Direktlänk till inlägg 9 november 2015

275.

Av Isabella - 9 november 2015 05:48

Godmorgon!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag vaknade pigg och utvilad idag. Galet trött! Och då är de bara måndag och jag dessutom fått sova länge jämfört med vad jag kommer få göra resten av veckan. -.-

Det blir en såndär jobbig vecka då jag knappt kommer träffa Simon på eftermiddagarna förutom en sväng imorgon. Och knappt kommer få sova med honom eftersom han kommer och lägger sig vid halv två - två och jag kliver upp vid fyra halv fem.


Men bara att bita ihop, sista veckan jag går på vikarieschemat sedan är jag tillbaka på mitt eget.

Nu i veckan planerar jag att springa i princip varje dag! Långt som kort, de kroppen och huvudet orkar med :) Även mannen har ju fått nå fnatt och börjat på. ibland kommer bilder som denna, förgyller jobbdagen lite grann faktiskt xD


 


I helgen har vi hunnit haft maaaassor med kvalitetstid med varandra, vilket har varit helt underbart! Lugna kvällar och bara massa chill och mys. Så helgen är jag väldigt nöjd med. Kunde inte varit bättre. I lördags blev de ju löpning ut till crossen, 7 km i gött nedförsbacke. Sedan skyndade vi hem, duschade åt och for iväg på bandy. De fanns några supportrar på plats minsann ^_^


 


Tyvärr räckte de inte till och jag vet inte men i första halvlek spelade vi superbra och jämnt med Villa. Gick till pausvila med ledning 1-0. Sedan i andra tappade vi? De var som luften gått ur oss i pausen. Så förlorade tyvärr med 4-2 där två av Villas mål inte borde fått blivit mot ett elitserielag som Bollnäs ändå är. men men, bara att kämpa vidare boys!


Hem och hade myskväll, drog genom två filmer innan vi slocknade kl ett. Sen kväll för mig! haha. Vaknade kl elva (!!!) fick lilla paniken och valde att inte springa för att hinna med dagen utan massa stress. Så vi fick tre maskiner tvättade, matlådor lagade, hälsade på hos svärföräldrarna och fikade sedan hem och myste till med tacos. Så gott. och även igår blev de en film på kvällen. känner mig påfylld med lyckoendorfiner för att alla fall klara genom veckan, hoppas den går fort och att de snart är helg. <3


 


katterna har fått massor av kärlek i helgen eftersom vi varit hemma så pass mycket ändå. Så vi har kelat, busat, klippt klorna och bara återhämtat oss. Älskade underbar katter :)


   


Inatt har jag drömt massa drömmar. så stressiga drömmar. om jobbet. om julen. drömde att allt blev panik och vi inte hade handlat mat eller något inför julafton och vi satt där utan något. ingen gran heller, så jag var lite nere när jag klev upp faktiskt. ser inte riktigt fram emot veckan innan jul för då kommer vi vara borta från varandra nästan hela veckan. och jag har inte riktigt orken att känna av de redan mentalt. 


Nåväl, hoppas på bättre sömn resten av veckan. Positivt grundtänkande, längtan efter att få träffa mina små söta minimänniskor i skolan igen får mig att le. Då de är så underbara hela drösen på sitt egna sätt allihopa :)


Nu ska jag börja med frukost och allt så jag hinner innan bussen går!

PUSS!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Skapa flashcards