Alla inlägg den 14 mars 2013

51.

Av Isabella - 14 mars 2013 10:28

Hittade lite bilder från helgens lopp, dessa var tagna av en man jag hade instruktion med förra veckan. Riktigt kul hade vi, började prata massa löpning och fick ihop ett bra pass som jag själv blev sugen att göra. Haha.


Vill ni se alla bilder från helgen tagna av Thomas Frykenmo klicka HÄR


Själv valde jag ut dem på mig och brudarna, ni ser ju vilket toppenväder vi hade och då förstår ni säkert att om Ida skulle ringa och säga "Bella, ska vi köra 6 timmars i helgen?" så skulle jag aldrig tveka. Detta kan jag göra om och om igen varje lördag resten av mitt liv ungefär. Bästa lördagen ever :)


     


För övrigt har jag haft det riktigt gött denna vecka! Tog ju en joggingtur med mamma i måndags, vilade i tisdags när jag jobbade. Igår klev jag upp kl 7 för att möta mamma på bandet, "rev" av 7 km innan det blev frukost sedan hem och tagga om för cirkel. Körde dessutom ett PTpass med mamma innan cirkeln, läs om det HÄR. (kan ju för övrigt meddela att när jag smsade och frågade hur hon mådde idag fick jag till svar "Tänk dig Lena PH; ont det gör ont..." höhö)


Cirkeln vad dödsjobbig, tror jag dog en och kanske två gånger, men så himla gött! Vinglade hem med ett hjärta som bultade av endorfiner och trodde kroppen var bra. Hade sedan en tokmysig kväll med massa prat, skratt och supergoda pannkakor. I can live with that ;)


Cirkeln innehöll följande stationer där jag och Susanne studsade, rullade, krälade och kröp omkring tillsammans med typ 20 andra galningar:

Bearwalk - spring tillbaka

Flygplanet x 2

Dips

Sidohopp över låda

Armhävning med ben på boll

C form med stång för sida mage

Bakvända buurpees

Grodhopp - både framåt och bakåt (sexigaste stationen eveeer)

Amrhävning med sälenrullning mellan

Benböj med axelpress

Rodd

Burpees med hantlar och 4 boxningar mellan

Stång till fot - mage


Dessa kördes första varvet 1 min per station med 15 sek vila mellan, andra varvet 45 sek per station. Innan värmde vi självklart upp med diverse övningar. Och avslutningsvis hade vi lite fina intervaller! 2 x 30 sek, 2 x 25 sek och sista 2 x 20 sek. Där ena var snabba fötter och andra var burpees/upphopp. Just kill meeee. Jag körde på med burpees för allt jag var värd och hela salen var nedstänkt av svett.


I natt vaknade jag av att när jag skulle vända mig ville inte kroppen, den fetvägrade verkligen. Jag hade sååå ont, har det fortfarande. Detta kommer bli en smärtfylld dag. Helt ärligt - jag hade mindre ont i lördags och söndags efter 6 timmarsloppet än efter 55 min cirkel med Hanna. Då fattar ni va?

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards