Direktlänk till inlägg 17 november 2015

278.

Av Isabella - 17 november 2015 05:43

Godmorgon!

Usch vad sliten jag är idag. Min förkylning kom tillbaka i söndags efter löpningen. Hostan är värst! Jag trodde de var luftrören som inte fungerade pga kylan. Då min pappa brukar vara känslig på sånt. Men sen kom de mer. nästäppa och den där tröttheten. Igår när jag snöt mig blev jag alldeles vimelkantig. Anfådd för lite. Men köpte enchinagard igår så ska väl kunna skrämma bort de nu tänkte jag. på riktigt denna gång ;)


men trots denna aviga förkylning så är jag på något sätt galet lycklig. Igår efter att ha pratat med Simon i telefonen ett tag när jag gick hem från jobbet, så fick jag ett sånt där löjligt leende på läpparna. Kunde inte sluta le. På tisdagsmötet idag kommer jag få veta mer om jobb efter jul. De känns så skönt att de liksom ordnat upp sig med jobb på så vis :)


Jobbdagen igår gick fort också, barnen på stora avdelningen är så nöjda med att jag är tillbaka. En kille kom "Fröööken, när kommer du tillbaka till oss?" "Idag :) " "aaah ^_^"  så gick han leende iväg. Tänk att man hinner göra de intrycket på så kort tid :)


Sen igår var de galet svårt för mig att sova, jag sov oroligt. Hostade massor, fick ligga högt på två kuddar och upp å kissa, slänga ut katterna från sovrummet när de blev på bushumör. Så kom Simon hem, vi låg och pratade lite innan vi sa godnatt. De gick 20 min, upp hämta halstablett för att åter igen försöka sova. De gick lättare nu alla fall. Men är galet trött när klockan ringde. uuuh! haha. bara bita ihop ;)


 


Sitter och kollar genom gamla bilder på Swinto. Så liiiiten han var. och så tittar man på klumpen som är nu. haha. Men han är ju lika söt nu, fast på ett annat sätt ;) 


   


Nu ska jag försöka sätta fart med allting. Så jag slipper stressa på samma sätt som igår när mamma hör av sig att hon åker. De blir lite lätt jobbigt när man är oklädd och opackad när hon smsar att hon åker nu. Racer blir de då, swish swish swish runt runt i lägenheten. Glömmer hälften man ska ha med sig dessutom. Nåväl, huvudsaken maten är med. Maten är viktigast, de är de som gör hela arbetsdagen! 


Puss på er ;*

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Skapa flashcards