Direktlänk till inlägg 1 december 2015

281.

Av Isabella - 1 december 2015 08:13

Sambon kom häromdagen och frågade "haru bloggtorka eller?" jaa de har jag. varför?

för jag har inget att skriva om. Jag går hemma och är galet förkyld med en hosta jag troligen aldrig haft liknande till förr. Såpass att jag nu är sjukskriven en vecka för att se om jag faktiskt kan få bli frisk.


Jag har gått och varit mer eller mindre förkyld sedan jag började på nya jobbet, och innan dess också var de sporadisk träning. vilket sänker mig. för den jag så mig vara, en löpare, den kan jag inte vara nu. Och de gör mig ledsen, nedstämd, oglad, jag sover mer, äter massor, känner mig så osexig (förlåt..) och bara allmänt Obella.


Jag försöker vara glad och försöker vara uppåt men man orkar inte hela tiden. så där har ni, varför jag inte direkt är en jävel på att blogga nu. jag har inget att skriva om. Mina dagar ser ut såhär: vaknar trött, dricker massor, kissar ännu mer, trött, lägger mig kring kl sju för att somna vid åtta hav nio. sover tio timmar per natt utan problem. Nej, jag är inte höggravid men man kan tro de. nåväl.


Mina ljuspunkter i vardagen är dels att jag är med katterna i princip dygnet runt. de får mig att skratta och må bra. De är klumpiga nå fruktansvärt och jag önskar man kunde ha en kamera på dem och sitta och kika på i repris när de ligger och sover liksom. Bara nyss skulle Swinto i sin iver hoppa upp på bänken för han trodde han skulle få mat, felberäknade, hamnade bara halva kroppen på bänken ´, gled ned och BÄÄÄM rätt ned i vattenskålen så övriga matskålar skvätte runt hela köket.


 


Sorry för nakenhet ;)


Häromdagen hörde jag Simon "Men Swinto... aah nu tar jag med mig honom till jobbet då!" så kom han in sådär till köket. och katten var ju helnöjd. så lat som han är var de fettbra att kunna få skjuts de där tre meterna från hallen till matskålen..

Och Ajax, han springer runt och är allmänt superfjant. kom nyss in i köket med sitt byte - råttan. död sedan länge.. och skulle visa upp för mig vilken fångst han gjort. de är för goa alltså :) <3


 

Ligger med mig i sängen och kollar tv, de älskar slappa kvällar.


Sen har jag ju gjort min årliga Movember tatuering! Och jag måste säga att årets är nog snäppet coolare och snyggare än tidigare års. I år fick man bestämma själv. Så jag sa att jag vill ha texten Fuck Cancer men den ska vara formad som en mustasch. sagt och gjort, som en grymma tatuera jag hade Nice Guy Chris. fixade han de ;)

   


Sen kom mamma på besök igår, hon fick väl mordeskänslor, något som sällan händer, och ställde sig och fixade i ordning ingefära och citron-vatten till min stackars hals. De tackar jag för, fina mamma ;* haha.


 


Nu har jag fått skriva av mig lite, haft igång musik som får mig på bra humör. Så jag avslutar detta superlånga halvkassa, nedstämda inlägg med en låt jag gillar, som får mig att bli glad trots att jag nyss hade tårar av trötthet i ögonen :)


Puss på er!


https://play.spotify.com/track/1Gzv0cMy3xm7sgN5gd7WkU

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Skapa flashcards