! :) Tack Torill för denna runda, det ska bli fler framöver, det kom vi överrens om och jag ska komma upp i distans igen ;)


 


efter det var jag och jobbade, det vankades kvällsjobb med Sebastian. Ett pass som sällan innebär långtråkiga timmar utan det går fort och killen spårar. Igår körde han allsång till Kalle Moraeus tex. Nåväl, tiden sprang iväg och poff var det dags för stängning igen och det var bara att knalla hemöver.


Idag kör jag dubbla pass, först ska det städas 4 h på actic sedan PA i eftermiddag/kväll. totalt 8 h arbete, men borta hela dagen ;) skoj!.. haha.


Bara att köra. Puuuuss!

Av Isabella - 13 oktober 2013 08:23

Hallå!

Jobbat en sick massa igen på sistone, så var alldeles slut när jag kom hem halv sex i fredags och att sedan försöka ställa in sig på att klockan skulle ringa igen kl 06.00 på lördagen för en heldag på tio h gjorde att jag stängde in mig i fredagskväll. Bar iofs lådor ned till källaren så fick min trappträning där ;)


I fredags ringde kl 04.00, då jobbet skulle ske 07.00-15.30, min buss gick 05.35, sedan gick dagen i sig ganska fort. När jag väntade på bussen hem var det helt underbart höstväder, med höstiga färger och mysig sol.


 


Dock hade jag hela morgonen och förmiddagen gått runt med en såndär känsla av att något inte var helt rätt. Det var något som hänt/skulle hända. Så när jag fick en lugn stund och hann andas slog det mig som ett knytnävsslag i magen. Morfar! det var hans årsdag i fredags, fem korta, långa, hårda, ofattbara år. År av saknad, av ilska för vad som hände, av glada minnen och av förändring.


Så då var det så passade att när jag kom hem hade mitt armand kommit just i fredags, det som jag beställt för ett tag sedan. Så det kändes väldigt konstigt men samtidigt så bra. För jag vet att detta är något jag står för, något jag gladeligen lägger mina pengar på. 


 


Som sagt, igår jobbade jag heeeela dagen. Åkte hemifrån strax efter sju på morgonen, jobbade sedan 9.30-19.30, sprang därefter en bit (9 km-ish) till en busshållplats där jag kunde hoppa på bussen. Detta för att min buss inte gick förrän 20.45 så då kunde jag lika gärna använda tiden på ett bra sätt tyckte jag ;) Dock väldigt tunga steg, ungefär som den övriga veckan med mjölksyra och mentalt jobbigt. Sprang ju dessutom första gången med pannlampa och reflexväst. Men det gick bra, jag hann med bussen så! ;)


Upptäckte även igår att det är toksvårt att spöa en 8 åring i spel. Man kan ha nybörjartur men sedan tar det över, och skulle det motförmodan inte gå redi som 8 åringen vill, då ändrar man om reglerna lite. haha! Stört sköna är de alla fall. Första som sas i fredags var "du har lila naglar! Med silverränder.. jag vill mä ha!"


Tog sovmorgon idag till kl åtta minsann då det taggas distanslöpning, längsta sedan förra lördagen är mitt igår på 9 km. Så det känns i kroppen att jag inte sprungit på ett bra tag. Därefter blir det jobb, Actic, 14-stäning. Så kom och söndagsträna folk! En sånhär gråmulen dag är aldrig roligt att ligga hemma och lata, ta tag i den där krypande ångesten eftersom ni inte tränat sedan i torsdags ;) (men inte förrän jag börjat jobba - så ta en sovmorgon först!)


Peace out!

Puss-ish!

 

  

Skapa flashcards