Alla inlägg under december 2014

Av Isabella - 31 december 2014 12:27

Goddag på er alla!

Är mitt i flyttstök, packning, städning och massa knas. Förvirringen är stor och nervositeten lika så. Nytt hem, samboskap med min bästa vän och ett nytt år står framöver. Ett galet år är bakom oss och jag ska sammanfatta de i ett inlägg imorgon tänkte jag då jag har lite mer tid på förmiddagen. Just nu är jag på språng (som alltid)


Men tänkte jag skulle summera mitt år med en låt som verkligen känns som pricken över i'et på mig. Slå mig i huvudet någon gång så jag kanske kan sluta fly hela tiden ^^


Nehepp, off we go! 

PUSS PÅ ER OCH HA ETT GOTT NYTT ÅR!

Var rädda om varandra men våga visa vilka som är era närmsta. Se till att bli glada och omge er med människor som gör er glada!


Mitt nyårslöfte?

Ett gladare, spralligare, mer leende år. Lite mer spring i benen och framförallt. Leva mer i nuet.

Tjing tjing!


 

Av Isabella - 17 december 2014 09:26

Hej hej hallå! 


Jag känner mig snudd på symptomfri nu från förkylningen. Så som en liten tidig present gav jag mig själv en plats på cirkelpasset igår. Det var Hannas avslutningspass, dels inför julen och dels för att hon kommer bli borta ett tag.

Alla som känner Hanna och varit på hennes pass förr vet ju att detta såklart innebär att hon därför planerat ett extraextrajobbigt pass, för hon planerar alltid extrajobbiga nämligen! Med en fin avslutning på detta...


Så jag skuttar till gymmet, påvägen tappar jag dock min kompanjon (det var nästan som om jag tappade henne i farten men hon kunde inte komma från jobbet) så jag fick dra på min charm, och fann Lisa på gymmet istället. Inte sådär jobbigt tisdagssvårflörtad som människor annars kan vara, utan jag fick henne inom loppet av en minut ;)


Nu när jag skaffat mig en ny hetskompis började jag inse att detta kommer bli jobbigt, riktigt jobbigt! Det var längesedan jag var på cirkel och längesen jag tränade styrka alls liksom... ajaj! Nervositeten var välbefogad när Hanna i all sin glans kommer in med ett leende som är svårt att beskriva, men man kan ju lugnt säga att det leende gav en kallakårar längst ryggen för hon var på helt rätt humör! Amerika skulle lätt kunna använda henne som tortyr med sina fångar och de erkänner bara de ser leendet, såpass.


Stationerna var; Knäböj med medicinbollskast mot vägg, Spindelarmhävningsgång, burpees med jämfotahopp upp på låda, liggande lårcurl, vandrande planka, dips på lådor, sidohopp över bräda, sumoknäböj med stång, vandrande armhävning med balans på boll, knuffa matta med vikt, enbensböj x 2, en armhävning + 10 mountainclimbs, utfallshopp, mage med stång.

Efter första varvet (1 min per station som vanligt) mådde jag illa men vi körde vidare ändå precis som vanligt (45 sek per station nu). Och när man får hjärtklappning, benen håller en inte uppe och man får svårt att andas. då gör man så gott man kan, och fortsätter ändå till nästa station! Det var så galet länge sedan jag tog ut mig sådär och jag behövde verkligen de :D


Sedan när vi dött, så var det dags för den finfina avslutningen, Hannas leende var bredare och hennes röst var ännu mer vass med mysinslag när hon berättade om den. 40 sek burpees, 40 sek snabbafötter, 30 sek burpees, 30 sek snabbafötter, 20 sek burpees, 20 sek snabbafötter. SEN var vi klar! Och det var ingen vila mellan dessa, utan vi var i samma par som tidigare, så ena gjorde burpees andra snabbafötter och bytte direkt sen.


Sedan, när jag väl tog mig nedför trappen från gymmet (utan att rasa ihop, klamrade mig fast i stången) och slääääpade mig hem insåg jag att aj, detta kommer kännas imorgon.

