Alla inlägg under mars 2015

Av Isabella - 30 mars 2015 15:47

Jag har verkligen börjat uppskatta detta med lediga helger. Förr har jag inte direkt haft något behov av det. Mest bara massa dötid som jag inte gjorde något på eller sprang liksom. Nu har jag fullt upp hela helgerna, men absolut inte på ett dåligt sätt. Det är cross eller löpning nästan varje helg. I helgen slog jag till med ett ikea besök. Vem trodde jag skulle åka dit frivilligt va? Men de var som sällskap åt mina bruttor (jag åkte för bilresans skull).


Men kanske ska köra allt från bööörjan? Känns lite drygt att hoppa runt i helgen sådär. Fredag! Börjar med att jobba 8-14. Katten vaknar samtidigt som mig, han är ju mest morgonpigg av oss två om jag ska vara ärlig, själv behöver jag en kanna kaffe för att komma igång medans han studsar runt som en tok från start. Han brukar börja med att ramla ned från kattställningen innan han sedan springer runt innan han ens öppnat ögonen typ. Token <3


 


Jobbar sedan på, supergo dag på jobbet men trött som tusan så linkar hemåt med något som känns som en galen förkylning på gång. Ont i huvudet, kroppen, SKINNET! snuvig och trött. går hem och sover en timme innan S kommer och studsar i sängen, ska jag vara ärlig minns jag inte supermycket av fredagseftermiddagen och kvällen. var ganska sliten. Men vi har alla fall iväg och handlade våffeljärn för vi bestämde oss för att köra på våfflor på kvällen. Nomnom! Bara de att en våffla blev typ 5-6-7 våfflor och jag mådde till slut illa. Detta höll i sig hela natten och lika på lördagsmorgonen då jag egentligen bokat löpdejt med min kära Torill. Jag låg i soffan och höll mig för magen av illamåendet och Simon säger åt mig att testa käka lite frukost alla fall se om jag mår bättre då. Sagt och gjort pillade jag i mig en macka alla fall. Mötte upp min fina Torill redo att göra en runda i de underbara vädret.


Efter någon km frågade hon hur de kändes och jag sa "Äsch de är lugnt, bara vi inte kör för snabbt då jag svalde spyan efter första km :D " haha. Jag lyckades till slut skutta ihop nästan 18 km och jag var nöjd. Torill var som vanligt ett solsken med de där leendet på läpparna som bara hon har :)


Hem, duscha och byta om för att åka med bruttorna till Ikea, känslan när vi kommer dit, jag plockar en vagn och glider fram i, Ida trycker ned mig i vagnen och sätter bebisen i famnen så åker vi så genom ikea. Turas om att sitta med Benji antingen jag, Ida eller Mia.


 


Riktigt kul hade vi och ingen stress utan bara glida runt och ha galet mysigt :) Jag handlade för 300 kr vilket är chockerande! Blev ett lakanset och lite doftljus. that's it. fanns ju massa jag var sugen på men inte är i behov av så då avstod jag ^^

Sedan bilresan hem med massa skratt och ståj, de är så man var helt uppfylld av glädje och ont i magen av allt skratt. Tack för de brudar! <3


Hemma sedan slog förkylningen till rejält, jag blev trött och orkeslös, frös och mådde allmänt kasst. ingen matlust och filmen Ida och jag började titta på somnade jag ifrån hela tiden så de sluta med att Simon och Ida tittade klart medans jag sov där i ett hörn. släpa mig in till sängen och slocknade igen, tror nog jag sov 10-12 timmar lördag - söndag där. Sov till och från fram till elva igår dessutom :b haha. Upp och käka lite frukost och vakna till innan vi tog med Swinto och hälsade på hos mamma eftersom de ska iväg sedan. Swinto blir ju galet omhändertagen där uppe, som att släppa lös ett barn liksom, de ska dalsat, mysas och busas. Men han gillart ;)

 

   


Efter de fortsatte vi vårat lugna söndagsmys med att dra och kolla på skövdes sista hemma match för i år, vilken känsla att sitta där och bara se laget köra. De spritte till i oss båda och suget att börja spela handboll igen är stort! Usch vad kul de var när man höll på liksom, finns de inge farmalag man kan köra i häromkring tro? haha. 


