Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Isabella - 19 mars 2014 16:41

Det går bra nu!


Jag ligger nedbäddad i väntan på att klockan ska bli efter fem så jag kan börja göra mig i ordning för första delen av löpkursen jag återigen håller för medborgarskolan! Men innan de ska jag ligga här och försöka att inte känna på mina kära krämpor jag dragit på mig.. haha.


Först i söndags var ju jag och Torill ute på en njutningsrunda i solen med vätskeryggorna på. Hemma så ser jag ju ut som om jag blev uppraggad av Drakula under lördagen. mycket tjusiga skavmärken på halsen som jag inte haft sedan i somras. Nåväl, de är la hanterbart tänker jag..

Iväg på Yoga i måndags där jag är omsidig som ett kylskåp, inser att det lätt får bli mer yoga för min del framöver när jag dessutom vaknar med träningsvärk på tisdagen.. Tisdagen beger jag mig sedan mitt på dagen för att spana in boulongern lite inför kvällens löpning. (Nu tänker ni, hon sprang ju där i 6 h förra helgen, varför inte kolla läget då?! Nein, för man tänker liksom inte på de då..) Det gick bra och jag kom hem med 10,5 km i benen. 

Väl hemma har ju min kära fastighetsskötare fixat min diskbänk och jag upptäcker till min förtjusning en ny silikonlist han satt dit, vad gör jag? Pillar såklart! Det måste man ju, men nej, den var inte torr så jag blev lite kletig och fick ett fint fingeravtryck dessutom på plats ^^


På kvällen ska jag och Torill ut för en liten joggingrunda också, allt går frid och fröjd till ungefär 5 km in på rundan, då springer jag på ett såntdär vitt spännbandsliknande som sitter runt paket man får på posten. Ni vet de där hårda vita banden som man får pilla upp liksom? Bara de att detta inte var uppillat, och jag lyckas trampa på detta istället för på sidan av. Så den "reser sig" (sedan när brukar sådant vara ett problem.. I know..) och jag lyckas på något vis fastna med andra foten i och BAM ligger jag på marken. Knäna och handflatorna blåslagna och uppskrapade. Men som den viking jag är fortsatte jag såklart springa. Lite stelt och ömt såklart men jag tog mig runt. Väl hemma med 15 km i benen. Så hela dagen slutade ändå med 25,5 km. Vilket jag är nöjd med! och därför valde jag idag att ha en vilodag. För mina knän är blåslagna verkligen och handflatan värker samt Drakula märkena på halsen gör sig till känna.


 


Krigsskador!


Nåväl, bara att bita ihop och låta mina kära deltagare ta ut sig lite åt mig ikväll också då ;)

Sedan var jag och Matilda på stan idag, vi lunchade och kollade efter halsband till hennes galet snygga långklänning. Då vi åker ned till bottenvåningen på Åhléns får jag syn på något riiiktigt fult! och det slår mig att sånt brukar tyvärr inte vara ovanligt när man kollar på Plus size avdelningarna, men detta var något av de fulaste jag sett..


 


Och jag utbrister spontant "Bara för att man är tjock behöver man inte ha dålig klädstil!" och det står jag för. De där mönstrade byxorna och den där tröjan till var inte okej, inte okej på en "smal människa", inte heller på en som är större än vad som ryms inom "normen". nej fy...


Ha en toppendag allesammans!

Puuss


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen på Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards