Alla inlägg under november 2015

Av Isabella - 24 november 2015 06:16

Ny dag, ny energi!

Nästan tio timmars sömn natten som var - satt som ett smäck! Kocillanan gör ju att man sover som en bäbis ;)


Idag vankas heldag med massa aktiviteter på fritids, detta laddar jag upp med Pelle Svanslös. Så bra! Lucka 13 och jag läste lite lätt fel "Luciaspök" stod de... say no more. och huvudvärk har jag eftersom jag avgiftar mig från socker, käkade ju godis varje dag i förra veckan. "Är man sjuk så får man" ha ha, jo för de gör ju en piggare. Smarta brud.. jaja ^^, lite mer kaffe bara så fixar vi denna dagen också :>


En månad kvar till jul! I eftermiddag eller till helgen ska jag nog plocka ned min jullåda från vinden och kika om jag kan slänga upp lite adventspynt minsann. Mysigt att för första gången ha en stor lägenhet man kan julpynta. Längtar som tusan efter att få upp granen också :D 


Hepp, dags att sätta fart!

Puss på er ;>

 

Av Isabella - 23 november 2015 06:13

Godmorgon!

Ursäkta min frånvaro, men förra söndagen fick jag ju tillbaka min superjobbiga hosta vilket gjorde att jag knappt kunde sova, fick gå och lägga mig med halstablett för att kunna sova sedan låg jag ju vaken en hel del. Hade ont i nacken och i kroppen och mådde allmänt blä.


Valde därför att kontakta vc för att få träffa en läkare över min hosta så jag skulle kunna få sova på natten allefall. När jag var där så pratade vi lite, de tog en snabbsänka på mig men de var bra så jag fick kocillana utskrivet till natten och en inhalator till dagtid om de var jobbigt att andas dagtid. Sedan sa hon till mig att jag får vara hemma från jobbet i en vecka utan läkarintyg och att hon rekommenderade mig detta för att jag behövde vila för att kunna bli frisk. Sagt och gjort så sjukskrev jag mig onsdag-fredag. Kändes supermärkligt att sjukskriva mig så för de har jag aldrig gjort. Men jag fick lite bannor från henne att jag inte gjort de tidigare för de är ju inte bra att jag går runt och smittar. Ibland är man lite för inbiten i detta med att man skall jobba oavsett, en värktablett bara så går de bra..

Men skulle vi personal tycka de var okej att en förälder lämnade ett så pass förkylt barn till oss? Troligen inte, så varför är de då okej att jag jobbar så förkyld.. Tror mycket sitter i dagens samhälle att man måste städigt pressa sig och försöka sitt bästa, visa fram de bästa osv.


Förra veckan tyckte inte jag gjorde nå annat än att ligga i sängen och kolla Pelle Svanslös som jag fick ett otroligt sug efter då de snart är december och allt ^_^ Helgen var också mycket lugn. Pysslade i lägenheten, var på bio i lördags och igår tog vi de superlugnt med. Handboll på eftermiddagen var vi iväg på, dock förlust. Och jag var så borta i huvudet att jag knappt orkade fokusera på spelet för alla intryck så hängde med sådär ;b


 



Sovit mycket har jag gjort! 11-12 h per natt, så gissa jag var/är trött?! haha.

Alla fall, idag blire jobb, jag tror jag är redo.. igår var jag så trött trots att jag klev upp halv elva och handbollen var kl fyra. så vi får väl se, bara att bita ihop idag. Gå och lägga mig direkt när jag kommer hem om de är så :)


Världens bästa sambo erbjuder att skjuta mig till jobbet idag, så de är ju en ljusglimt allefall! Woopwoop. sen hoppas jag piggna på, hostan är bättre så i slutet av veckan kanske man kan riva av ett litet joggingpass? :D


Puss på er!

 

Av Isabella - 17 november 2015 05:43

Godmorgon!

Usch vad sliten jag är idag. Min förkylning kom tillbaka i söndags efter löpningen. Hostan är värst! Jag trodde de var luftrören som inte fungerade pga kylan. Då min pappa brukar vara känslig på sånt. Men sen kom de mer. nästäppa och den där tröttheten. Igår när jag snöt mig blev jag alldeles vimelkantig. Anfådd för lite. Men köpte enchinagard igår så ska väl kunna skrämma bort de nu tänkte jag. på riktigt denna gång ;)


men trots denna aviga förkylning så är jag på något sätt galet lycklig. Igår efter att ha pratat med Simon i telefonen ett tag när jag gick hem från jobbet, så fick jag ett sånt där löjligt leende på läpparna. Kunde inte sluta le. På tisdagsmötet idag kommer jag få veta mer om jobb efter jul. De känns så skönt att de liksom ordnat upp sig med jobb på så vis :)


Jobbdagen igår gick fort också, barnen på stora avdelningen är så nöjda med att jag är tillbaka. En kille kom "Fröööken, när kommer du tillbaka till oss?" "Idag :) " "aaah ^_^"  så gick han leende iväg. Tänk att man hinner göra de intrycket på så kort tid :)


Sen igår var de galet svårt för mig att sova, jag sov oroligt. Hostade massor, fick ligga högt på två kuddar och upp å kissa, slänga ut katterna från sovrummet när de blev på bushumör. Så kom Simon hem, vi låg och pratade lite innan vi sa godnatt. De gick 20 min, upp hämta halstablett för att åter igen försöka sova. De gick lättare nu alla fall. Men är galet trött när klockan ringde. uuuh! haha. bara bita ihop ;)


 


Sitter och kollar genom gamla bilder på Swinto. Så liiiiten han var. och så tittar man på klumpen som är nu. haha. Men han är ju lika söt nu, fast på ett annat sätt ;) 


   


Nu ska jag försöka sätta fart med allting. Så jag slipper stressa på samma sätt som igår när mamma hör av sig att hon åker. De blir lite lätt jobbigt när man är oklädd och opackad när hon smsar att hon åker nu. Racer blir de då, swish swish swish runt runt i lägenheten. Glömmer hälften man ska ha med sig dessutom. Nåväl, huvudsaken maten är med. Maten är viktigast, de är de som gör hela arbetsdagen! 


Puss på er ;*

 

 

Av Isabella - 13 november 2015 05:53

HEEEEJ FREDAG!

Visst är de sjukt vad fort veckorna går eller?! De är ju typ 40 dagar till julafton eller nå sånt bara. Helt galet!


I onsdags när jag kom hem efter jobbet så slirade jag in, bytte kläder för att bege mig och mysjogga med Matilda. Så galet mysigt och roligt att kunna springa och prata massor. Vi pratar om allt mellan himel och jord. Jag kände mig rosa just den kvällen för allt var rosa, utom reflexvästen och pannbandet. Vad hände där?!


 


Men de kändes ju rätt där och då. Inte så att jag i vanliga fall springer runt sådär på skolan direkt ;)


Sedan hem och duscha, för att sladda upp till mami som höll på att packa för fullt. Efter de hem och ta de lugnt på riktigt. Äta, glo på lite glee innan de var dags att däcka.


Gårdagen var en riktigt bra dag! Började med sovmorgon till tjugo i åtta. Sedan tog vi mysfrukost på coop, hem och ta de lite lugnt innan jag åkte till jobbet vid tio. Väl på jobbet fanns kaffet redo av mina fina kollegor. Goa människor! haha. På eftermiddagen höll jag i en egen torsdagsgrupp. Förra veckan var de pärlor. Denna vecka körde vi knytning av armband. Svårt men några av brudarna fick till de minsann. Tåls att övas på om de blir fler gånger :)


På tal om armband, så fick jag hem ett viktigt armband häromdagen. Aldrig Ensam. Där man stöttar psykisk ohälsa bland unga med att köpa ett armband. Den psykiska ohälsan blir allt större och vanligare tyvärr, och eftersom de inte syns på utsidan så tas de sällan heller på allvar. Så visa ditt stöd, beställ ett armband du med! Läs på om detta med psykisk ohälsa och tänk ett steg längre om någon beter sig lite annorlunda. 


 


Alla fall. Igår på mellanmålet så fick barnen rostad macka med sylt. En av tjejerna tyckte uppenbarligen mycket om sylt. För hon visade mig och jag sa "wow, mycket sylt bruden!" hennes bordskavallje svarade lite lätt "Aah, hon äter sylt med lite macka." så himla söt! En 7 åring liksom, vem tror att sådant ska ploppa ut från deras munnar?!


Idag är de kort arbetsdag, 7.30-12.00, sedan racar jag hem för helg. Hem byta om, dra med maken upp på billingen för 5 km innan vi ska på bio. Hotel Transylvanien 2. Vi kollade på första filmen härom helgen så nu ska vi se tvåan på bio. Woopwoop!