Helt rätt, imorse när jag vaknade, var det som om någon bedövat mina ben och rumpa, blytungt! Ville inte röra dem. Gnyr vid varje rörelse, och jag min nöt tycker det är en smart idé att gå ut och jogga lite idag. hehe.


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, intala mig att löpning kommer göra mig väl och hoppas ingen ser mig på rundan. Puss på er!

 

 

Av Isabella - 15 december 2014 10:01

Heee, en jäkla förkylning satte stopp totalt för min julkalender som jag tänkte köra. Det är först idag jag vaknat och känt mig snudd på återställd! 


Så ikväll ska jag besöka bandet tänkte jag, bredvid Torill! Vet med mig att de lär vara tungt och jobbigt och fy för att springa på bandet men de är bara att bita i det sura äpplet om man ska komma igång igen. De går nog fort att träna upp och snart vara på banan igen :)


Sedan sist har jag hunnit med att sova massa, varit på Standup med Betner och Soran (UNDERBAAART!), julbakat, fått present i förskott av mamma och Nils blad annat en underbar tröja :D


Jag kan btw räkna ned, 20 dagar kvar till Ida flyttar hit! Och det kommer bli helt underbart :D Fram till dess har jag massor att göra. Funderar på om jag ska börja packa lite smått i veckan faktiskt :) sedan äre jobb, Bollnäs m. julfirande, mera jobb, nyår och flytt. POFF!


Hepp, nu ska jag fortsätta sörpla kaffe och fixa i tvättstugan. Njuta av en ledig dag. Kanske ta en sväng på stan ^^,


Puss!!


       

Av Isabella - 8 december 2014 09:46

Julkalendern då? Tänker ni. Har hon skippat den?

icke! bara de att jag numera har förkylning så kan inte träna som jag vill. Men har ändå valt att bocka i det som jag gjort.


I Lördags valde jag att uppleva en träningsdejt med någon jag gillar. Vilket jag anser vara hela gänget på tomtetåget!

vilket i sin tur leder till gårdagen som jag blev jättejättetrött för jag hade sovit lite och hade en förkylning i kroppen men ack så glad ändå :)


och ikväll, ikväll ska jag ta en myskväll med raggsockorna på! Så så ser min julkalender ut de senaste dagarna ;)


Hur har eran julkalender gått? Ni har väl inte missat att bocka av och njuta av december, sista månaden på året och alla fina belysningar som är såhär års :)


 

Av Isabella - 8 december 2014 09:45

Tomtetåget 2014


Vilket underbart tåg! Skratt, Glädje, Gemensak, Underbart!


Började på fredagen redan när jag åkte till Jönköping tidigt för att möta upp min Ida så vi tog en lugn eftermiddag tillsammans där. Gick i butiker, åt god lunch och bara njöt och hade kul. Peppade inför kommande morgon.

Mötte sedan upp folket för middag på hotellet, återigen massa underbara återseenden och några nya ansikten. Alltid lika skoj! :)

Skratt, god mat och glädje var den kvällen fylld med. Drösade i säng och somnade.


Upp på morgonen för att ladda hotellfrukost och då dök ju även våran älskade och efterlängtade Maria upp efter sin vistelse i Hongkong och omnejde under några månader. Så hon sprudlade och lös min fina tjej!

Åt frukost läääänge innan vi fnissande tog oss upp till hotellet för att svira om till våra dräkter. Enhörningar! (Jag såg ju dock ut som ett stekt ägg om jag inte hade luvan på. men de bjöd jag på ;) )


 


Off we go! 10.00 tuffade detta underbara tåg sedan iväg från Jönköpingscentral. Det var omkring 65 glada spralliga löpare. Och då hade ju ytterligare ett gäng anslutit sig. Så vi var ungefär hälften "gamla rävar" och hälften nytt blod som jag och Emma kommenterade det hela ;)


Tuffade på genom staden med ett leende på läpparna, många var pirriga och förväntansfulla. Aldrig sprungit/joggat längre än 21 km vilket de trodde de knappt skulle klara idag. Men vi, längst bak i partygruppen tog ju våran uppgift mycket seriöst och skulle minsann se till att folket skulle fixa mer än de trodde! Så peppande ord, mycket pratande, skratt och leende fortsatte vi till första stoppet. Lite vätska och sedan vidare mot Kackel för macka och kaffe och kiss. 


