Direktlänk till inlägg 23 november 2015

279.

Av Isabella - 23 november 2015 06:13

Godmorgon!

Ursäkta min frånvaro, men förra söndagen fick jag ju tillbaka min superjobbiga hosta vilket gjorde att jag knappt kunde sova, fick gå och lägga mig med halstablett för att kunna sova sedan låg jag ju vaken en hel del. Hade ont i nacken och i kroppen och mådde allmänt blä.


Valde därför att kontakta vc för att få träffa en läkare över min hosta så jag skulle kunna få sova på natten allefall. När jag var där så pratade vi lite, de tog en snabbsänka på mig men de var bra så jag fick kocillana utskrivet till natten och en inhalator till dagtid om de var jobbigt att andas dagtid. Sedan sa hon till mig att jag får vara hemma från jobbet i en vecka utan läkarintyg och att hon rekommenderade mig detta för att jag behövde vila för att kunna bli frisk. Sagt och gjort så sjukskrev jag mig onsdag-fredag. Kändes supermärkligt att sjukskriva mig så för de har jag aldrig gjort. Men jag fick lite bannor från henne att jag inte gjort de tidigare för de är ju inte bra att jag går runt och smittar. Ibland är man lite för inbiten i detta med att man skall jobba oavsett, en värktablett bara så går de bra..

Men skulle vi personal tycka de var okej att en förälder lämnade ett så pass förkylt barn till oss? Troligen inte, så varför är de då okej att jag jobbar så förkyld.. Tror mycket sitter i dagens samhälle att man måste städigt pressa sig och försöka sitt bästa, visa fram de bästa osv.


Förra veckan tyckte inte jag gjorde nå annat än att ligga i sängen och kolla Pelle Svanslös som jag fick ett otroligt sug efter då de snart är december och allt ^_^ Helgen var också mycket lugn. Pysslade i lägenheten, var på bio i lördags och igår tog vi de superlugnt med. Handboll på eftermiddagen var vi iväg på, dock förlust. Och jag var så borta i huvudet att jag knappt orkade fokusera på spelet för alla intryck så hängde med sådär ;b


 



Sovit mycket har jag gjort! 11-12 h per natt, så gissa jag var/är trött?! haha.

Alla fall, idag blire jobb, jag tror jag är redo.. igår var jag så trött trots att jag klev upp halv elva och handbollen var kl fyra. så vi får väl se, bara att bita ihop idag. Gå och lägga mig direkt när jag kommer hem om de är så :)


Världens bästa sambo erbjuder att skjuta mig till jobbet idag, så de är ju en ljusglimt allefall! Woopwoop. sen hoppas jag piggna på, hostan är bättre så i slutet av veckan kanske man kan riva av ett litet joggingpass? :D


Puss på er!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Skapa flashcards