 


Sedan tog vi de lugnt efter matchen, hem och göra tacos, kolla film och sova tidigt (för mig alla fall, tvärslockna medans den andra låg vaken längre tydligen). 


Som sagt, jag uppskattar verkligen mina lediga helger nu, och trots att jag har lediga helger så träffar jag jobbet nästan varje helg eftersom de inte bara är min arbetsplats utan också mina närmsta vänner. Nu ska jag sätta mig och planera inför löpkursen imorgon, Ida ska troligen hänga på så de ska bli kul. Få se hur långt jag kan pressa na ;) haha. 


Puss!  

Av Isabella - 19 mars 2015 13:27

Livet leker! Solen lyser och jag älskar mitt liv. Löpningen går relativt bra. Jobbet flyter och jag har träffat världens bästa människa <3

Kan de bli bättre? Heeee ;> fick frågan om jag kunde vara barnvakt en sväng idag till tre underbara ungar, vem säger nej till de? Inte jag! Så fick bebismys och stöka runt med 2 och 3 åring.

Såhär såg vi ut imorse innan vi gick ut i finvädret. Det sluta med att minstingen somnade när jag bar på honom. Han som har jättesvårt att somna i famnen. Hur söt var inte han då? Jätte! Mamman och pappan bara flinade åt mig när jag berätta att jag inte kunde fälla ned sitsen i vagnen och därför bar honom. Men självklart var de en fin ursäkt bara att få bära runt på knodden ;) haha.

Nu ska jag dricka kaffe innan jag beger mig ut på lite löpning i solen. Woopwoop!

Hur ser er torsdag ut då? :)

Puuuuss!

Av Isabella - 5 mars 2015 22:15

Godkväll! Fredag imorgon, lovely huh?!
Jag ligger med en dryg förkylning just nu. Planerar att göra slut mycket snart. Framförallt pga mitt 6h lopp på lördag. Men planen är (efter att ha diskuterat saken med min sambo) att jag ska ta de chill. Leva på lite väektabletter och absolut inte hålla ett högt tempo. Utan mysjogga hela tiden. Fokus; hålla mig i rörelse.

Sedan ska vi ha inflyttningsfest, som vi sett fram emot detta! Inviga lägenheten ^^, hähä!
Mina finaste vänner är bjudna och jag tror och hoppas alla kommer bra överens trots att inte alla känner alla. På söndag väntar kalas för S systerson, ska bli trevligt. Ser verkligen fram emot denna helg. Känns som om jag kommer njuta av livet som jag gör för det mesta numera :) underbart!

Sedan har jag och Ida bestämt oss att köra ett halvmaraton i höst, för att få ett träningsmål för henne :) tror de kommer gå superduper!
Saknar min lilla Tuss just nu, han är så galet mysig. Imorse när jag kom hem gick vi och la oss ett par timmar och sov. Han vid min huvudkudde <3

Funderar på om man ska köra på någon skön outfit på lördag eller bara köra i vanliga kläder för en gångs skull på ett lopp? Får klura på de! Kanske kan ta Batmankjolen nu när jag har en matchande Batman tröja jag hämtade ut idag ;) höhö.

Heee, dags att krypa ned i sängen och göra en av mina favoritsysslor förutom löpning. Sova! Woopwoop ;>

Btw, tips på fooooood imorgonkväll som taggning för loppet?

Tjipptjipp, puuuuss!

Av Isabella - 1 mars 2015 10:28

Såhär myser vi på söndagsmorgonen. Liten Swinto som lekt rövare hela morgonen. Klev upp med honom för att låta fylltratten sova lite mer ;) haha. Samt att jag skulle hinna vara social med Idas familj :)

Dagen kommer vara lugn fram till jag börjar jobba kl 18. Vaknade med halsont så vill inte ut och springa då utan tror jag kör på de imorgon. Hinner med en lite längre runda imorgon så kan jag ta några kortare i veckan innan 6h på lördag. Jag har blivit så himla lat på sistone. Njuter av att köra hemmamys istället för att vara ute på hela tiden. ^^,

Här på morgonen har jag skrattat åt folkets snack om morgon och kvällsfisar och mycket andra märkliga samtalsämnen, så jag har ont i magen av allt skratt. Precis som det ska vara ;>

Heeee, snart in och hoppa på den sovande hälften. Woopwoop!

Puss på de ;*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Skapa flashcards