Jag önskar er alla en helt underbar fredag, puss på de!

Av Isabella - 11 november 2015 05:02

Sista galet tidiga morgonen denna vecka. puuuh! Imorgon får jag sovmorgon eftersom jag inte börjar förrän kvart över tio då tack och lov ^_^


Igår körde jag på öppningen. Trött som en gnu åkte jag när de snudd på fortfarande var natt till jobbet. Men jag inser att all trötthet är så värd när man får massa mysiga morgontrötta barn som kryper upp i famnen på en för att vakna till innan de börjar leka. 

Eftersom onsdagar räknas som lill-lördagar, så tänkte jag att tisdagar därmed är lill-fredagar, så då fick de bli kjolen igår på öppningen. Hela dagen gick barn runt "åååh du har en ko på benet!"


 


Sedan sitter man på möte 8.30-12 ungefär innan maten och därefter våldgästar mina kära treor. Slutade kl 14, skyndade mig hem för att hinna säga hej till sambon innan jag skjutsade honom till jobbet, sen ut och gå med matildus en timme, handla, hem byta om, ut å springa 6 km, hem diska, laga mat innan jag duschade och sen satte mig ned för att äta lite. puh! haha.


   


Nu ska jag sätta fart. Katterna lär ju bli alldeles hispig när jag knatar runt i lägenheten och pillar med allt. Swinto vill ju liksom vara steget snett före för att veta allt jag gör. Och Ajax brukar följa med in på toaletten för att hålla koll så inte jag använder hans mattas i onödan. typ.


Puss på er!


Av Isabella - 9 november 2015 05:48

Godmorgon!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag vaknade pigg och utvilad idag. Galet trött! Och då är de bara måndag och jag dessutom fått sova länge jämfört med vad jag kommer få göra resten av veckan. -.-

Det blir en såndär jobbig vecka då jag knappt kommer träffa Simon på eftermiddagarna förutom en sväng imorgon. Och knappt kommer få sova med honom eftersom han kommer och lägger sig vid halv två - två och jag kliver upp vid fyra halv fem.


Men bara att bita ihop, sista veckan jag går på vikarieschemat sedan är jag tillbaka på mitt eget.

Nu i veckan planerar jag att springa i princip varje dag! Långt som kort, de kroppen och huvudet orkar med :) Även mannen har ju fått nå fnatt och börjat på. ibland kommer bilder som denna, förgyller jobbdagen lite grann faktiskt xD


 


I helgen har vi hunnit haft maaaassor med kvalitetstid med varandra, vilket har varit helt underbart! Lugna kvällar och bara massa chill och mys. Så helgen är jag väldigt nöjd med. Kunde inte varit bättre. I lördags blev de ju löpning ut till crossen, 7 km i gött nedförsbacke. Sedan skyndade vi hem, duschade åt och for iväg på bandy. De fanns några supportrar på plats minsann ^_^


 


Tyvärr räckte de inte till och jag vet inte men i första halvlek spelade vi superbra och jämnt med Villa. Gick till pausvila med ledning 1-0. Sedan i andra tappade vi? De var som luften gått ur oss i pausen. Så förlorade tyvärr med 4-2 där två av Villas mål inte borde fått blivit mot ett elitserielag som Bollnäs ändå är. men men, bara att kämpa vidare boys!


Hem och hade myskväll, drog genom två filmer innan vi slocknade kl ett. Sen kväll för mig! haha. Vaknade kl elva (!!!) fick lilla paniken och valde att inte springa för att hinna med dagen utan massa stress. Så vi fick tre maskiner tvättade, matlådor lagade, hälsade på hos svärföräldrarna och fikade sedan hem och myste till med tacos. Så gott. och även igår blev de en film på kvällen. känner mig påfylld med lyckoendorfiner för att alla fall klara genom veckan, hoppas den går fort och att de snart är helg. <3


 


katterna har fått massor av kärlek i helgen eftersom vi varit hemma så pass mycket ändå. Så vi har kelat, busat, klippt klorna och bara återhämtat oss. Älskade underbar katter :)


   


Inatt har jag drömt massa drömmar. så stressiga drömmar. om jobbet. om julen. drömde att allt blev panik och vi inte hade handlat mat eller något inför julafton och vi satt där utan något. ingen gran heller, så jag var lite nere när jag klev upp faktiskt. ser inte riktigt fram emot veckan innan jul för då kommer vi vara borta från varandra nästan hela veckan. och jag har inte riktigt orken att känna av de redan mentalt. 