Efter Kackel skulle vi dela upp oss i de grupper vi berättat om för folket redan innan. Det är "Snabba gruppen", "Mellan gruppen", "6 gruppen" (blev väldigt många glada hejarrop till detta namnet) och så avslutningsvis "Partygruppen" det är vi som håller 6.30-7 tempo och går i alla backar. Vi är också otroligt nogranna med att ingen, verkligen ingen hamnar sist själv utan det är alltid någon av Henke, Fredrik eller jag som är sist med denne i så fall. För detta är inget tempolopp utan en rolig dag vi genomför tillsammans. Där vi spräcker distansrekord som många inte trodde fanns i deras liv ens!


Så halvvägs till näst sista stoppet Ölmstad kom det ett par tjejer, Ann och Jeanette, med som säger "vi har aldrig sprungit längre än 21 km!" och då tjoade vi, körde highfive och bara njöt. Deras leenden för varje steg är svåra att förklara. Men jag menar, titta på dem? Helt underbara tjejer som alltid höll humöret högt och verkligen visade att ingenting är omöjligt!

 

Framme i Gränna, där de gått från 21 km till 41 kms rekord. Och de skulle inte sluta där utan de tog hela dagen 44 km!! GRYMMA BRUDAR!

 


Framme i Ölmstad hade vi en mycket fin överraskning som väntade oss. Pepparkakor, Glödd, Lussebullar och allt sånt där. OJ SÅ GOTT DET VAR! Mums mums, glada människor och vädret var ändå med oss med lite lite duggregn och vindstilla, 3-4 plusgrader. Perfekt! Jag blev dock väldigt varm i min dräkt men äsch! Hade ju mina brudar med mig vid Ölmstad så vi körde såklart en obligatorisk selfie på de ;)


 


Vidare mot Gränna! 12 kms färd där vi fortsatte som tidigare, gick i backarna, höll ned tempot och släppte ingen ur sikte. Efter några km kom Ida och hängde på och som hon glänste och njöt i hela sin aura över denna resa. Helt underbart! Jag och Emma sprang och pratade och höll ett mycket behagligt tempo. Jag kanske ska berätta (mycket dåligt av mig jag veeet men hallå eller, det sker två gånger om året detta lopp bara!) att jag hade en förkylning i kroppen. Så innan vi begav oss på morgonen hade jag petat i mig två alvedon och de kändes toppen att springa men jag tog ju inte ut mig rent pulsmässigt heller. 

Stannade till när vi var halvvägs till Gränna på sista etappen för att köra lite gruppfoton. och varför köra standard med massa ansikten då? Vi körde såklart Partygruppens mood!

   


Sedan fortsatte vid, mot Gränna, mot Gränna!


 


Vi närmade oss, både Emma och Ida var oförskämt pigga där vi trippade på mot Gränna hamn. och när man ser skylten GRÄNNA så måste vi såklart varje år stanna där. För vad skulle de annars vara för vits att springa förbi en sådan fin skylt? Nä precis! Så slängde upp mina brudar där vid skylten och fotade!


 


Framme i Grännahamn blev det många känslomässiga upplevelser. De var nästan hälften av alla deltagare som tagit distansrekord detta året vilket är helt underbart! Vilket genomförande! och de krigade, skrattade, njöt och var helt underbara allihopa så man blev ju nästan känslomässig själv!

Färjan över till Visingsö där vi sedan springer de sista 3 km till hotellet vi ska bo på. In och duscha, kan ni fatta hur skönt de är att duscha? Svårt att beskriva men topp tre bästa sakerna den dagen nästan ;)

Bytte om och gjorde oss redo för middag med det bästa gänget!


