Direktlänk till inlägg 13 november 2015

277.

Av Isabella - 13 november 2015 05:53

HEEEEJ FREDAG!

Visst är de sjukt vad fort veckorna går eller?! De är ju typ 40 dagar till julafton eller nå sånt bara. Helt galet!


I onsdags när jag kom hem efter jobbet så slirade jag in, bytte kläder för att bege mig och mysjogga med Matilda. Så galet mysigt och roligt att kunna springa och prata massor. Vi pratar om allt mellan himel och jord. Jag kände mig rosa just den kvällen för allt var rosa, utom reflexvästen och pannbandet. Vad hände där?!


 


Men de kändes ju rätt där och då. Inte så att jag i vanliga fall springer runt sådär på skolan direkt ;)


Sedan hem och duscha, för att sladda upp till mami som höll på att packa för fullt. Efter de hem och ta de lugnt på riktigt. Äta, glo på lite glee innan de var dags att däcka.


Gårdagen var en riktigt bra dag! Började med sovmorgon till tjugo i åtta. Sedan tog vi mysfrukost på coop, hem och ta de lite lugnt innan jag åkte till jobbet vid tio. Väl på jobbet fanns kaffet redo av mina fina kollegor. Goa människor! haha. På eftermiddagen höll jag i en egen torsdagsgrupp. Förra veckan var de pärlor. Denna vecka körde vi knytning av armband. Svårt men några av brudarna fick till de minsann. Tåls att övas på om de blir fler gånger :)


På tal om armband, så fick jag hem ett viktigt armband häromdagen. Aldrig Ensam. Där man stöttar psykisk ohälsa bland unga med att köpa ett armband. Den psykiska ohälsan blir allt större och vanligare tyvärr, och eftersom de inte syns på utsidan så tas de sällan heller på allvar. Så visa ditt stöd, beställ ett armband du med! Läs på om detta med psykisk ohälsa och tänk ett steg längre om någon beter sig lite annorlunda. 


 


Alla fall. Igår på mellanmålet så fick barnen rostad macka med sylt. En av tjejerna tyckte uppenbarligen mycket om sylt. För hon visade mig och jag sa "wow, mycket sylt bruden!" hennes bordskavallje svarade lite lätt "Aah, hon äter sylt med lite macka." så himla söt! En 7 åring liksom, vem tror att sådant ska ploppa ut från deras munnar?!


Idag är de kort arbetsdag, 7.30-12.00, sedan racar jag hem för helg. Hem byta om, dra med maken upp på billingen för 5 km innan vi ska på bio. Hotel Transylvanien 2. Vi kollade på första filmen härom helgen så nu ska vi se tvåan på bio. Woopwoop!


Jag önskar er alla en helt underbar fredag, puss på de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella - 29 december 2015 08:40

Hoppsan vad tiden springer iväg! Minns inte riktigt när jag skrev senast mer än att de var ett bra tag sedan... Alla fall, har lite julledigt nu, underbart! Jobbade öppningen dagen innan julafton vilket gjorde att jag slutade tidigt den dagen också...

Av Isabella - 10 december 2015 07:15

Här sitter jag och toookgäspar. så galet trött så de finns liksom inte! Ändå har jag litegranna av sovmorgon för andra dagen i rad. men då blir man ju vaken på natten när Simon kommer hem. så har man svårt att somna om dessvärre. så inatt blir det ...

Av Isabella - 8 december 2015 05:59


Godmorgon!   Gosh så trött jag är på morgonen, är ju verkligen inte van att kliva upp såhär tidigt. men jag mår bra! jag är så glad att ha börjat jobba igen och igår var en supermysig dag trots vissa tvätstående barn ^^,   på morgonen tillexe...

Av Isabella - 7 december 2015 06:06

När man är så trött att man är illamående redan när man kliver upp. gav upp försöket att sova när de var en halvtimme kvar innan klockan skulle ringa.. och man vet att veckan inte ens har börjat ännu. Jobbar 8-17.15 idag och jag har inatt legat och v...

Av Isabella - 4 december 2015 11:05


Ser ljuset i tunneln! Känner mig bättre, sover iofs oroligt men kan ju bero på att jag knappt gjort annat än att sova och vila senaste veckorna. Men jag hostar i princip ingenting, kan nästan sova utan nässpray och jag känner mig piggare. Så bara den...

Skapa flashcards