Nåväl, hoppas på bättre sömn resten av veckan. Positivt grundtänkande, längtan efter att få träffa mina små söta minimänniskor i skolan igen får mig att le. Då de är så underbara hela drösen på sitt egna sätt allihopa :)


Nu ska jag börja med frukost och allt så jag hinner innan bussen går!

PUSS!


 

Av Isabella - 7 november 2015 09:58

Löööördag! Mycket sömn och kärlek gör att jag känner mig piggare idag. (sen kanske de är de tre shottarna hostmedicin jag tog igår och imorse som spelar lite in också ;) )


alla fall! Idag ska pojken köra cross så då tänkte jag mig en lugn joggning dit för att få röra lite på mig. typish 6,5 km eller vad de är dit. Mycket nedförsbacke dessutom så de blir skönt ;) haha. Efter crossen ska vi hem swish in i duschen, swish ut och äta sedan swish in i bilen och iväg till Villa för att se bandy. Så att våra pojkar får lite support på plats. kan ju hoppas flames tatt sig dit också, men är aningens tvek till de tyvärr. 


 


Igår körde jag slut på katterna på kvällen med laserpennan. Swinto aka Bobbafett började flåsa och flämta efter ca två minuters lek.. killen med konditionen liksom -.- haha.

men jag älskar dem ändå, så vi ska försöka hålla igång dem lite mer tänkte vi så. Leka med dem morgonen och kvällen och även på dagen om vi är hemma för att kanske kunna banta ned dem lite :D


     


Imorgon är det fars dag och vi ska ut till svärföräldrarna en sväng och hälsa på, längesen vi träffade dem så de blir mysigt :)


heee, nu är de dags att sätta fart igen. Hoppas alla får en helt underbar lördag. De ska vi ha ;*

Puss!

Av Isabella - 6 november 2015 06:06

fybubblan så trött jag är idag! 

Men ni vet, det är freeeeedaaaag!


Detta har jag saknat tidigare. att faktiskt kunna njuta av de. veta att jag går på helg idag och får två lediga dagar. De känns så galet skönt. sen att jag ligger på överskott i timmar ett par stycken denna vecka spelar ingen direkt roll. Jag har hunnit med bra planering och så :)


framtiden känns ljus också, jag vet med mig att de blir förlängt efter jul så slipper ligga och tänka på de också. så galet himla gött ^_^


Igår åkte jag med mamma hem, så skulle vi gå hem från stationen. Och vi gick, så när vi närmade oss mitt hus så sa jag "vi hörs imorgon" hon tittade på mig "jaha, du ska inte gå en liten bit till då?" så så blev de. sötmamma ;>

Efter de så stack jag ju och sprang en liten runda på 25 minuter ungefär. I mörkret. så på med reflexvästen. man är så söt så.


 

Behöver jag säga att jag flög fram i nya skorna?


Efter rundan pratade jag med Simon i telefonen, och jag blev smått förolämpad när han föreslår att jag ska göra mig av med mina andra löparskor nu?! För han trodde att jag inte skulle använda dem nå mer?! men hallå va?! Jag är en kvinna som kan använda mina skor lite när jag känner för de! Ibland vill jag springa i mina nike, ibland mina råsa salomon och ibland mina blågrå salomon. Dagskänsla liksom. Jag sa att här gör de minsann inte alls avs med några skor inte e! Punkt och slut på de pratet.

Fattar inte alls varför han började fnissa där i andra änden av telefonen då. *muttrar*


Efter de pratet kom vi fram till att vi behöver banta våra katter. De är tjocka, sådär blytunga. Swinto är 11 månader och Ajax är 7 månader. och båda är sådär när de kommer småluffsande att man säger "Oooh, It's so fluffy I could diiie!" och sen är de bara halvlånghåriga.


 

De flyter liksom över lite överallt... haha


Okej, somsagt, snart helg! En kort dag idag känns de som. Börjar kl 8 och slutar halv fem senast. De känns skönt. Brukar ju jobba till kvart över fem tre dagar i veckan så att jag slutade kvart över fyra igår och halv fem idag känns kort istället ;)


Puss på er!

 

 

Skapa flashcards