   


Under middagen körde vi lite frågesport och annat kul. Självklart skulle vi också rösta fram en vinnare av årets bästa utklädnad. Detta året blev det David aka Hjärtat med sin fantastiska förmåga att alltid få till en underbar utklädnad och genomför hela loppet trots att han som i detta fallet fick springa med händerna längst kroppen hela vägen och ändå gör det lätt och ledigt med ett leende och alltid ett gott ord över. Mycket bra jobbat!


 


Efter middagen fortsatte festen upp till puben på övervåningen. Skratt och dans kan man ju beskriva bäst den kvällen med. Lika härliga människor som alltid.


Vill tacka Suss, Alex och Marie för en underbar helg som alltid. Fast ändå liiite bättre, roligare och lättare än tidigare. Helt underbart!


Idag sitter jag helt utan röst för min förkylning, men vetni? Det var det värt! Alla dagar på året.


Puss!


Av Isabella - 5 december 2014 08:58

Godmorgon!

Slänger in en snabb update innan jag packar vidare och donar på inför Tomtetåget imorgon! :)


Ska ju berätta lite om julkalendern hur den går, eller hur? Eftersom jag tränar en hel del löpning så är det liksom lite svårt att sätta "Spring lika många km som dagens datum" igår när jag sprang 16 km igår och det bara var den 4e, lika så blev det liksom inte Norska intervaller då heller 4x4 minuter :P


Nåväl!

I onsdags blev det snabb kortdistans, 5 km. Utan klocka men jag tog i så pass mycket jag kunde. Sedan jobbade jag natt och igårmorse gick jag hem och njöt verkligen så jag räknar de som en mysig morgonpromenad om något! Mörker och inte många som är ute på kl sex på morgonen :)

Idag ska jag spendera 30 min på det jag gillar allra mest och det kommer bli mer också eftersom jag ska träffa min Ida i Jönkan! :)


Har ännu inte bestämt mig vad jag ska fylla i för morgondagen då jag kommer köra Tomtetåget på 43 km. Men det märker vi la på söndag eller måndag när jag nästa gång hinner uppdatera igen ;) Att vara ledig är sällan samma sak som att vara hemma och chilla i min värld. Har alltid saker som ska göras, människor som ska träffas. Vilket min mamma brukar banna mig för att jag gör men kan liksom inte låta bli att de blir så? haha. 


Nåväl, dags att packa klart resten så jag hinner till Hemköp och hämta ut paket och lite sånt också ;)

CIAOO HA EN HELT UNDERBAR HELG NU FOLKET!
PUSS

 

 

Av Isabella - 2 december 2014 23:43

Glömde ju visa hur tatueringen från helgen blev. Jag är galet nöjd! :)

Puss och godnatt folket!

Av Isabella - 2 december 2014 11:11

1 & 2 December i årets julkalender då!


Jag vaknade upp med en hejdundrande skön halsonda igår så ingen löpning där inte! Jobbar dessutom 15-06 igår, idag och imorgon så de blir sådär halvdant med sömn men jag får ju träffa min "familj" allefall och ha trevligt :)


Igår blev det en walk på stan för att shoppa lite julklappar, nästan klar på de nu! woopwoop. Sedan gjorde jag i ordning matlådor, "slängde ihop" lite som jag tror blir tokgott. Och för att bocka av på julkalendern då så blev det en pw där jag tänker på allt bra jag gjort. För jag tänker så mycket och njuter när jag är ute och går. Lyssnar på musik, dansar och ler för mig själv. Folk tittar lite snett men tror de börjar vänja sig när de ser den rödhåriga kalufsen som kommer studsande ^^


Och idag ska jag göra 500 reps tänkte jag hemma. Då blir det Armhävningar (50 st), Knäböj (100 st), Utfallssteg (100 st), Höftlyft (50 st), "Kissandehunden" (100 st), Sidoplanka med höftdopp x 2 (50 st x 2). Kommer kännas gött kan jag säga! Någon som vill hänga på? Kör så berättar ni efteråt hur det gick! :)


Puss!

 

 

Skapa flashcards